Biuro Obsługi Interesantów - jedna z najważniejszych jednostek szczecińskiego Urzędu Miasta - działa już od 19 lat. Od otwarcia 8 października 1998 roku do teraz obsłużono w nim prawie 9 milionów osób.
W BOI kompleksowo załatwiane są wszystkie najważniejsze sprawy mieszkańców (meldunki, dowody osobiste, rejestracja pojazdów) i przedsiębiorców. Są w nim również stanowiska, przy których prowadzone są m.in.:sprawy repatriacji Polaków z zagranicy, uprawnień na transport drogowy czy zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Ostatnią nowinką jest telefoniczne Centrum Obsługi Mieszkańców - „urzędowe call center”. Dzwoniąc pod numer 91 42 45 000, można uzyskać informacje o usługach świadczonych przez urząd, sposobie załatwiania spraw i czasie ich realizacji, wymaganych dokumentach, wysokości ewentualnych opłat, sposobie i miejscu ich uiszczenia czy statusie realizowanej sprawy.
Biuro Obsługi Interesantów w liczbach:
- 70 tys. interesantów zostało obsłużonych w pierwszym roku funkcjonowania Biura w 1998 r. (październik - grudzień)
- 651 tys. interesantów zostało obsłużonych w 2016 r. (najwięcej od początku funkcjonowania BOI),
- ponad 250 tys. pism do UM przyjmuje rocznie Kancelaria Poczty BOI,
- 35 tys. interesantów w skali roku korzysta z możliwości wcześniejszego umówienia się na wizytę w magistracie,
- przyjęto ponad 700 tys. wniosków o nowy dowód osobisty (od czasu wymiany książeczkowych blankietów na plastikowy dowód osobisty),
- 7,5 tys. to miesięczna liczba operacji dokonywanych przez interesantów na terminalach płatniczych, które zlokalizowane są w sali głównej BOI,
- 23 tys. interesantów skorzystało z usług BOI w poniedziałek, kiedy jest czynne do godz. 18.00 (od 9 listopada 2015 r.)
(mg)
Fot. Dariusz GORAJSKi (arch.)