Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina ciut bliżej

Data publikacji: 21 grudnia 2017 r. 07:04
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:58
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina ciut bliżej
 

Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wydała decyzję w postępowaniu odwoławczym w zakresie środowiskowych uwarunkowań dla „Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina”. Po jej otrzymaniu Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego rozpocznie procedurę przeniesienia decyzji na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która będzie prowadzić inwestycję.

- Krok po kroku zbliżamy się rozpoczęcia inwestycji, o którą walczyliśmy ramię w ramię z samorządami Pomorza Zachodniego – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz. -To przedsięwzięcie kluczowe dla całego regionu, dla mieszkańców i przedsiębiorców. Obejście wyzwoli olbrzymi potencjał rozwojowy. Procedowanie inwestycji przekażemy do GDDKiA, bo zgodnie z decyzją z 13 października 2015 r. podjętą przez ówczesną premier Ewę Kopacz, droga została wpisana do sieci autostrad i dróg ekspresowych. 

Zarząd województwa zachodniopomorskiego w kwietniu br. uzyskał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji „Zachodniego Drogowego Obejścia Miasta Szczecina”, którą wydał Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie. To ostatni element opracowania „Studium wykonalności Zachodniego Drogowego obejścia Miasta Szczecina”, wykonanego na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego przy współfinansowaniu gmin: Szczecin, Goleniów, Police i powiatu polickiego. Od tej decyzji zostały jednak złożone 4 odwołania, które od 12 maja br. były rozpatrywane przez GDOŚ w Warszawie.

Zachodnia Obwodnica Szczecina jest planowana jako dwujezdniowa droga ekspresowa o długości ok. 51 km. Będzie przebiegać od autostrady A6 w Kołbaskowie, przez Police, tunel pod Odrą, aż do węzła drogowego w koło Goleniowa, gdzie krzyżują się drogi S3 i S6. Inwestycja usprawni połączenia północnych i zachodnich dzielnic Szczecina oraz miejscowości powiatu polickiego z A6 i S3. Obejście skróci czasu dojazdu nad morze i do lotniska w Goleniowie, wyeliminuje transport materiałów niebezpiecznych do i z Grupy Azoty Police, oraz wzmocni rozwój portu morskiego w Policach.

(mg)

wizualizacja GDDKiA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jezus robi urodziny.
2017-12-22 17:58:23
Ciekawe ile niewybuchów wyciągną pod czas robienia odcinka drogi,koło zakładów AZOTY i Hydrierwerke AG? Z satelity te bagna przypominają kratery księżyca.
Gość
2017-12-21 23:39:31
Macie racje zblizaja sie wybory aczkolwiej sa tez spotkania bo musza wykupic ziemie i moze tym razem sie juz uda
Stan
2017-12-21 19:48:10
A za kogo taki kamil się uważa? Zwykły dezerter i tchórz, jakim prawem lekceważy Polaków?
Kamil
2017-12-21 19:01:04
Ale wy to macie wszyscy zajebiste argumenty. Typowe polaczki. Jak wam nie pasuję i ciągle zamierzacie narzekać to wyjedzcie za granicę
Obiecanki..
2017-12-21 18:25:01
Mieszkam w okolicy przeprawy i śledzę ten temat od lat.Jak zwykle wiedziałem że wypłynie teraz, tak jest od ośmiu lat.WYBORY SIĘ ZBLIŻAJĄ...Po wyborach temat umrze znowu na cztery nie teraz zgodnie z ordynacją Kaczyńskiego, na pięć lat...Pierwszy raz słyszałem o przeprawie promowej tak jak w Świnoujściu w 1976 roku...
Roger
2017-12-21 18:03:34
Ta inwestycja czy podobna miala ruszyc ze 30 lat temu slyszalem o tym od dziadka wiec marne szanse w tej dziesięciolatce
Piotr
2017-12-21 12:52:54
Brawo dla Marszałka za pracę i włożone starania i ogromne zaangażowanie. Pytanie tylko czy doczekamy się tej inwestycji czy będzie tak jak z promami w stoczni.
Miejski łazęga
2017-12-21 10:42:49
Czy ktoś z Was ma świadomość tego,że to inwestycja nie na 5,10,15 lat ale 20-30.Tak więc mówienie dzisiaj o rozpoczęciu czegokolwiek trąca farsą.To mniej więcej tak jak mówi się o lot na Marsa.Teoretycznie już się rozpoczął ale praktycznie nie wiadomo kto, nie wiadomo czym i kiedy poleci ;-) Tu z budową tej obwodnicy jest tak samo.Pasztet wyborczy przechodzący z rąk do rąk ilekroć będą się zbliżać wybory.Trwa istny wyścig szczurów-kto co więcej zaoferuje i zaproponuje.Proponuję pójść na całość i zrobić 'Szczecin Ring" na wzór berlińskiego ;-) a co.....
SromotnikBezwstydny
2017-12-21 10:12:12
Gdy stoję przed barierami na przejeżdzie kolejowym Sz.Dąbiu i widzę pociąg 30 z cysternami a na każdj napis"KWAS SOLNY", to ten tunel mnie nie cieszy.Te cysterny dzień i noc jadą przez Dąbie, Oś.Słoneczne, Zdroje, Podjuchy, Pomorzany...to około 200 tys. ludzi zagrożonych śmiercią w strasznych mękach, w oparach żrącego kwasu wypalających płuca... A przecież ledwie kilka miesięcy temu wykoleiła się taka cysterna prz ul.Wiosennej(przejazd Dąbie-Oś.Majowe). Czy decydenci nie mogą wymusić na PKP, aby w tym tunelu wybudować torowisko i utworzyć linię kolejową dla ZCh Police ,omijającą Szczecin i Goleniów? Katastrofa wisi w powietrzu...
grammi
2017-12-21 08:37:32
Jeden ciut = 3 miesiace cztery ciuty = 1 rok = 1 ciutas dwadzieścia ciutasów = 5 lat = 1 ciutag itd....
zgr-edo
2017-12-21 07:47:45
Po wyborach zmieni się opcja polityczna,i te wszystkie obiecanki,cacanki, piorun strzeli.Zaprzyjaźnione firmy i pracownie zawsze mogą zarobić grube pieniądze na projektach, konsultacjach,wykupach, powołanych specjalnie pod tą domniemaną inwestycją wydziałów, spółek itp. Obiecanki inwestycji są w całym kraju, ale tylko głupi w to uwierzy, tym bardziej , że właśnie UE przymierza się do podcięcia kaczuszkom skrzydełek. PiSowski rząd bez dotacji z UE stanie się zadłużonym po uszy nielotem. Długi zostaną sprzedane Rosjanom, a ich komornicy są raczej skuteczni w windykacji należności.
Miś II
2017-12-21 07:21:25
Ja nie widzę całkowitego wyprowadzenia niebezpiecznych ładunków przez przejazd przez Szczecin . W tunelu Police -Święta brak jest linii kolejowej , która docierałaby do magistrali kolejowej Szczecin- Świnoujście . W ten sposób wyprowadzono by z centrum Szczecina przejazdy cystern kolejowych z amoniakiem itd.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA