Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

By ominąć centrum

Data publikacji: 11 marca 2016 r. 11:35
Ostatnia aktualizacja: 11 kwietnia 2021 r. 15:46
By ominąć centrum
 

Dobra wiadomość dla szczecińskich kierowców: przebudowa ul. Szafera staje się coraz bardziej realna. Pawdopodobnie już w 2020 r. przecinając ul. Łukasińskiego dojedziemy ulicami Sosabowskiego i Szafera z ul. Taczaka aż do al. Wojska Polskiego. A że będziemy jechać dwupasmówką, nareszcie nie będziemy stać w korkach.

Przebudowanie ul. Szafera ułatwi szczecinianom przejazd z północnych dzielnic miasta na południe - bez konieczności wjazdu do centrum lub pchania się w korki, które codziennie tworzą się np. na ul. Szerokiej. 2,5 kilometrowy odcinek nowej drogi domknie bowiem tzw. obwodnicę zachodnią (nazywaną tak potocznie; trasa nie będzie oczywiście obwodnicą).

Oficjalnie inwestycja nazywa się „Przebudowa ulicy Szafera (od al. Wojska Polskiego do ul. Sosabowskiego)". Ale w praktyce, oprócz modernizacji istniejącej już ul. Szafera, ma polegać na budowie dalszego ciągu ul. Sosabowskiego, której bieg planowany jest po wschodniej stronie ul. Szerokiej.

Roboty budowlane ruszą prawdopodobnie w 2018 r. Mają trwać dwa lata. Dopiero więc w 2020 r. nastąpi połączenie ulic tworzących „obwodnicę zachodnią" (czyli biegnących od ronda Hakena do ul. Taczaka) z al. Wojska Polskiego i dalej z odremontowanym ciągiem ulic Niemierzyńska-Arkońska a także z obwodnicą śródmiejską.©℗

Więcej w Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 11 marca 2016

(lw)

Fot. Dariusz Gorajski

Na zdj.: Już wkrótce ul. Szeroka będzie jedynie ulicą dojazdową do posesji. Z ul. Szafera połączy się bowiem przedłużona dwupasmowa ul. Sosabowskiego.

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

nick
2016-03-11 14:47:26
Rowerowy Szczecin - jesteś idiotyzmem chyba. Przecież widać, że Szeroka zostaje ulicą osiedlową, a nowa ulica ma iść pasem między osiedlem Zawadzkiego a linią domów wzdłuż Szerokiej. Tam z resztą od lat jest teren pozostawiony pod tą ulicę.
Rowerowy Szczecin
2016-03-11 14:38:17
I to jest idiotyzm. Ulica Szeroka miała być zwężona i być ulicą jednokierunkową a drugi pas miała zając ścieżka rowerowa która połączyłaby się z ulicą Taczaka...
tak tylko
2016-03-11 14:33:01
A ta przebudowa (właściwie budowa nowej drogi po nowym śladzie) to wraz z budową nowego torowiska i nowej pętli tramwajowej, która jest zaznaczona na zdjęciu ? Czy raczej tylko nowa droga a torowisko to w bliżej nie określonym terminie ? Jeżeli już ma się tak ambitne plany to wypadałoby to wykonać jednocześnie razem z doprowadzeniem torowiska do tej nowej pętli od strony al. Wojska Polskiego, której skrzyżowanie z Szafer oraz ul. Arkońską będzie przebudowywana również w podobnie zaplanowanym czasie.
Pan Witek
2016-03-11 13:29:41
A kiedy tiry przestaną rozjeżdżać Plac Kościuszki i Bramę Portową?
witek
2016-03-11 11:43:48
znowu opowiadaja bajki,a z lukasinskiego do granicy kiedy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA