Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Autobusy za tramwaje

Data publikacji: 13 października 2018 r. 05:41
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:22
Autobusy za tramwaje
 

W związku z budową ronda u zbiegu al. Wojska Polskiego z ulicami Arkońską i Władysława Szafera w Szczecinie wraz z nowym układem komunikacyjnym, w tym torów w rejonie skrzyżowania, od soboty (13 października) tramwaje linii 1 i 9 kończyć będą kursy przy zajezdni Pogodno. Do Głębokiego i z powrotem na trasie wydłużonej przez ulice Unii Lubelskiej, Sebastiana Klonowica i Wernyhory z nawrotem przez rondo Jana Karskiego jeździć będą autobusy linii zastępczej 809. Jak długo? Dokładnie nie wiadomo. Na pewno na stan tymczasowości pasażerowie muszą się nastawić przez kilka najbliższych miesięcy. Powrót tramwajów to perspektywa już przyszłoroczna.

– Wyłączamy ruch, by można było prowadzić w pełnym zakresie kolejny etap prac przy tej inwestycji, a związanych z dozbrajaniem tego rejonu w infrastrukturę podziemną i urządzaniem kolejnej części ronda wraz z odcinkami jezdni do centrum al. Wojska Polskiego i ul. Władysława Szafera oraz samego torowiska z nowymi rozjazdami i krzyżownicami torowymi. Z takim zakresem modernizacji, który pozwoli płynnie przejść także do realizacji kolejnej inwestycji, tj. przebudowy dalej ul. Władysława Szafera z przedłużeniem trasy tramwajowej obrzeżami osiedla Zawadzkiego-Klonowica i nową pętlą za halą widowiskowo-sportową w kierunku Krzekowa – wyjaśnia Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina ds. inwestycji. – Przetarg na roboty ogłoszony zostanie w najbliższych dniach.

Konkretne daty dotyczące przywrócenia ruchu tramwajowego do pętli Głębokie nie padają. Jak dodaje M. Przepiera, wszystko będzie zależeć od tempa robót, a to determinować będzie aura. Jak na razie pogoda sprzyja inwestycji i drogowcom z Eurovii oraz zatrudnionych do prac firmom podwykonawczym.

– Jeśli od weekendu nagle pogoda by się pogorszyła, to na pewno ten okres uciążliwości dla podróżujących na co dzień komunikacją miejską się wydłuży – zaznacza M. Przepiera. – To jest walka z czasem. Baczną uwagę po wcześniejszych doświadczeniach przykładamy zwłaszcza do zachowania reżimu technologicznego przy spawaniu szyn.

Jak podkreśla Krystian Wawrzyniak, prezes spółki Tramwaje Szczecińskie, spawanie szyn powinno odbywać się w warunkach temperatur dla nich neutralnych, tj. przy 15-20 stopniach Celsjusza.

– Po analizach i zweryfikowaniu pierwotnych planów, które zakładały na cały okres robót przy tej inwestycji funkcjonowanie autobusowej komunikacji zastępczej, tak długo, jak było to możliwe także ruch tramwajowy został utrzymany. Składy linii 1 i 9 będą zawracały na swoje trasy do pętli Potulicka przez zajezdnię. Wymagało to przeprogramowania nieco zautomatyzowanego systemu zarządzania nią przez firmę informatyczną, która montowała go na etapie modernizacji. Będziemy korzystać na bieżąco z asysty tejże firmy, by móc eliminować ewentualne błędy, o ile te się pojawią, czy w sytuacji, gdyby to rozwiązanie powodowało zakłócenia w funkcjonowaniu obiektu – zapowiada K. Wawrzyniak. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Tak to widze
2018-10-13 10:49:45
A rond(k)o w pełni funkcjonalne miało być oddane w ciągu 11 miesięcy od rozpoczęcia budowy, czyli tak coś najpozniej do Świąt Bożego Narodzenia. Wg mnie to się nie uda. I lepiej niech będzie później ale aby po oddaniu nie bylo żadnych poprawek przez najbliższe lata.
szc
2018-10-13 10:08:38
nie zdążą pospawać szyn w wymaganych warunkach bo nie ma jeszcze mozliwości ich położenia skro najpierw muszą zrobic instalacje podziemne ułożyć wstępnie szyny ,przygotować itp itd a pogoda to może będzie ze 2 tygodnie i do 20 pewnie też nie dojdzie. trzeba zapamiętać kto to zatwierdza żeby było później wiadomo kto płaci za błędy
Gość
2018-10-13 09:22:09
"spawanie szyn powinno odbywać się w warunkach temperatur dla nich neutralnych, tj. przy 15-20 stopniach Celsjusza." I dlatego robimy to w drugiej połowie października, licząc na cud.
szary pracownik komunikacji miejskiej
2018-10-13 09:18:47
proszę mi tylko powiedzieć czy ze względu na wyłączone torowisko od zajezdni do skrzyżowania to będzie może poprawiany stan tego torowiska przez tramwaje szczecińskie skoro jest ku temu okazja ?? przecież za coś ten wasz prezes dostał pokaźną premię o której szarzy pracownicy mogą pomarzyć , tak pytam żeby nie było znowu coś takiego że zostanie wznowiony ruch na tej trasie i nagle sobie przypomną że trzeba remontować ten odcinek ??
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA