Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Armator wyjaśnia dlaczego wstrzymano kursowanie promu „Epsilon”

Data publikacji: 31 stycznia 2024 r. 12:17
Ostatnia aktualizacja: 04 lutego 2024 r. 08:28
Armator wyjaśnia dlaczego wstrzymano kursowanie promu „Epsilon”
Prom „Epsilon” po uderzeniu w nabrzeże w porcie Trelleborg został czasowo wyłączony z eksploatacji. Fot. Euroafrica/Facebook  

Prom „Epsilon”, po zaledwie tygodniu kursowania na trasie Świnoujście – Trelleborg, we wtorek (30 stycznia) został czasowo wyłączony z eksploatacji. Tego dnia rano doszło do kolizji jednostki z nabrzeżem w szwedzkim porcie.

We wtorek operator promu, spółka Unity Line podała na swojej stronie, że z przyczyn technicznych prom m/f „Epsilon” z dniem 30.01.2024 zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania.

Firma Euroafrica, która jest właścicielem „Epsilona”, poinformowała w środę na Facebooku, że prom 30 stycznia o godz. 8.47 podczas manewrów cumowania w porcie Trelleborg w Szwecji uderzył w nabrzeże nr 7.

– Do kolizji doszło w warunkach ograniczonej widoczności spowodowanej gęstą mgłą – wyjaśnił armator. – Przyczyny zdarzenia są w dalszym ciągu analizowane, niewykluczone jednak, że do kontaktu promu z nabrzeżem przyczynił się błąd ludzki. Na pokładzie m/f „Epsilon” znajdowało się 67 samochodów ciężarowych oraz 59 kierowców. Wszyscy pasażerowie bezpiecznie opuścili prom i ruszyli w dalszą trasę. Uszkodzenia jednostki nie są poważne, jednakże wymagają zadokowania statku. Prom w momencie zdarzenia był w pełni sprawny technicznie i nawigacyjnie. Termin powrotu m/f „Epsilon” do serwisu zależeć będzie od dostępności doku w stoczniach remontowych.

Podobną informację przekazała Katarzyna Antoń, kierownik Działu Marketingu Unity Line.

– Procedury bezpieczeństwa dla takich wypadków wymagają przeglądu kadłuba na doku – podkreśliła. – Statek przejdzie taką kontrolę i ewentualne naprawy w stoczni. Jego wyłączenie z eksploatacji jest zgodne z informacją na www – do odwołania. Orientacyjna data powrotu do serwisu: za około dwa tygodnie. Prosimy obserwować oficjalne komunikaty na www.unityline.pl.

Przypomnijmy, że „Epsilon” został zbudowany w 2011 r. Ma 186 m długości, przeszło 25 m szerokości oraz eksploatacyjną linię ładunkową o długości niemal 2860 m. Może zabrać na pokład 60 samochodów osobowych i 134 pojazdów ciężarowych, co czyni go największą (a także najnowszą) jednostką typu cargo, należącą obecnie do polskiego armatora.

Na początku grudnia ub. roku „Epsilon” dokował w stoczni w Belfaście, a w pierwszej połowie stycznia – w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” w Szczecinie, gdzie został przemalowany i przeszedł drobne prace przystosowawcze.

Zgodnie z rozkładem, statek przez większość dni w tygodniu wypływał ze Świnoujścia o godz. 2.15, a do portu Trelleborg zawijał o 8.35. W drogę powrotną wyruszał o godz. 15.55 i o 22.15 przypływał do Świnoujścia.

(ek)



REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ttline
2024-02-04 07:30:50
No i 🎸 oby nie skończył jak Heweliusz
xy
2024-02-02 10:28:11
Starego szrota kupili z second handu.
no szkoda
2024-02-02 10:05:08
oby się Polacy wzięli do kupy. Jak zostanie Niemiec z Finem to nam takie zasuną ceny za płynięcie promem, ze wszystko odbije się na cenach w sklepach dla zwykłego Kowalskiego.
może
2024-02-01 12:25:20
na telegrafie nie działa "wstecz"????
pierwszy po Bogu
2024-01-31 19:10:23
się uczy... kosztowna ta nauka jest dla armatora...
korek
2024-01-31 15:32:04
Czy matka chrzestna została powiadomiona?
tubylec
2024-01-31 15:02:26
A gdzie informacja, że przed "odświeżeniem" w Szczecinie podobny "wypadek" miał miejsce w Świnoujściu. Tylko tego dnia nie było mgły. Dla zainteresowanych czytelników: iswnoujscie.pl : "Nowa jednostka Euroafrica - Epsilon starła się z nabrzeżem świnoujskiego terminala promowego. Na szczęście ucierpiał tylko odbijacz ". https://iswinoujscie.pl/artykuly/81086/
Mgla
2024-01-31 14:39:23
Ustalić pilnie kto jest JONASZEM !!!!!
obserwator
2024-01-31 12:59:18
ale jaja. niedawno huczna impreza teraz taki dzban. Kto kupuje takie stare promy. Zarząd Euroafriki powinien publicznie wyjaśnić polityke zakupowa .
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA