Odcinek al. Wojska Polskiego w Szczecinie, pomiędzy zajezdnią tramwajową a torem kolarskim, od czwartku (8 marca) będzie przejezdny wyłącznie północną nitką. Pas alei po drugiej stronie torowiska zostanie całkowicie wyłączony z ruchu, firma Eurovia przygotowuje się bowiem do budowy ronda.
Rozpoczyna się kolejny etap prac związanych z przebudową ul. Arkońskiej w Szczecinie. Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona za dwa dni. Polegać ma na zamknięciu nitki al. Wojska Polskiego prowadzącej w stronę Polic. Ruch odbywać się będzie tylko jedną jezdnią, na której wyznaczone zostaną dwa pasy ruchu (jeden w kierunku centrum i jeden w stronę Głębokiego). Kierowcy dostaną się na ten pas po specjalnie przygotowanych betonowych przejazdach.
Tego samego dnia zamknięty zostanie także odcinek ul. Władysława Szafera pomiędzy al. Wojska Polskiego a rondem Olimpijczyków. Kierowcy jadący z okolic Krzekowa, Bezrzecza czy osiedla Zawadzkiego-Klonowica dojadą do al. Wojska Polskiego albo ul. Franciszka Jarzyńskiego, albo ul. Unii Lubelskiej.
Definitywnie wyłączona dla ruchu ogólnego zostanie również ul. Arkońska na całym remontowanym odcinku, czyli od ul. Stanisława Wojciechowskiego (przy pętli tramwajowej) do al. Wojska Polskiego. Dzięki umowie miasta z operatorem hali Netto Arena szczecinianie, którzy chcą dotrzeć do Lasu Arkońskiego i działającego na „Arkonce” lodowiska, mogą pozostawić swoje samochody na parkingu przy hali (przypomnijmy: do kąpieliska ul. Arkońską już nie dojedziemy).
Modernizacja ul. Arkońskiej (łącznie z budową ronda) potrwa osiemnaście miesięcy. Przez ten czas od zjazdu z obwodnicy śródmiejskiej będziemy jeździć objazdem ulicami: Papieża Pawła VI – Zaleskiego – al. Wojska Polskiego. Na trasie objazdu skorygowane zostaną programy sygnalizacji świetlnej – wydłużające nadawanie sygnału zielonego.
Dodatkowo zmieniony zostanie program sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Romualda Traugutta. Będzie wydłużony sygnał zielony dla jadących aleją (tym samym kierowcy stojący na ul. Traugutta postoją na światłach nieco dłużej). Poza tym jest rozważana – wszystko zależy od płynności przejazdów samochodów – zmiana programów na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Unii Lubelskiej.
Jak już wcześniej pisaliśmy w „Kurierze”, na krzyżówce ul. Papieża Pawła VI z ul. Juliusza Słowackiego i ul. Bohdana Zaleskiego nadal obowiązuje ruch okrężny na tymczasowym „minirondzie”. Jak się dowiedzieliśmy, jest już w opracowaniu projekt zamontowania „minironda” również na skrzyżowaniu al. Wojska Polskiego z ul. Emila Zegadłowicza, ul. Miodową i ul. Podpułkownika Hieronima Kupczyka. Rondo ma być oddane do użytku w drugiej połowie marca.
Na razie zmiany na al. Wojska Polskiego nie wpłynęły na rozkład jazdy tramwajów linii 1 i 9 – kursują bez zmian, z tą różnicą, że przystanek przy torze kolarskim ma nową lokalizację. Linia autobusowa nr 80 również kursuje po staremu. Podobnie jak linia nr 60 – novum jest jedynie nowa lokalizacja przystanków dodatkowych w rejonie skrzyżowania ul. Aleksandra Zawadzkiego z ul. Sebastiana Klonowica i ul. Klemensa Janickiego.
Natomiast linia nr 53 od 8 marca kursować będzie objazdem. Autobusy ominą ulice: Zawadzkiego, Szafera oraz al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Unii Lubelskiej. W okresie obowiązywania objazdu zawieszone zostaną przystanki: „Zawadzkiego kościół” (na ul. Zawadzkiego), „Zawadzkiego”, „Zajezdnia Pogodno”. Wyznaczony zostanie dodatkowy przystanek „Zawadzkiego kościół” na ul. Klonowica przy skrzyżowaniu ulic Zawadzkiego, Klonowica, Janickiego – na dodatkowym przystanku zatrzymywać się będzie autobus linii nr 60.
Leszek WÓJCIK