Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Barykady i okopy na Cłowym

Data publikacji: 21 czerwca 2016 r. 15:05
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:07
Barykady i okopy na Cłowym
 

Sposób blokady przejazdu przez zamknięty dla wszelkiego ruchu, z pieszym włącznie, wyłączonego z eksploatacji w zeszłym tygodniu szczecińskiego Mostu Cłowego budzi nasze zdziwienie. Na dojazdach do obu przyczółków przeprawy nad Regalicą potrójne szańce. Poza podwójnymi standardowymi barierami, opatrzonymi znakami zakazu, między nimi zwały żółciutkiego piachu.

Na pomysł urządzenia takiej ziemnej bariery urzędnicy szczecińskiego Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego rzekomo wpadli, po licznych sygnałach, że część kierowców ignoruje zakazy i blokady, odstawia je sobie i przejeżdża sobie mostem jak gdyby nigdy nic. 

- Dlatego właśnie względy bezpieczeństwa zdecydowały o wysypaniu tam na całej szerokości jezdni hałd piasku – tłumaczy nam Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. - Piach jest dodatkowym zabezpieczeniem. Są znaki, barierki i dodatkowo ten piach. Takie sposoby praktykuje się także na  
autostradach.

Szykany to – jak zauważyliśmy po ostatnich dniach obfitych opadów deszczu – nietrwałe. Hałdy urobku wylądowały bowiem na wzniesieniach i już zaczęły spływać do kanalizacji tam, gdzie ta jest  drożna albo piach tworzy łachy, gromadząc się przy krawężnikach. 

Z mocowaniem solidnym barier drogowych na czas remontów i ograniczeń w ruchu nie ma na przykład firma Eurovia, która całkiem niedaleko, bo wzdłuż nitki dojazdowej do mostu Pionierów w kierunku centrum na ul. Hangarowej, buduje parking na wysokości nowej kładki. Przejście częścią jej pomostu i schodami od strony dąbskiego lotniska uniemożliwiają skutecznie skręcone solidnie na śruby identyczne zapory, jakimi obstawiono licznie oba przyczółki przeprawy nad Regalicą. 

Może by tak podejrzeć i zapytać drogowców-praktyków, jak fachowo montuje się bariery, by te nie kusiły do ich omijania i swobodnego przez postronnych przestawiania? CP

Tekst i zdjęcia: Mirosław WINCONEK 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@ludzie
2016-06-23 07:15:59
To co proponujesz to jest właśnie ów szczyt - wydawanie kolejnych pieniędzy przez miasto. Ja pokazuję jak miasto może zarobić na analfabetach - zakaz, kamera, mandaty.
ludzie
2016-06-22 12:01:48
kolejny dowód urzędniczego "deb.... " w ZDiTM ! przecież można było postawić betonowe zapory ( takie jak są stosowane na autostradach ! )
Do Piotra
2016-06-22 11:46:04
Jeszcze wiele rzeczy zdziwi Cię w tym mieście. A dla czego nie jest najbogatszym ?? ...to bardzo proste. Kasa idzie nie tam gdzie powinna. Napotkasz więcej rzuconych kłód pod nogi niż działań zgodnych z zasadami zdrowego rozsądku. Wiesz... to taka nasza mała polska Sycylia...
polak
2016-06-22 01:12:17
dzisiaj widziałem jak dostawczakiem dojechał do mostu cłowego od strony centrum, zobaczył barykady, zrobił nawrotkę i jechał pod prąd żeby wjechac na most pionierów.
Mario
2016-06-22 01:02:10
Z tym piachem to chyba ktos mial go za duzo i poprostu jakis koles dodatkowa kase zalapal! Na autostradach jak jest porzadna firma to stawia sie zapoty betonowe!!!! Tanie szybkie bezpieczne i nie do przestawienia! To juz kwietniki z ziemia i kwiatami by byly lepsze :)
bez sensu
2016-06-21 21:19:12
Z mocowaniem solidnym barier drogowych na czas remontów i ograniczeń w ruchu nie ma na przykład firma Eurovia, która całkiem niedaleko, bo wzdłuż nitki dojazdowej do mostu Pionierów w kierunku centrum na ul. Hangarowej, buduje parking na wysokości nowej kładki. Panie CP, o co chodzi w tym zdaniu bo coś chyba się nie ctrl-c , ctrl-v...?
Piotr
2016-06-21 20:42:33
Pół roku temu przeprowadziłem się z Wrocławia do Szczecina i w głowę zachodzę dlaczego Szczecin nie jest najbogatszym miastem w Polsce. Wystarczyłoby tylko karać notorycznie nie przestrzegających prawa kierowców. Ot choćby teraz na Cłowym - żadne barierki i piasek, tylko sam zakaz + kamera. I czesać frajerów skoro sami się podkładają.
Jan
2016-06-21 20:21:04
Proste - durny szczecinianin nie wie co to zakaz wjazdu/wejącia. Miasto buraków.
Nie wiem
2016-06-21 17:50:44
Czy komuna była gorsza czy ten pojeb.ny kapitalizm
Kszysztof Ka.
2016-06-21 16:28:45
można było by dać ścieszke dla rowerów i dla ludzi.
Do wody
2016-06-21 16:27:30
Jeszcze do wody trzeba piachu nasypać ażeby łódki pływać nie mogły.
Mariusz
2016-06-21 15:19:44
Hahaha ale blokady... a czy trawę zasiali? Zazieleni się, będzie floating garden 2050
Gdyby nie wędkarze...
2016-06-21 15:07:58
...to ZDiTM do dziś nie wiedziałby o stanie rozwalającego się mostu. Ale kasiora za "monitoring" płynęła.a.a.a....
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA