Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Będą dwa kolejne tramwaje dwukierunkowe w Szczecinie

Data publikacji: 24 września 2021 r. 18:21
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2021 r. 21:56
Będą dwa kolejne tramwaje dwukierunkowe w Szczecinie
W Szczecinie są dwa tramwaje dwukierunkowe. Nie są jednak w pełni wykorzystywane - kursują jak klasyczne wagony. Fot. Mirosław WINCONEK  

Do marca przyszłego roku w Szczecinie mają być części do montażu kolejnych dwóch tramwajów. Spółka Tramwaje Szczecińskie skorzystała z tzw. opcji i zamówiła części do wagonów u producenta - poznańskiej firmy Modertrans, która już wcześniej elementy wagonów nam dostarczała.

REKLAMA

Będą to wagony tylko częściowo niskopodłogowe, powstałe na bazie najbardziej popularnej w kraju konstrukcji typu 105N z lat 70. ub.w. Od innych wagonów wyróżniać je będą kabiny motorniczego na obu końcach i drzwi po obu stronach.

Dwukierunkowe wagony powstają z myślą o trasach, na których nie ma typowych pętli, a jedynie ślepe zakończenia torowisk, wykorzystywane też są w przypadku remontów i awarii, kursują wtedy na skróconych trasach. W Szczecinie na razie są dwa tego typu pojazdy, nigdy jeszcze nie były w pełni wykorzystane.

- Producent ma do 120 dni na dostarczenie kompletu do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego oraz do 180 dni na dostarczenie kompletu do montażu drugiego tramwaju - przypomina Hanna Pieczyńska, rzecznik "TS". - Oba sklady będą  złożone przez pracowników Spółki Tramwaje Szczecińskie pod nadzorem Wykonawcy. Będzie to trwało około dwóch miesięcy.

Tramwaje typu Beta są klimatyzowane, mają 25 proc. niskiej podłogi, gniazda USB i inne znane już udogodnienia. Zapłacimy za nie ponad 11,7 mln zł.

ToT

REKLAMA

Komentarze

komentarze
2021-09-26 21:51:34
jak to elastycznie można przejść w temacie od 'wifi' do 'księdza'.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bartek
2021-09-26 08:00:33
Bardzo niski komfort jazdy tymi wynalazkami w porównaniu do pesy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@student
2021-09-25 21:43:37
Znaczy się księdzem?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chwilkowski
2021-09-25 21:36:58
6 mln za sztukę w której jedzie średnio 60 osób czyli 100.000 zł za miejsce co odpowiada cenie samochodu kompaktowego... kompletny brak efektu skali... a gdzie koszty eksploatacji?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@student
2021-09-25 20:51:59
Jesteś pedofilem że korzystasz z publicznych hotspotów?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
student
2021-09-25 11:33:08
Nie podano żadnej informacji o wi-fi. Czy na pewno będzie wi-fi?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Breta
2021-09-25 11:27:31
Komunikacja miejska w Szczecinie jest w fazie upadku, nic nie jeździ punktualnie. Kierowcy i motorniczy kiepsko opłacani. Ale dla oszołomów najważniejsze jest że w tramwaju jest wejście USB. Masakra to mało powiedziane. Kiedy wybory by tych nieudaczników pogonić.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Zenek
2021-09-25 11:24:27
Dostawa 2 słownie dwóch tramwajów wywołuje burzę medialną w Szczecinie. Do czego doprowadzili obecni kumple Krzystka
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Katosz
2021-09-25 11:11:37
Jednemu z tych co już jeżdżą ciągle gasną wyświetlacze i od ponad roku nie potrafią usunąć tej usterki . W kabinie motorniczego brak ergonomii , jest głośno i wszystko się trzęsie. Nikt na zajezdni nie chcę tymi pudłami jeździć. Zbędna inwestycja, lepiej kupić używane z Niemiec. Motorniczy
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Robert
2021-09-25 09:09:04
Te tramwaje jak na nowe są strasznie niedopracowane są głośne wszystko w nich skrzypi koła często piszczą w środku jest głośno PESA jest o wiele bardziej komfortowa.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Adam
2021-09-25 00:38:27
TO PO CO MEGA PĘTLE NA SZAFERA I GŁĘBOKIM JESLI WYSTARCZYŁO ZAMAWIAĆ TAKIE TRAMWAJE OD KILKU LAT
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
xxx
2021-09-24 23:18:40
Lokalny dodatek ogólnopolskiej gazety ma jakieś swoje wizje, ktore przez krzystka są traktowane jak wyrocznia.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
mi9
2021-09-24 23:10:57
Po co komu ten miś? Nieważne, ważne że premia będzie od wartości misia
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Bialorus
2021-09-24 22:39:18
To Łukaszenka jest zdecydowanie lepszy bo zamiast tramwajow w Minsku jeżdżą w wiekszosci trolejbusy które pod kazdym względem sa tańsze, praktyczniejsze bo nie potrzebują drogich torow, sa szybsze, moga omijac przszkody, nie musza byc dwukierunkowe bo czesc jezdzi jako hybrydy a co najważniejsze sa ciche czyli chlop z kolchozu wyprzedził pod tym wzgledem cala UE
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@sd
2021-09-24 21:59:20
A to już musisz pytać się gazetki wybiórczej i jej akolitów, to oni wymyślili te tramwaje a.krzystek zrealizował zakup za nasze pieniądze. Koncepcji nie ma bo potrzeba dodatkowo infrastruktury do zmiany toru a w Szczecinku nie takich miejsc jest zaledwie kilka. Pewnie będą tworzone ad hoc co nie zmienia faktu że nie było wielkiej potrzeby by kupować tramwaje w sytuacji gdy można byłoby użyć autobusów...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Heheszek
2021-09-24 20:35:19
Ale może będą zawracać do Gumieniec jak linia 11, hahahaha
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
sd
2021-09-24 20:23:14
po co te tramwaje jak każdy kierunek kończy się pętlą.?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Fan
2021-09-24 20:02:29
Po co te opisy. Cztery tramwaje dwukierunkowe możecie sobie w buty wsadzić. Będą robić Kolumba to by się akurat przydały. Ale nie cztery. Śmieszne. Minimum dziesięć jest potrzebnych.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pytanko
2021-09-24 19:51:50
Gdzie oni chcą te tramwaje wykorzystać, bo nie widać koncepcji… jeżdżą jak normalne jednokierunkowe.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA