Ciąg dalszy przebudowy ul. Wyszyńskiego w Szczecinie
Ciąg dalszy przebudowy ul. Wyszyńskiego w Szczecinie
Data publikacji: 04 sierpnia 2020 r. 07:02
Ostatnia aktualizacja: 05 sierpnia 2020 r. 09:46
Postępują prace na ulicy Wyszyńskiego w Szczecinie. Wykonawca przebudowy kontynuuje roboty rozbiórkowe, roboty kanalizacyjne oraz prace związane z wykonaniem fundamentów pod słupy trakcyjne.
Rozpoczęło się między innymi wykonywanie korytowania i podbudów oraz rozbiórka torowiska w ulicy Wyszyńskiego. Układane są maty podtorowe oraz prowadzone są prace przy płycie betonowej na skrzyżowaniu ulic Wyszyńskiego - Nabrzeże Wieleckie.
W najbliższym czasie planowane jest między innymi wykonywanie podbudów w torowisku klasycznym, płyty betonowej w przejeździe Mała Odrzańska pod płyty prefabrykowane oraz warstwy betonu asfaltowego pod płyty prefabrykowane. Do tego kontynuowane będą prace przy korytowaniu i podbudowach na skrzyżowaniu Wyszyńskiego- Nabrzeże Wieleckie w zakresie torowo-drogowym, a także układanie oraz spawanie skrzyżowania torowego oraz rozjazdu dwutorowego pojedynczego.
Inwestycja ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do aktualnie obowiązujących standardów. Zakres przebudowy węzła "Wyszyńskiego" obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Pojawią się też nowe przystanki i przebudowane zostaną perony dla pasażerów komunikacji miejskiej. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego - Stocznia Szczecińska. Długość projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.
Roboty na węźle „Wyszyńskiego” i „Szarych Szeregów” wykonuje firma ZUE SA za kwotę 44,9 mn zł. Zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Przebudowa torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” dofinansowanego ze środków UE.
(k)
Fot. Tramwaje Szczecińskie
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Józiek
2020-08-05 09:31:28
Ty sam jesteś wyimaginowany. Gdyby nie Unia Europejska to Polska wyglądałaby teraz jak biedna Ukraina.
des
2020-08-05 07:40:45
Zanim wybuduja te wszystkie nowe cuda (mosty-pylony, tory na lasztowni, ronda, itp) to minie co najmniej kilka lat, a przy obecnej przebudowie brak dodania dodatkowych mozliwosci skretu dla tramwaju to glupota.
Aruncio
2020-08-05 05:10:17
Jaki most klodny ?!! Jakie domy nad bulwarem ?!!
Boże co za bzdury !
Niech najpierw skończą stare miasto i zabudują ten wielki teren z dziura po wykopaliskach archeologów
Do xxx i @Jacek
2020-08-04 23:40:02
Po wybudowaniu nowego Mostu Kłodnego, ruch tramwajowy zostanie częściowo przekierowany właśnie na nowy most (zjazd z TZ przy Baszcie zostanie zburzony). Tramwaj nie będzie kończył trasy na Łasztowni, ale połączy się linią na Energetyków w kierunku Basenu Górniczego. Między innymi z tego powodu powstał lewoskręt linii tramwajowej z ul. Wyszyńskiego. Skrętu z Mostu Długiego się nie przewiduje, i słusznie, bo droga w kierunku Stoczni, tuż przy bulwarach zostanie zwężona (będzie tylko jedna jezdnia w obu kierunkach, po jednym pasie ruchu +tramwaj), a uwolniony pas ziemi, najbliższy bulwarom, zostanie przeznaczony na nową staromiejską zabudowę. Powstaną tam nowe budynki, aby znów miasto scalić z Odrą. Mostowi Długiemu planuje się przywrócić funkcję Mostu Zwodzonego.
@Jacek
2020-08-04 12:36:21
Jak najbardziej masz rację, tym bardziej, że była po 1945 roku relacja od strony ulicy Dworcowej w kierunku na Most Długi. Ale aby to zrobić, należałoby przebudować całe to skrzyżowanie i trochę więcej (a nie takie pół środki jak dotychczas wyprawiają) z przesunięciem torowiska szóstki "na środek". Nie było by tych zjazdów / wyjazdów tramwajów na bok przy Dworcowej i Mała Odrzańska. No ale...
xxx
2020-08-04 12:35:34
ta przebudowa jest bezsensu jezeli brakuje skretow z mostu Dlugiego. ale jaki pan taki kram
Jacek
2020-08-04 11:18:08
Tak się zastanawiam czy tory nie powinny mieć zwrotnic także w kierunku mostu? Było by jeszcze bardziej uniwersalnie w kontekście ewentualnych objazdów...
Józiek
2020-08-04 10:53:18
To nieprawda że inwestycja jest dofinansowana ze środków UE. Przecież Unia to "wyimaginowana wspólnota, z której nic nie wynika".
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.