Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Bilet na każdym kroku

Data publikacji: 08 stycznia 2016 r. 19:22
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:39
Bilet na każdym kroku
W przystankowym infokiosku uzyskamy szczegółowe informacje na temat kursowania danej linii. Kupimy też tradycyjny bilet papierowy i elektroniczną sieciówkę, a każdej transakcji możemy dokonać zarówno przy użyciu karty, jak i gotówki. Fot. Ryszard PAKIESER  

Kupno biletu na autobus czy tramwaj to jeden z tych problemów, na który pasażerowie miejskiej komunikacji najczęściej narzekają. Sytuacja taka trwa od lat i mimo że - według zapewnień ZDiTM - firma ma podpisanych kilkaset umów na sprzedaż, nie wszyscy przedsiębiorcy mają bilety w swojej ofercie. Sytuacji nie poprawiały też awaryjne automaty, które na nielicznych przystankach stały od kilkunastu lat.

Obecnie jednak problemy z zakupem biletów są mniejsze. Od kilku lat nowy tabor, zarówno tramwajowy, jak i autobusowy, fabrycznie wyposażano w biletomaty. To poprawiło dostępność do biletów. Natomiast w ramach II etapu wdrażania Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską zakupiono 317 biletomatów, które docelowo mają być w każdym autobusie i tramwaju.

Niestety, pasażer, choć ma pewność, że w pojeździe powinien trafić na biletomat (bo w nie wszystkich jeszcze urządzenia się pojawiły), nie ma pewności, czy bilet kupi. Część urządzeń obsługuje bowiem tylko karty bankowe, część wyłącznie gotówkę. O tym, na jaki automat trafimy dowiadujemy się dopiero wtedy, gdy znajdziemy się wewnątrz pojazdu. Najlepszym rozwiązaniem jest zatem przygotowanie się na obie formy płatności.

Kupując bilet w pojeździe musimy pamiętać o jednej, stosunkowo nowej zasadzie: bilety z automatów w pojazdach od niedawna sprzedawane są już skasowane - z datą i godziną zakupu. Nie róbmy więc zapasów, bo w późniejszym terminie takich biletów i tak już nie możemy wykorzystać.

Lepszym rozwiązaniem są biletomaty stacjonarne, pełniące również funkcję infokiosków. Kupimy w nich dowolną ilość tradycyjnych biletów papierowych i doładujemy elektroniczną sieciówkę. Każdą transakcję opłacimy zarówno gotówką, jak i kartą. Co więcej - uzyskamy w nich także informację na temat funkcjonowania komunikacji - ze szczegółowymi mapami sieci, trasami linii, godzinami odjazdów z konkretnych przystanków. W różnych punktach miasta pojawiło się 35 takich urządzeń. (t)

 

Na zdjęciu W przystankowym infokiosku uzyskamy szczegółowe informacje na temat kursowania danej linii. Kupimy też tradycyjny bilet papierowy i elektroniczną sieciówkę, a każdej transakcji możemy dokonać zarówno przy użyciu karty, jak i gotówki.

Fot. Ryszard PAKIESER

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jasiek
2016-01-10 19:06:56
A w autobusach i tramwajach automat GMV co drugi nie działa.
Konrad
2016-01-10 18:27:43
Biletomat stacjonarny na Placu Szeregów nie działa a na Placu Zwycięstwa nie przyjmuje bilony, tylko banknoty i karty.
Iwo
2016-01-09 19:38:57
O proszę jak pięknie "obsrany" malowidłami....
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA