Miasto nie rezygnuje z pomysłu zagospodarowania pomieszczeń po starej filharmonii na potrzeby radnych. Nie wiadomo jednak, kiedy prace zostaną wykonane i ile będą kosztować.
Koncepcja przeznaczenia lewego skrzydła Urzędu Miejskiego na potrzeby Rady Miasta Szczecina pojawiła się trzy lata temu. Według jej założeń dotychczasowa sala koncertowa miałaby stać się salą sesyjną. Ale wykorzystywana byłaby także przez różne stowarzyszenia, instytucje, grupy mieszkańców. W jej bezpośrednim sąsiedztwie powstałyby pomieszczenia Biura Rady Miasta. Dostęp dla osób niepełnosprawnych zapewniałaby winda, obsługującą trzy kondygnacje. Zakładano, że zmodernizowane pomieszczenia będą wyposażone w nowoczesne urządzenia, w tym m.in. w inteligentnie sterujące oświetleniem – w sali sesyjnej, sali konferencyjnej, sali komisji, na korytarzach.
Po zakończeniu pierwszego etapu remontu lewej części budynku magistratu, kolejnym krokiem miało być stworzenie sali ślubów USC. Inwestycja połączona byłaby z rewitalizacją ogrodu przylegającego do budynku, aby mogły się w nim odbywać ceremonie plenerowe. Sala miała m.in. dysponować większą ilością miejsc dla gości weselnych. Zakończenie robót pierwszego etapu planowane jest do końca 2017 roku. Koszt remontu sal miał wynieść 8 milionów złotych.
Ale jesienią 2016 roku okazało się, że prezydent Szczecina podjął decyzję o wstrzymaniu prac. Przyczyną miała być reforma oświaty czekająca miasto i koszty jej przeprowadzenia. Magistrat unieważnił postępowanie przetargowe, bo najniższa oferta jaka wpłynęła, była o 5 mln zł wyższa od kwoty, jaką urząd chciał wydać.
Teraz temat remontu podjął jeden z radnych PiS. Okazuje się, że miasto nie porzuciło starego pomysłu.
– Zwolniona powierzchnia przez filharmonię zostanie przystosowana na potrzeby biurowe Urzędu Miasta, w tym Rady Miasta. Dotychczasowa sala koncertowa stanie się salą sesyjną. W bezpośrednim jej sąsiedztwie zlokalizowane będą pomieszczenia Biura Rady Miasta. Dodatkowo udrożniona zostanie jedna z dwóch klatek schodowych – od ulicy Felczaka, która obecnie nie spełnia wymagań drogi ewakuacyjnej. Dostęp dla osób niepełnosprawnych zapewniony zostanie przez windę. W ramach remontu podjęte zostaną działania, które pozwolą zachować zabytkowy charakter budynku – zapewnia Ryszard Słoka, sekretarz miasta.
Termin realizacji inwestycji – 18 miesięcy od czasu przekazania placu budowy.
– Z uwagi na aktualizację projektu wykonanego w 2015 roku przebudowy pomieszczeń, na razie nie ma możliwości określenia szacunkowej wartości inwestycji. Rzeczywisty koszt inwestycji znany będzie po rozstrzygnięciu postępowania przetargowego – informuje Słoka. ©℗
(dar)
Fot. Robert Wojciechowski (arch.)
Na zdjęciu: Na czas remontu w 2015 roku Biuro Obsługi Interesantów Urzędu Miasta przeniesiono do opuszczonej przez filharmonię sali koncertowej.