Nadchodzi długo oczekiwany moment zakończenia remontu drogi wojewódzkiej nr 142 Szczecin – Chociwel, tzw. berlinki. Jak informuje Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie, otwarcie zamkniętej dla ruchu DW nr 142 nastąpi zgodnie z planem, czyli na początku lipca.
REKLAMA
Prace wykończeniowe mają trwać – tak jak przewiduje umowa – do końca czerwca. Trwają właśnie prace związane z oznakowaniem poziomym oraz pionowym.
Zadanie, które kosztować będzie w sumie ponad 42 mln zł, realizuje Budimex. Pieniądze na modernizację tej ważnej dla regionu arterii pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. Remont objął odcinek od zjazdu na drogę ekspresową S3 do fragmentu DK 142 Krzywnica – Lisowo, który przebudowano w 2011 r.
Droga uzyskała nawierzchnię bitumiczną. Przebudowane zostały dwa mosty nad rzeką Małką oraz nad Iną. Rozebrano dwa nieczynne wiadukty, a 6 pozostałych wykonawca wyremontował.
Nie był to typowy remont drogi wojewódzkiej, a to z powodu technologii użytej do budowy nowej konstrukcji jezdni. Niedokończona przedwojenna autostrada wykonana z betonowych płyt wymagała całkowitej wymiany nawierzchni, a nawet warstw konstrukcyjnych. Na plac budowy wjechały więc specjalistyczne maszyny do kruszenia betonowych płyt, z których zbudowana jest ta niedokończona przedwojenna autostrada, która połączyć miała Berlin i Królewiec.
Maszyny do rubbizingu, czyli kruszenia betonu, pracowały przez kilkanaście dni. Pokruszony beton stał się materiałem służącym do wzmocnienia podbudowy pod warstwy bitumiczne. Zlikwidowano też bitumiczne poszerzenia jezdni; ten materiał także wykorzystano przy wzmocnieniu konstrukcji drogi. Remont objął 23 km drogi między Szczecinem a Krzywnicą. Na ten czas droga została całkowicie zamknięta.
Wyznaczono objazdy, które – jak się okazało – były wyjątkowo uciążliwe dla kierowców, bo prowadziły przez często zakorkowany Stargard.
Otwarcie tzw. berlinki planowane jest na początku lipca br.
(r.c.)
Na zdjęciu: W 2017 roku na remontowany odcinek drogi wojewódzkiej nr 142 wjechały maszyny do tzw. rubbizingu, czyli kruszenia betonu.
Fot. Archiwum
REKLAMA
Komentarze
wirek
2020-02-22 19:03:03
mogli na razie zostawić plyty betonowe i dobudować drugą jezdnie jak na dk-18 krzyzowa - olesnica była by autostrada . była prawie gotowa w połowie
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
znów pieniądze wydane bezmyślnie
2018-06-26 19:57:26
dlaczego zamknięto wyjazd do Wielgowa, dlaczego nie zrobiono bezpiecznego wjazdu na autostradę, dlaczego nie zrobiono trasy na Załom - powstają tam parki technologiczne, coraz więcej miejsc pracy więc droga dojazdowa powinna być jak najkrótsza i bezpieczna, teraz trzeba dużo nadrabiać że by dojechać. Dlaczego nie zrobiono drogi rowerowej, jest tu spory ruch a trasa jest atrakcyjna przyrodniczo. Kiedy wreszcie planować będą ludzie mający więcej rozumu. Na chociwelce ruch był duży a teraz przy zwężeniu to dopiero będzie bezpiecznie.!!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ted
2018-06-25 10:00:38
Zlikwidowali pas awaryjny i zwęzili nową drogę o ok 2m. Teraz dopiero będą korki i jazda gęsiego.
Co im przeszkadzało pozostawić te płyty na tym bocznym pasie? Przecież poziom nowego asfaltu można było dostosować do poziomu tego pasa awaryjnego?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Dynia
2018-06-05 08:10:19
do Esti
Naprawdę uważasz, że Chociwel, Ińsko, pośrednio Złocieniec, Drawsko itd potrzebują autostrady, a my podatnicy mamy to finansować
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kijem na wodzie..
2018-06-04 20:21:18
Lipiec, lipcem..Ale jeśli do grudnia wyrobią się, to i tak będzie sukces ...jak na Szczecin...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Obs.ryver
2018-06-04 20:15:08
Tymczasem faktyczna "Berlinka", czyli kawałek A6, która była od nowa budowana przez "fachowców z PL, juz po roku zaczęła pękać . Teraz ten odcinek, szczególnie od Węzła Kijewo do zjazdu na S3 do Gorzowa, wygląda jak przenicowane, połatane portki od Żyda -szmaciarza!!!
Zresztą identycznie wygląda nowiutka trasa Sz."Szybkiego" Tramwaju...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Hades
2018-06-04 19:13:19
Ja tam tą drogę znałem jako "chociwelke"😀
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
biss
2018-06-04 15:22:58
A nie dało się zrobić remontu bez zamykania całej drogi? Jakoś drugą część Chociwelki można było wyremontować tylko z użyciem ruchu sterowanego światłami. A tu nie dość że trwało to ponad rok to jeszcze zamknęli całą drogę i zrobili do tego "meksyk" w Stargardzie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
esti
2018-06-04 13:36:38
Był szkielet pod autostradę to zrobili z tego drogę powiatową. Typowe polskie buractwo. Jeszcze tylko pokropić kropidłem bo przy obecnych parametrach będzie dużo wypadków i zabitych
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Berlinka, no pięknie.
2018-06-04 13:23:45
A nie można Hitlerka ??
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sedina 2008
2018-06-04 11:49:13
Kolejna nie do końca przemyślana inwestycja:
- nie zbudowana ścieżki rowerowej, a nie było problemów z jej lokalizacją
- nie wykorzystano wszystkich wiaduktów do budowy bezkolizyjnych skrzyżowań.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.