Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

„Copernicus” przypłynął do Szczecina [GALERIA]

Data publikacji: 27 stycznia 2018 r. 19:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:01
„Copernicus” przypłynął do Szczecina
 

Za dwa tygodnie powinno być wiadomo, która stocznia wykona remont promu „Copernicus”. Jednostka, pod koniec grudnia kupiona przez Euroafrikę, przypłynęła w sobotę (27 stycznia) po południu do Szczecina. Prom zacumował przy nabrzeżu Bułgarskim.

Jak już informowaliśmy, „Copernicus” (poprzednia nazwa – „Puglia”) został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines 28 grudnia minionego roku od włoskiego armatora. Jest to używany statek, zbudowany w 1995 roku, czyli podobnie jak prom „Polonia”, który wciąż jest uważany za jeden z najbardziej nowoczesnych na Bałtyku. „Copernicus” ma zastąpić prawie dwa razy starszą (a także mniejszą) jednostkę, jaką jest prom „Kopernik”, pływający na linii Świnoujście-Ystad w barwach Unity Line (operatora promowego z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej).

Nowy nabytek Euroafriki to siostrzana jednostka należącego do tego armatora „Galileusza”. Ma 150 m długości, może pomieścić ok. 100 pasażerów. Długość linii ładunkowej wynosi 1780 m.

W rejs do Szczecina „Copernicus” wyruszył z włoskiego portu Livorno. W sobotę zacumował przy nabrzeżu Bułgarskim w szczecińskim porcie. Wkrótce przejdzie modernizację.

– W ciągu najbliższych dwóch tygodni powinien zostać ustalony zakres prac, a także wybrana stocznia, która je wykona – poinformował nas Jacek Wiśniewski, dyrektor naczelny Euroafrica Shipping Lines.

Prom na pewno będzie musiał mieć dostosowaną rampę rufową do wymogów świnoujskiego terminalu. Do eksploatacji wejdzie prawdopodobnie w kwietniu lub maju 2018 r., ale może się uda ten termin przyspieszyć – wszystko zależy od zakresu prac modernizacyjnych. ©℗

Tekst i fot. (ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Wilk Morski
2018-01-29 01:12:03
Fajny, tylko szkoda, że taki mały... Krzysztof Urbaś z Unity Line wypowiadał się wielokrotnie, że przy obecnych przewozach ich dwa największe promy - Polonia i Skania - majace po 2200 m linii ladunkowej sa juz za małe na trasę Świnoujście - Ystad i potrzeba im większych, a tu proszę, zakupiony mniejszy o dużo od tamtych dwóch... Dobrze, że w ogóle coś zaczęto robić i wprowadzaja w końcu kolejny prom, nim wyprzedzi ich TT-Line, albo za chwilę do Świno wejdzie Stena Line i wymiecie wszystko, bo Polacy oczywiście przespali swój moment - a to promu nie ma, a to kasy, a to to a to tamto... Powodzenia Copernicus! Pływaj dzielnie załadowany zawsze na FULL!
obserwator(R)
2018-01-27 21:39:24
Co to za dziwny twór Centrum Logistyczne Gryf??? To zawsze był PORT RYBACKI GRYF i ta nazwa zostanie wkrótce przywrócona. Nazwa Centrum Logistyczne Gryf to fanaberia oraz chory wymysł poprzedniego Zarządu , który w pędzie to nowoczesności i ślepych zmian nie uszanował historycznych uwarunkowań tego przedsiębiorstwa. Ale teraz dzięki dobrej zmianie wszystkie zmiany zostaną anulowane i przywrócone tradycyjne nazewnictwo jak Stocznia Szczecińska.Taki apel został wystosowany do władz odpowiednich.
kaesa
2018-01-27 21:21:30
Gryfita dzienx!
Endi
2018-01-27 20:43:27
Szkoda że firma MASTER zmieniła profesje
Gryfita
2018-01-27 20:27:52
Nabrzeże Bułgarskie znajduje się na terenie CENTRUM LOGISTYCZNEGO GRYF spółka z o.o. 100 % SP.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA