Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Apel PO: Tramwaj na 26 Kwietnia

Data publikacji: 17 listopada 2017 r. 15:51
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:56
Apel PO: Tramwaj na 26 Kwietnia
Czy na ul. 26 Kwietnia pojawią się tory tramwajowe? Fot. arch.  

- Prezydent Szczecina woli wydać 90 milionów złotych na modernizację ulicy, przy której nikt nie mieszka, niż przeznaczyć 110 mln zł na budowę linii tramwajowej prowadzącej ulicą 26 Kwietnia na Krzekowo, która obsługiwałaby 30 tys. mieszkańców - grzmią posłowie PO.

W piątek szczecińscy posłowie PO Sławomir Nitras i Arkadiusz Marchewka oraz radna miejska Urszula Pańka przy zbiegu ulic 26 Kwietnia i Twardowskiego przekonywali, jak fatalną politykę komunikacyjną prowadzi prezydent miasta Piotr Krzystek. A chodzi o zapomnianą już koncepcję poprowadzenia linii tramwajowej ulicą 26 Kwietnia aż na Krzekowo.

- W Szczecinie mówi się o niej już od lat 70. ubiegłego wieku. Bo ta infrastruktura, którą można obejrzeć nie jest przypadkowa. Stworzono ją właśnie pod tę inwestycję. Miała powrócić na początku lat 90. Ale wszyscy wiemy, jaka była wtedy sytuacja gospodarcza miasta - zapaść. W 2006 roku, przygotowując program wyborczy jeszcze z kandydatem PO Piotrem Krzystkiem, uznaliśmy taką linię tramwajową za priorytet. Ale niestety prezydent już tego pomysłu nie kontynuował - mówi Nitras.

Przypomina badania przeprowadzone w 2013 roku, według których 66 procent ankietowanych było za stworzeniem linii tramwajowej na ulicy 26 Kwietnia.

- Inwestycja, którą teraz realizuje prezydent Krzystek, czyli przebudowa ulicy Arkońskiej i Spacerowej zajęła wtedy siódmą pozycję z 2 procentowym poparciem badanych - dodaje Nitras.

- To inwestycja za 90 mln złotych. Dla kogo, skoro nikt tam nie mieszka? To będzie droga dojazdowa do zajezdni tramwajowej. Natomiast tramwaj na 26 Kwietnia, to koszt ok. 100 mln złotych, ale obsługujący okoliczne osiedla i prawie 30 tys. mieszkańców - przekonywał Marchewka.

(dar)

Na zdjęciu: Czy na ul. 26 Kwietnia pojawią się tory tramwajowe?

Fot. arch.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

henio
2017-11-18 19:55:26
Teren jest przygotowany by poprowadzic tramwaj przez 26 kwietnia , a dalej Szeroką na Krzekowo
xxx
2017-11-17 23:28:20
Ciekawe skąd Marchewka wziął kwotę 110 mln zł za przebudowę szerokiej, szafera i wybudowanie torowiska od bohaterów Wawy wraz ze skrzyżowaniem do wojska Polskiego wraz ze skrzyżowaniem. I jeszcze pętla obok hali
s
2017-11-17 19:49:09
A co z Mieszka I?
Ja
2017-11-17 19:27:29
Ludziom zawsze źle....nieważne co zostanie zrobione..."dlaczego to a nie tamto"..dajcie już spokój z takimi zachowaniami ciągle miauczacych niezadowolonych mieszczan. Zamiast się cieszyć że cały czas jest coś robione, to nie...zadawane źle, opanujcie się ludzie
poznaniak
2017-11-17 19:18:42
Najpierw nauczcie się spawać szyny, a dopiero potem bierzcie się za nowe linie tramwajowe.
wert
2017-11-17 18:44:46
Dopóki PiS ma większość w Radzie Miasta to nie ma szans
kiełbnia tru-tu-tu!!
2017-11-17 17:35:04
To takie mission impossible raczej i odgrzewaną kiełabachą zalatuje z kilometra - zobaczcie sami: od ul. Boh.W-wy do Sosabowskiego, to niby wiadomo jak (chociaż mocno podejrzane jest nachylenie torowiska pomiędzy wiaduktem przy PKP Turzyn a ul. Santocką), ale którędy stamtąd na Krzekowo?? chyba tunelem, bo na powierzchni nie ma miejsca zwyczajnie :O
@ jan
2017-11-17 16:59:52
Uważaj jan, bo Prezes zaraz ci z lodówki wyskoczy.
Tak tylko
2017-11-17 16:49:23
SimoN jedyny który wie o co chodzi. Zajezdni Niemierzyn nie ma, Golecin sam nie obsłuży wszystkich linii tramwajowych a most na Wojska Polskiego się sypie. Ale czego madrego oczekiwac od (p)osła?
SimoN
2017-11-17 16:20:39
Panie Nitras, Panie Marchewka i Pani Pańka... A jak sobie Państwo wyobrażacie ruch tramwajowy w kierunku Głębokiego w sytuacji remontu wiaduktu kolejowego W.Polskiego - Trauguta ( czyli poza kompetencją Miasta)oraz przebudowę tego skrzyzowania wraz z rozbudową obwodnicy ??? Krytykować łatwo...realizować trudno !! Przyjdzie i czas na 26 Kwietnia ! Przypominam tylko że na wspomnianym wiadukcie autobusy komunikacji miejskiej są do ruchu dopuszczone WARUNKOWO !!
Monarco
2017-11-17 16:12:59
Nic dziwnego, że kandydat z ramienia PO Krzystek nie zrealizował programu wyborczego. W PO to przecież norma. Szczecinianie jeśli będą myśleć racjonalnie wybiorą w przyszłorocznych wyborach prezydenta miasta z PiS, który z życzliwym poparciem rządu i funduszy centralnych dokona skokowego rozwoju miasta. Być może włącznie z tą linią tramwajową. Wykorzystajmy sprzyjającą nam koniunkturę polityczną. Nowa długość sprawowania urzędu to max. 2 kadencje, więc nie ryzykujemy nic poza pełnym wykorzystaniem szans (tyle pewnie będzie rządził też i PiS). Mogą to być też ostatnie lata dofinansowań z UE (a może i jej istnienia), które też warto wykorzystać we współpracy z rządem. To nasz ostatni moment! Nie marnujmy go na Krzystków, Wieczorków czy Nitrasów. Prezydent z PiS!!
jan
2017-11-17 16:03:37
To prawda Linia Tramwajowa na ul. 26 kwietnia ( mam nadzieje ze zostanie ta nazwa zachowana) jest ogromnie potrzebna. I nie wazne kto te potrzeba zgłasza.Bo mamy takie czasy ( mam nadzieje ze krotkotrwale) ze co ktos cos dobrego zglosi, to na złosc babci, lub ze strachu przed Prezesem , te propozycje odrzuca .
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA