Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ambitne plany wobec alei

Data publikacji: 27 lutego 2016 r. 18:29
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:45
Ambitne plany wobec alei
Miasto chce przebudować fatalne ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż al. Wojska Polskiego. Fot. Dariusz GORAJSKI  

Szczecin chce mieć spójną trasę rowerową biegnącą al. Wojska Polskiego na odcinku od pl. Szarych Szeregów do Jeziora Głębokiego. Na razie szuka wykonawcy projektu. Rowerzyści pojadą nią najwcześniej za cztery lata.

Na tym odcinku istnieją już fragmenty dróg oznakowanych jako ścieżki rowerowe lub ciągi pieszo-rowerowe, lecz ich stan jest mocno niezadowalający, jeśli chodzi o nawierzchnię, ciągłość czy przeszkody w postaci słupów lub znaków. Miasto chce stworzyć trasę z prawdziwego zdarzenia.

Na stronie Biuletynu Informacji Publicznej ukazało się ogłoszenie o przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej „Budowa i przebudowa dróg dla rowerów w ciągu al. Wojska Polskiego od pl. Szarych Szeregów do ul. Kupczyka w Szczecinie”. Termin składania ofert upływa 7 marca.

Inwestycja będzie podzielona na pięć etapów. Na odcinku od ul. Kupczyka do Toru Kolarskiego, od ul. Międzyparkowej do ul. Bolesława Prusa (z pominięciem istniejącego odcinka na wysokości zajezdni Pogodno, wraz z pełną przebudową zbiegu z ulic Unii Lubelskiej i Wincentego Pola), od ul. Zaleskiego do pl. Szarych Szeregów (wraz z wykonaniem przejazdów i przebudowy sygnalizacji na całym obszarze skrzyżowań z ulicami: Bogumiły, Wawrzyniaka, Piotra Skargi, Królowej Korony Polskiej, Felczaka i Mickiewicza), od ul. Międzyparkowej do Bolesława Prusa i od ul. Zaleskiego do pl. Szarych Szeregów. Droga rowerowa powstanie z obu stron na odcinkach od Zajezdni Pogodno do ul. Bolesława Prusa, ulic Zaleskiego - Wawrzyniaka i do pl. Szarych Szeregów. 

Przebudowane zostaną też ciągi piesze, sygnalizacja świetlna, w planie są śluzy i pasy rowerowe. Ponadto w ramach inwestycji konieczne będzie przesunięcie linii kablowych, zmieni się sposób parkowania wzdłuż alei, przystanki autobusowe pozostaną bez zmian. Na wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę, przyszły wykonawca będzie mieć 240 dni od momentu podpisania umowy. Budowa ma się rozpocząć w 2018 roku, a zakończyć w 2020 r. ©℗

(szymw)

Na zdjęciu: Miasto chce przebudować fatalne ciągi pieszo-rowerowe wzdłuż al. Wojska Polskiego.

Fot. Dariusz GORAJSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wreszcie.
2016-05-29 14:49:56
Wreszcie! Muszę tą całą ulice przejechać do Głębokiego, jest to udręka, na ścieżkach rowerowych (parkingach dla innych aut) nie da się jechać, a jadąc ulicą walczy się z wiecznymi pretensjami od szeryfów drogowych i wysłuchuje się jak im w życiu nie wyszło. Na głębokim można wskoczyć w ścieżkę rowerową aż do Polic, po połączeniu tej ulicy będzie to super trasa, w tą i z powrotem coś koło 55km.
rowerzystka
2016-02-28 09:51:33
ul.Woj.Polskiego jest dwukierunkowa wystarczy wydzielić pasy na jezdni dla rowerzystów i wszyscy są zadowoleni tak jest w dużych miastach w całej Europie.
tylko pytam...
2016-02-28 09:40:07
A ul.Wiosenna i przejazd kolejowy na niej?Teoretycznie ta przebudowa rozpoczęła się i zakończyła w 2015r! Cieszyć się czy płakać? Amoże czekać kiedy nastepne cysterny z amoniakiem lub kwasem siarkowym wykoleją się? tylko pytam...
Mario
2016-02-27 23:50:27
Idea bardzo fajna bo trzeba jakos dojechac naglebokie ale jak widze te inwestycje w szczecinie to nie wiem czy smiac sie czy palkac dla przykladu: stara aleja kwiatowa i ulice przylegle, al niepodleglosci, szybki tramwaj, azoty arena jest ale dobrej drogi dojazdowej juz nie ma co impreza to korki!!! arkonka z kilkukrotnym przesuniaciem oddania! Jedno co najlepiej wychodzi to galerie handlowe i hiper super markety ktore zabijaja naszych malych przedsiebiorcow a co za tym idzie wplywy do kasy miejskiej z podatkow!!! Szczecinowi brakuje takiego wizjonera jakim byl HAKEN!!!!
Ch. Eng.
2016-02-27 23:09:36
Jak zrobią z polbruku, to dalej będą jeździć po jezdni.
Mieszkaniec
2016-02-27 22:33:20
Jak znam życie to jakiś zaprzyjaźniony partacz zrobi projekt, a gamonie z UM bez mrugnięcia okiem wdrożą go do realizacji. Już widzę te śluzy, kolejny gówniany projekt na jednej z głównych arterii Szczecina. P.S. Miałem ostatnio okazję jechać ul. Sikorskiego w kierunku pl. Kościuszki. Konia z rzędem dla tego, kto wyjaśni dlaczego na części tej ulicy - przy ZUT jest wprowadzone parkowanie wzdłuż jezdni (a mogłoby być po skosie), natomiast na lewej części jezdni wyznaczone jest martwe pole, kawałek dalej nie ma już martwego pola, a parkowanie jest dopuszczone pod skosem. Wygląda to jak rajd pijanego malarza po ulicy. Gratuluję pomysłu. Proszę ustalić co biorą w UM - też chciałbym spróbować!
edek
2016-02-27 22:32:41
moze by miasto w koncu zrobilo droge rowerowa na okolo glebokiego? to jest miejsce wypoczynkowe, bo to co jest teraz to jakis dramat, idize sie tylko zabic w okresie wakacyjnym.
Cudowny plan
2016-02-27 18:29:07
Zamknąć ulice tylko drogi rowerowe. Ambitny plan na miarę Szczecina który nie ma planu ale go ma ...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA