Nadspodziewanie dobrze i szybko przebiega remont drogi wojewódzkiej nr 142, tzw. Berlinki. Zakończył się etap kruszenia betonowej nawierzchni tej niedokończonej przedwojennej autostrady, która miała połączyć Berlin z Królewcem. Układana jest warstwa podbudowy.
REKLAMA
W trakcie modernizacji jest 23 km drogi między Szczecinem a Krzywnicą. Specjalistyczne maszyny sprowadzone z Czech skruszyły już betonowe płyty, z których zbudowana była ta niedokończona przedwojenna autostrada. Maszyny do rubbizingu, czyli kruszenia betonu, pracowały na remontowanym odcinku drogi przez kilkanaście dni.
Pokruszonego betonu nie trzeba było wywozić z placu budowy, gdyż stał się materiałem służącym do wzmocnienia podbudowy pod warstwy bitumiczne. Zlikwidowano też bitumiczne poszerzenia jezdni; materiał został wykorzystany przy wzmocnieniu konstrukcji drogi.
Jak nas poinformował Michał Żuber, dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, prace idą nadspodziewanie sprawnie i szybko. Jest nawet szansa, że w przypadku sprzyjającej pogody uda się do końca tego roku doprowadzić modernizację do takiego etapu, że możliwe stanie się udostępnienie (w ograniczonym zakresie) kierowcom samochodów osobowych jezdni na remontowanym odcinku.
Nie oznacza to, że remont będzie zakończony. Nie licząc samej drogi przebudowywane są bowiem skrzyżowania, wiadukty i mosty. Rozebrane mają być również dwa obiekty mostowe.
Zadanie, które kosztować będzie ponad 42 mln zł, realizuje Budimex. Remontowany jest odcinek od zjazdu na drogę ekspresową S3 do fragmentu DK 142 Krzywnica – Lisowo, który przebudowano w 2011 r.
Na czas remontu droga jest zamknięta. Jeśli wszystko przebiegać będzie zgodnie z planem, cała przebudowana droga udostępniona będzie kierowcom w czerwcu przyszłego roku.
(r.c.)
Fot. ZZDW w Koszalinie
Na zdjęciu: W trakcie modernizacji drogi wojewódzkiej nr 142 wyremontowanych zostanie 18 wiaduktów i mostów.
REKLAMA
Komentarze
ww
2020-02-22 18:55:06
zamiast dobudować drugą jezdnie była by autostrada którą Niemcy zbudowali w połowie
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
KACPER
2018-02-26 17:11:44
BERLINKA NIE POWINNA BYĆ SKRUSZONA BO MOGLIBYŚCIE ODBUDOWAĆ DALSZE ODCINKI BERLINKI
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ech
2017-08-19 21:32:46
pojedziemy w grudniu, a już w marcu będziemy wjeżdżali w pierwsze dziury
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ne0
2017-08-18 01:51:41
Tama pękła, i rozlało się nasienie hejtu u goryczy!
Mowa tu o remoncie (w końcu!) Betonki, a oczuwiście niezadowoleni przedmonitorowi pryszczersi muszą pobiadolic ;)
Aaaa bo tego nie ma, tamtego nie ma i masło takie drogie, a te studzienki. Cieszmy się z 23 km drogi. Polski kraj dziwny kraj, sie zrobi, ale w swoim czasie. Lepsze to jak nic prawda?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sad
2017-08-17 13:23:21
A tunel pod Świną znowu przesunięty na "kiedyś tam"
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
A kiedy przestaniemy kłapać zębami na 90% studzienek na miejskich jezdniach ??
2017-08-17 11:47:37
.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
y
2017-08-17 10:49:16
A kiedy gładka nawierzchnia od skrzyżowania DK10/S3 w stronę morza?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Krótkowzroczność
2017-08-17 10:39:05
Kilkaset metrów dalej-kierunek do Centrum i zjazd na Zwierzyniecką,cały ten odcinek wygląda jeszcze gorzej i zagraża zdrowiu i życiu kierującym.Tego jakoś nikt nie zauważa i " rżną przysłowiowego głupa " Ten wspominany przeze mnie odcinek powinien był być niezwłocznie zamknięty z użytkowania,no ale że jest to fragment DK-nikt nie ma odwagi w ogóle się odezwać w trosce o swoje stołki,stanowisko i wysokie apanaże.Musi jak zwykle dojść w tym miejscu do tragedii wówczas przybędzie Szydło ze swoją świtą i zacznie się"przedstawienie" w blasku jupiterów.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.