Szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego jeszcze latem ogłosił wynik negocjacji bez ogłoszenia na wykonawcę remontu mostu Cłowego nad Regalicą. Wybór padł na ofertę konsorcjum firm Vistal Gdynia SA i Vistal Infrastructure sp. z o.o. z siedzibami w Gdyni. To zlecenie na zasadzie „zaprojektuj i zbuduj” kosztować ma ok. 18,7 miliona złotych. Przeprawa ma być gotowa ponownie do ruchu najpóźniej do końca lipca przyszłego roku.
W oczekiwaniu na inżynierów i budowlańców, czyli na rozbiórkę i budowę nowej konstrukcji, zajrzeliśmy w okolice przeprawy w ostatnich dniach. Wystarczył dość krótki pobyt, by stwierdzić, że jedyne ze skutecznych, czyli blokujące przejazd samochodom, okazały się te bariery, którymi zastawiona została jezdnia na dojeździe od strony centrum w rejonie skrzyżowania ulic Gdańskiej, Węglowej i ... oraz od dojazdu z Dąbia ul. Przestrzenną i od Zdrojów ul. Eskadrową. I hałdy piachu wysypane na niej, które powoli zaczęły porastać już chwasty, tamując nieco spływanie urobku w czasie opadów deszczu. Barierki ustawione na pasach chodników i ścieżki dla rowerów z obu stron poodsuwane bez większego problemu, bo nie są umocowane na tyle solidnie, by nie kusiły, by je forsować, by skrócić sobie drogę. Nie widać tu patroli strażników miejskich czy policji, ani nawet służby drogowych ZDiTM. Bezwzględny zakaz ruchu jest łamany. Co i rusz można podziwiać przemykających nadal po przeprawie np. amatorów jazdy na dwóch kółkach.
- Aktualnie wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia prac, plac budowy został już przekazany - informuje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.
Więcej we wtorkowym Kurierze Szczecińskim i e-wydaniu z 4 października 2016 r.
Mirosław WINCONEK
Fot. Mirosław WINCONEK
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@Po co nam nowy most Cłowy?
2016-10-04 21:14:15
Nową trasą przez Most Pionierów nauczyli się jeździć wszyscy Szczecinianie. Natomiast dla osób spoza miasta, które wjeżdżają od strony Dąbia, obecna trasa alternatywna jest wielką łamigłówką. Komunikacja miejska również ucierpała - dojazd pomiędzy Dąbiem a centrum był możliwy już w 20 minut (linia C). Obecnie (wraz z czasem przesiadek) wynosi on średnio 40 minut. Polecam jednak spojrzeć z szerszej perspektywy. Dwa mosty to przede wszystkim większe bezpieczeństwo komunikacyjne dla miasta. W chwili obecnej ruch Mostu Cłowego przejął Most Pionierów... bo po prostu jest (czyli były dwa mosty uzupełniające się). A teraz wyobraź sobie sytuację, że na Pionierów dochodzi do wypadku lub awarii - co wtedy przejmie cały ruch pomiędzy obydwoma częściami Szczecina? Jednopasmowa Krygiera czy położona poza granicami miasta A6? Paraliż komunikacyjny następuje już, gdy na Gdańskiej lub Struga jest zablokowany jeden pas ruchu - korki w godzinach szczytu zbyt często sięgają wtedy albo Wyszyńskiego albo z drugiej strony Zwierzynieckiej. A most Pionierów co jakiś czas też wymaga remontów czy nawet wymiany nawierzchni, a to się będzie wiązało z ograniczeniem ruchu. Dlatego Most Cłowy nie tylko znacznie ułatwia komunikację Dąbia i ulicy Przestrzennej z lewobrzeżną częścią miasta, ale też jest istotny dla bezpieczeństwa komunikacyjnego miasta i to dlatego miastu tak się "pali" do jego odbudowy.
Po co nam nowy most Cłowy?
2016-10-04 19:53:55
Mam pytanie. Czy ten most jest az tak bardzo nam niezbedny, aby go w tym miejscu odbudowywać? Jakos po miesiacu nowej trasy do Dąbia wszyscy nauczyli sie jezdzic przez Most Pionierów i Gryfińską na lewoskręcie i dojada tam moze w 5-10 minut dłużej, ale dojada bardzo wygodną trasą.
Czy nie warto zamiast odbudowywać ten most, ktory stoi 100 metrow od innego mostu po 3 pasy ruchu w każdą stronę (most Pionierów), wydac ta kasę na nowy most wyjazdowy z miasta? Tyle się mówiło że powstanie nowy most w okolicy ul. Kolumba i odciazy most Długi.
Moze w to warto zainwestowac niz w most Cłowy dla kilkunastu ciezarówek dojezdzajacych z piaskiem lub po piasek do nabrzezy nad rzeką...
Czy nie warto podjac debaty po co nam Most Cłowy odbudowany zaraz obok wysoce przepustowego Mostu Pionierów, skoro brakuje przepraw mostowych w samym miescie...
Czy to lobby barkarzy z okolicznych nabrzezy jest takie silne, ze wymusilo odbudowe Cłowego w tak krótkim czasie i za takie pieniadze, gdy brakuje pieniedzy na bardziej potrzebne mosty w miescie?
@Hehe
2016-10-04 12:51:38
Prędzej ptaszek narobi Ci na ...kapelusz, niż ten most zawali się pod swoim ciężarem. Hi, hi, hi.
Hehe
2016-10-04 11:47:13
Najlepszy jest ten wędkarz co łowi ryby pod mostem który może się zawalić -kamikadze hihi
@Jan
2016-10-04 10:52:20
Człowieku. Ty masz jakieś problemy natury emocjonalnej. Usprawiedliwić to może jedynie praca w sm.
Esteta
2016-10-04 10:04:46
Mam nadzieję, że odbudowany most Cłowy nie będzie tak obwieszony "niby choinka", jak to widać na zdjęciu!
W PT obowiązkowo przewidzieć kanały /dot. przyczółków/ dla kabli energetycznych, teletechnicznych i pozostałych mediów. Poprawi to estetykę obiektu i utrudni dostęp dla pseudofachowców.
Jan
2016-10-04 10:00:14
Szczecińscy bezmózgowcy w końcu może się nauczą, że zakaz to zakaz, a jak nie używają mózgu - niech płacą.
Gargamel
2016-10-04 08:18:18
Dzięki panie Winconek. Po co bylo pisać o tym że mostem moźna sobie swobodnie przejechać rowerem?? Trraz nieroby miejskie zwietrzą interes i parę osób przez pana głupotę zostanie bez środków do życia - bo jak wiadomo nierób miejski = mandat.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.