15 marca to Światowy Dzień Konsumenta. W Szczecinie ta data ma podwójne znaczenie, wszak 25-lecie istnienia obchodzi niezwykle skuteczna instytucja Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Od początku, czyli od 1999 roku na straży praw konsumentów stoi Longina Kaczmarek.
Tylko w ubiegłym roku biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów udzieliło pomocy prawnej ponad 15 tys. szczecinianom - skutecznych rozwiązań swoich spraw szukali tu ci, którzy nie mogli poradzić sobie z nieuczciwymi usługodawcami lub zawarli niekorzystne dla siebie umowy sprzedaży. Miejski Rzecznik Konsumentów walczył z nieuczciwymi organizatorami pokazów, pomagał w sprawach telekomunikacyjnych, sektora energetycznego, zajmował się problemami z zakresu ubezpieczeń czy turystyki. Bronił konsumentów przed wyrachowanymi sprzedawcami, także tymi, którzy handlują w internecie, pomagał rozwiązywać spory z tytułu nieuznanych reklamacji.
- Z dumą patrzę na osiągnięcia pani rzecznik. Ciężko mówić o prawach konsumenta, nie wspominając o Longinie Kaczmarek. Jej praca na rzecz szczecinian jest na najwyższym poziomie - podkreślał na konferencji w magistracie Łukasz Kadłubowski, zastępca prezydenta Szczecina.
Gośćmi obchodów ćwierćwiecza istnienia biura, kierowanego przez Longinę Kaczmarek, byli przedstawiciele Delegatury UOKiK w Gdańsku i Poznaniu, rzecznicy konsumentów z różnych miast i powiatów Zachodniopomorskiego, przedstawiciele instytucji na co dzień współpracujących z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów: Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Szczecinie, Urzędu Regulacji Energetyki, Urzędu Komunikacji Elektronicznej, Federacji Konsumentów, Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Wydziału Prawa Uniwersytetu Szczecińskiego, Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Szczecinie, komendant Miejski Policji w Szczecinie. ©℗
(kel)