Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Akcja: tramwaj reaktywacja

Data publikacji: 10 czerwca 2017 r. 07:20
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:42
Akcja: tramwaj reaktywacja
Zbieranie podpisów Fot. Mirosław Winconek  
Trwa akcja zbierania podpisów poparcia dla inicjatywy przywrócenia trasy tramwajów na śródmiejskim odcinku szczecińskiej alei Wojska Polskiego. Chodzi o projekt uchwały w tej sprawie. Zwolennicy tego rozwiązania zamierzają go złożyć wraz z głosami poparcia do Rady Miasta jeszcze podczas czerwcowej sesji radnych miasta. To ich reakcja na forsowany przez urzędników szczecińskiego magistratu pomysł przekształcenia tego fragmentu alei w dwujezdniowy deptak z parkingiem pod drzewami pośrodku dla dwustu aut w ramach tzw. modelowej rewitalizacji tej części miasta.

– Wyrugowanie tramwaju z tych pomysłów na przyszły kształt alei po jej przebudowie jest działaniem wbrew zapisom obowiązującego studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego Szczecina. Kłóci się też z przyjętą aktem prawa miejscowego strategią rozwoju zrównoważonego transportu w mieście – podkreśla Wojciech Knap, radny Rady Osiedla Warszewo, jeden z inicjatorów zbiórki podpisów pod projektem uchwały w sprawie trasy tramwajowej w alei od pl. Szarych Szeregów do pl. Zwycięstwa. – Zbudowane torowisko na tym odcinku dogęściłoby sieć tramwajową w śródmieściu, zwiększając dostępność tego środka transportu. Stworzyłoby również możliwość uruchomienia nowych bezpośrednich połączeń np. na trasie Głębokie – Pogodno – Prawobrzeże. Takie dogęszczenie sieci byłoby pomocne w razie awarii czy przebudów okolicznych odcinków dotychczasowych torowisk.

Warto przypomnieć pogląd na kwestie roztrząsane w kontekście prób, które miałyby uczynić z tego odcinka szczecińskiej alei Wojska Polskiego na powrót miejsce atrakcyjne do spędzania w niej czasu, przekształcenia go w przestrzeń publiczną przyjazną ludziom, jaki wyraził już w zeszłym roku dr hab. inż. arch. Jacek Wesołowski, profesor Politechniki Łódzkiej. Zaniepokojony faktem, że w powodzi pomysłów na jej przemianę odrzucono koncepcję odbudowy w niej linii tramwajowej, która biegła tamtędy do lat 70. ubiegłego wieku. Jego opinię przytaczaliśmy na naszych łamach w grudniu 2016 roku. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 9 czerwca 2017 r.

Tekst i fot. Mirosław Winconek

Na zdjęciu: Zbieranie podpisów

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

głupota niestety nie boli
2017-06-10 20:30:18
stado baranów jest tak mądre, jak ich przywódca...
" Rozsądny " - jesteś wyjątkowo głupi.
2017-06-10 17:28:27
.
tr
2017-06-10 13:09:01
BRAWO - tak trzymajcie. Tramwaj musi powrócić, a samochody nie mogą być poszkodowane.
Sedina2008
2017-06-10 12:56:27
Tylko komunikacja tramwajowa na Wojska Polskiego ma rację bytu. Spójrzcie na Amsterdam, Hagę, Pragę, Budapeszt, Zurich - w tych miastach po dużo węższych ulicach jedzą tramwaje dowożąc mieszkańców oraz turystów do ścisłego centrum. Nikt się tam nie martwi, że nie ma miejsc postojowych. Centra miast to nie Dziki Zachód, gdzie każdy kowboj musiał dojechać koniem pod sam bar i go tam zostawić!
Psucia miasta ciąg dalszy
2017-06-10 12:03:30
Żaden dwujezdniowy deptak. Normalna ulica dwukierunkowa z tramwajem. Po dwa pasy ruchu dla samochodów w obu kierunkach ze ścieżkami rowerowymi, chodniki nie muszą być takie szerokie, parkowanie samochodów równolegle do chodnika. Miejsca jest dosyć.Żadnych drzew na środku Wojska Polskiego, to jest ulica strategiczna. Rozprowadza ruch z Bramy Portowej do większości dzielnic starego Szczecina. I to jest jej główna funkcja i taka ma pozostać. Tramwaj na tej ulicy to najlepszy skrót komunikacyjny. Zamiast wymyślać głupoty, urzędasy pana Prezydenta nich wrócą do historii. Niemcy zaplanowali to miasto prawie idealnie. Wystarczy to kontynuować. Dość już obecna władza napsuła, choćby dalej psuje ul Jagiellońską, zasypano zamiast rozbudować jedyne przejście podziemne, koszmarek ze skrzynkami energetycznymi,pusty parking przy lotnisku w Dąbiu, fryga prezent artysty za 200 tys zł, Fatalne chodniki na przebudowanej ul Krzywoustego.Wcale nie jest najważniejsze połączenie szynowe na ulicy Spacerowej, są większe priorytety. Lepiej podciągnąć szyny z Turkusowej aż do Kijewa. Zablokowane komunikacyjnie miasto to martwe miasto. Panowie Radni. Pretorianie pana Prezydenta robią co chcą i wydają lekką ręką nieswoją kasę, a wy tego nie widzicie.
@ewa35
2017-06-10 11:46:29
ależ Ewuniu - przecież według wszelakiego oszołomstwa prawno-drogowego - pieszy zawsze pierwszy. To tramwaj ma uważać na pieszych :-((.
z
2017-06-10 11:45:17
idiotyczny pomysł lepsze byłoby metro
Ja
2017-06-10 11:32:20
Skoro niektórzy tak bardzo chcą tego tramwaju to może referendum lokalne w tej kwestii ? Ciekawe czy pomysłodawcy zebraliby tyle podpisów mieszkańców żeby do niego w ogóle doszło ? To że miłośnicy komunikacji chcieliby tego tramwaju to nie znaczy że chcą jego mieszkańcy miasta
Rozsądny
2017-06-10 10:11:52
Bardzo fajny pomysł! Powrót tramwaju ożywi to miejsce dzięki poprawie dostępności dla mieszkańców (wszystkich, nie tylko tych jeżdżących samochodami)
Bartek
2017-06-10 09:59:11
Pod placem zgody i reszta ulicy powinien byc parking podziemny, u gory droga po staremu, pod placem orla bialego i pod lotnikow takze, tak sie buduje na swiecie, rozumiem ze miasto nie ma na to pieniedzy, wiec lepiej poczekac, pozbierac srodki i dopiero robic remont bo i inaczej beda to kolejne wyrzucone w bloto piebiedze
barbara
2017-06-10 09:33:45
Zostawić tak jak jest!Kolejny deptak = martwa ulica. Tory tramwajowe na tak krótkim odcinku, przy wystarczającym skomunikowaniu dotychczasowym - zbędna generacja kosztów.
Max
2017-06-10 09:11:12
Głupi pomysł dla ludzi zbyt leniwych by podejść na przystanek. Kilkadziesiąt milionów na to by im skrócić drogę o minutę. To tylko w Szczecinie takie durne pomysły. A parkingów piętrowych jak nie było tak nie ma dalej.
tylko pytam...
2017-06-10 08:53:49
Przy okazji zapytam:Kiedy magistraccy dokończą ul. WIOSENNĄ (wraz z nowym przejazdem i ścieżkami dla pieszych, mam z wózkami i rowerzystów)? tylko pytam...
Paprykarz
2017-06-10 08:36:44
Torowisko tramwajowe?! I po jednym pasie ruchu dla samochodów? To jeszcze dołóżcie ścieżkę rowerową, parkingi po obu stronach i szerokie chodniki. Czy ktoś to w ogóle kiedyś mierzył? Gdzie to ma się wszystko zmieścić? No chyba, że to będzie tramwaj wąskotorowy.
Ch. Eng
2017-06-10 08:06:10
Jaki wpływ na te bzdurne decyzję dotycząceAl. Wojska Polskiego oraz Jagiellońskiej ma nazwisko Lenart?
ewa35
2017-06-10 07:26:52
Nie jestem zwolenniczka tramwaju na tym odcinku To ma byc bezpieczna dla ludzi przestrzen a tramwaj jest zagrozeniem
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA