Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Ciąg dalszy przebudowy ul. Wyszyńskiego w Szczecinie

Data publikacji: 04 sierpnia 2020 r. 07:02
Ostatnia aktualizacja: 05 sierpnia 2020 r. 09:46
Ciąg dalszy przebudowy ul. Wyszyńskiego w Szczecinie
 

Postępują prace na ulicy Wyszyńskiego w Szczecinie. Wykonawca przebudowy kontynuuje roboty rozbiórkowe, roboty kanalizacyjne oraz prace związane z wykonaniem fundamentów pod słupy trakcyjne.

Rozpoczęło się między innymi wykonywanie korytowania i podbudów oraz rozbiórka torowiska w ulicy Wyszyńskiego. Układane są maty podtorowe oraz prowadzone są prace przy płycie betonowej na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego - Nabrzeże Wieleckie.

W najbliższym czasie planowane jest między innymi wykonywanie podbudów w torowisku klasycznym, płyty betonowej w przejeździe Mała Odrzańska pod płyty prefabrykowane oraz warstwy betonu asfaltowego pod płyty prefabrykowane. Do tego kontynuowane będą prace przy korytowaniu i podbudowach na skrzyżowaniu Wyszyńskiego- Nabrzeże Wieleckie w zakresie torowo-drogowym, a także układanie oraz spawanie skrzyżowania torowego oraz rozjazdu dwutorowego pojedynczego.

Przebudowa Wyszyńskiego

Inwestycja ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Pojawią się też nowe przystanki i przebudowane zostaną perony dla pasażerów komunikacji miejskiej. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty na węźle „Wyszyńskiego” i „Szarych Szeregów” wykonuje firma ZUE SA za kwotę 44,9 mn zł. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” dofinansowanego ze środków UE.

(k)

Fot. Tramwaje Szczecińskie 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@Józiek
2020-08-05 09:31:28
Ty sam jesteś wyimaginowany. Gdyby nie Unia Europejska to Polska wyglądałaby teraz jak biedna Ukraina.
des
2020-08-05 07:40:45
Zanim wybuduja te wszystkie nowe cuda (mosty-pylony, tory na lasztowni, ronda, itp) to minie co najmniej kilka lat, a przy obecnej przebudowie brak dodania dodatkowych mozliwosci skretu dla tramwaju to glupota.
Aruncio
2020-08-05 05:10:17
Jaki most klodny ?!! Jakie domy nad bulwarem ?!! Boże co za bzdury ! Niech najpierw skończą stare miasto i zabudują ten wielki teren z dziura po wykopaliskach archeologów
Do xxx i @Jacek
2020-08-04 23:40:02
Po wybudowaniu nowego Mostu Kłodnego, ruch tramwajowy zostanie częściowo przekierowany właśnie na nowy most (zjazd z TZ przy Baszcie zostanie zburzony). Tramwaj nie będzie kończył trasy na Łasztowni, ale połączy się linią na Energetyków w kierunku Basenu Górniczego. Między innymi z tego powodu powstał lewoskręt linii tramwajowej z ul. Wyszyńskiego. Skrętu z Mostu Długiego się nie przewiduje, i słusznie, bo droga w kierunku Stoczni, tuż przy bulwarach zostanie zwężona (będzie tylko jedna jezdnia w obu kierunkach, po jednym pasie ruchu +tramwaj), a uwolniony pas ziemi, najbliższy bulwarom, zostanie przeznaczony na nową staromiejską zabudowę. Powstaną tam nowe budynki, aby znów miasto scalić z Odrą. Mostowi Długiemu planuje się przywrócić funkcję Mostu Zwodzonego.
@Jacek
2020-08-04 12:36:21
Jak najbardziej masz rację, tym bardziej, że była po 1945 roku relacja od strony ulicy Dworcowej w kierunku na Most Długi. Ale aby to zrobić, należałoby przebudować całe to skrzyżowanie i trochę więcej (a nie takie pół środki jak dotychczas wyprawiają) z przesunięciem torowiska szóstki "na środek". Nie było by tych zjazdów / wyjazdów tramwajów na bok przy Dworcowej i Mała Odrzańska. No ale...
xxx
2020-08-04 12:35:34
ta przebudowa jest bezsensu jezeli brakuje skretow z mostu Dlugiego. ale jaki pan taki kram
Jacek
2020-08-04 11:18:08
Tak się zastanawiam czy tory nie powinny mieć zwrotnic także w kierunku mostu? Było by jeszcze bardziej uniwersalnie w kontekście ewentualnych objazdów...
Józiek
2020-08-04 10:53:18
To nieprawda że inwestycja jest dofinansowana ze środków UE. Przecież Unia to "wyimaginowana wspólnota, z której nic nie wynika".
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA