Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Betonowe płyty na autostradzie znikną po 80 latach

Data publikacji: 09 września 2017 r. 15:33
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:49
Betonowe płyty na autostradzie znikną po 80 latach
 

Podpisano umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica i rozbudowę węzła Szczecin Kijewo łączącego A6 z DK10. Są to ostatnie fragmenty tej drogi posiadające nawierzchnię z wykonanych 80 lat temu płyt betonowych.

REKLAMA

Oba zadania będzie realizowała firma Energopol Szczecin S.A. Łączna wartość podpisanych umów to około 92 miliony złotych (35,4 mln odcinek szlakowy i 56,6 mln węzeł). Zakończenie realizacji planowane jest pod koniec 2019 roku (odcinek autostrady) i w połowie 2020 roku (węzeł Kijewo). Zrealizowanie tych inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6.

- Szczecin Dąbie - Rzęśnica to ostatni odcinek szlakowy autostrady A6 posiadający wykonaną 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Miękowo - Rzęśnica drogi S3) - wyjaśnia Grzeszczuk.

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z drogą krajową nr 10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne. Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle.

Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy.

Autostrada A6 na tym odcinku przebiega wspólnie z drogą S3 – główną trasy prowadzącej nad morze. Natężenie ruchu podczas wakacji wzrasta w tym miejscu nawet 3-krotnie. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zawężać przekroju drogi (mają być dostępne po 2 pasy ruchu w każdą stronę) -zarówno na odcinku szlakowym, jak i w obrębie węzła Szczecin Kijewo. Poza okresem wakacyjnym można się spodziewać zamknięcia jednej z jezdni autostrady do przebudowy (ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią). Utrudnień nie unikną również kierowcy jadący drogą krajową nr 10 przez węzeł Szczecin Kijewo.

(k)

Fot. GDDKiA

REKLAMA

Komentarze

felix
2017-09-10 10:51:23
Betonowe płyty znikną po 80 latach użytkowania, a układana teraz nawierzchnia asfaltowa będzie do wymiany po 10 latach. My Polacy mamy specyficzną logikę.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
dobra zmiana
2017-09-10 09:03:54
Dobrze, że poza sezonem. Może prace po 10 godz. włącznie z sobotą! wolne odbiorą w następnym roku w sezonie!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
o mein gott
2017-09-09 23:35:27
jak ENERGOPOL będzie to strugał to daleko nie zajedziemy.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
xxx
2017-09-09 22:36:12
Niemcy na A11 zrobili chyba ograniczenie do 80 km/h na płytach
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
chory kraj
2017-09-09 21:29:07
Dlaczego dopiero teraz kiedy jesień, zaraz zimą i nic nie będą robić
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Istny wstyd
2017-09-09 20:23:27
Przeciez na tej Autostradzie, to mozna tak kola jak podwozie "po-gubic" ! Dziwnym jest tez, ze zadne starsze auto, nie rozlecialo sie tam w czasie jazdy "na kawalki"... ??
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Do Sromotnika...
2017-09-09 20:15:08
A PO co ci Akcje, jak i tak Bezwstydnie mieszkasz w Lesie i myslisz oraz planujesz PO Lewacku !!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
heh
2017-09-09 17:52:43
@Miejski Łazęga "W każdym cywilizowanym Kraju ten odcinek byłby natychmiast zamknięty-wyłączony z ruchu lub niezwłocznie naprawiony" Proszę powiedzieć to Niemcomn którzy odcinek autostrady A11 Szczecin-Berlin, tuz za granicą, zachowali w takim stanie identycznym jak ta betonka.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
SromotnikBezwstydny
2017-09-09 16:57:27
"...zadania będzie realizowała firma Energopol Szczecin S.A...." Jakość zagwarantowana do 3 miesięcy po odbiorze robót!!!!!!!! A kto ma akcje tej "S.A"???? Czyżby wyłącznie magistrackie pi.er.dzistołki????
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
rzygam energopolem
2017-09-09 16:32:50
W artykule są przekazane dwie wiadomości. Dobra i zła. Dobra - remont. Zła - wykonawca - energopol.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Miejski Łazęga
2017-09-09 15:52:44
"....która obecnie jest w złym stanie - informuje Mateusz Grzeszczuk z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad... " W złym stanie-? Jest w tragicznym stanie praktycznie uniemożliwiającym bezpieczne przemieszczanie się na nim.W każdym cywilizowanym Kraju ten odcinek byłby natychmiast zamknięty-wyłączony z ruchu lub niezwłocznie naprawiony.Dziękujemy jednak łaskawcom z Generalnej Dyrekcji Dróg,że w końcu zrozumieli jak poważna jest to usterka.Oby do tego czasu nie doszło na tym odcinku do tragedii.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA