Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Budowa S6 idzie pełną parą

Data publikacji: 02 czerwca 2017 r. 15:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:36
Budowa S6 idzie pełną parą
Najbardziej zaawansowane są prace na pierwszym odcinku, gdzie roboty rozpoczęły się pod koniec zimy. Fot. Cezary Martyniuk  

Trwa budowa drogi ekspresowej S6 Goleniów – Słupsk. Jak na razie prace nie przeszkadzają w istotny sposób podróżującym istniejącą, równoległą drogą nr 6. Kłopoty mogą się pojawić, kiedy rozpocznie się sezon wakacyjny. 

Najbardziej zaawansowane są prace na pierwszym odcinku, gdzie roboty rozpoczęły się pod koniec zimy. Wycięto już las na całym przebiegu przyszłej ekspresówki, usunięto karcze, trwa wyrównywanie ziemi i nawożenie żwiru. Równolegle rozpoczęto już prace przy budowie obiektów inżynieryjnych w rejonie przyszłych węzłów komunikacyjnych: wiaduktów, przepustów.

Prace są prowadzone w sposób ograniczający do minimum utrudnienia związane z budową. Na istniejącej drodze nr 6, która jest głównym szlakiem służącym zaopatrzeniu budowy, nie ma na razie korków. Kłopoty mogą się pojawić za miesiąc, kiedy rozpocznie się sezon wakacyjny, kierowcy powinni się na to przygotować i w miarę możliwości w weekendy korzystać z tras alternatywnych.

Pewne kłopoty mają mieszkańcy wsi położonych na północ od Goleniowa, rozebrano bowiem niefunkcjonalny (zbyt wąski) wiadukt na przedłużeniu ulicy Wolińskiej i nie ma najwygodniejszego dotąd dojazdu do Miękowa i Białunia, trzeba korzystać z objazdów. Wkrótce rozpocznie się jednak budowa dwóch nowych wiaduktów, które mają być oddane do użytku jeszcze przed końcem tego roku.

Również w tym roku ma być gotowy wiadukt, który umożliwi bezkolizyjny dojazd z Goleniowa do wsi Żółwia Błoć i zamknięcie niebezpiecznego skrzyżowania z obecną drogą nr 6.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 2 czerwca 2017 r.

Tekst i fot. Cezary Martyniuk

Na zdjęciu: Najbardziej zaawansowane są prace na pierwszym odcinku, gdzie roboty rozpoczęły się pod koniec zimy.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA