Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Czarny Piątek – okazja czy ściema?

Data publikacji: 23 listopada 2018 r. 06:06
Ostatnia aktualizacja: 04 grudnia 2019 r. 11:30
Czarny Piątek – okazja czy ściema?
 

Zaczęła się fala obniżek i wyprzedaży – już dzisiaj (23 listopada) Black Friday, po nim Cyber Monday, a kilka dni później Dzień Darmowej Dostawy w polskich sklepach internetowych. Z roku na rok ofert jest coraz więcej, upusty obfitsze, kuszące propozycje bombardują z każdej strony. Te gorące nastroje studzą ekolodzy, przypominając, że kupując bezmyślnie często niepotrzebne rzeczy, degradujemy środowisko. A mniejsi przedsiębiorcy w kontrze do – ich zdaniem – wykalkulowanego czarnopiątkowego podbijania konsumpcjonizmu łączą się hasłem #noblackfriday.

Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday (Cyberponiedziałek) to dni, kiedy sklepy stacjonarne i internetowe organizują większe wyprzedaże. Zwyczaj przyjęty w wielu krajach wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych – Black Friday obchodzony jest dzień po Święcie Dziękczynienia i jest początkiem przedświątecznych zakupów. W tym roku przypada właśnie dzisiaj, 23 listopada, Cyber Monday zaś w poniedziałek 26 listopada i dotyczy sklepów internetowych. Natomiast 5 grudnia polskie sklepy internetowe szykują kolejną okazję dla klientów – Dzień Darmowej Dostawy.

Wielu z nas skorzysta z tych możliwości, by w dobrych cenach uzupełnić zimową garderobę, wybrać nowe kosmetyki, kupić sprzęt RTV i AGD albo przygotować pierwsze świąteczne prezenty. Także szczecińskie galerie handlowe przyciągają hasłami i reklamami, by zachęcić do zrobienia zakupów właśnie u nich. Na szczególne okazje mogą liczyć klienci sklepów sieciowych z kartami czy kontami lojalnościowymi – o ile dla zwykłych kupujących ceny spadną o 20-30 procent, dla tej grupy rabaty bywają jeszcze większe.

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 23 listopada 2018 r.

Tekst i fot. Anna GNIAZDOWSKA

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

D48
2018-11-23 14:37:31
Ściema. Na 100% ściema.
Jeden Wielki Black
2018-11-23 10:58:42
Tegie Glowy mysla... czyli CZARNA SCIEMA !!
Tylko dla naiwnych
2018-11-23 08:26:39
W wiekszości. Na witrynach na co dzień widzimy -50% i w Black Friday to samo. Chwyt marketingowy
Dajdyche
2018-11-23 07:59:19
Ekolodzy niech spadają na drzewo
Ala
2018-11-23 07:53:28
Sklepy super zarabiają na naiwności ludzi. Black Friday to nabijanie kasy i robienie ludzi w bambuko. To nie Stany Zjednoczone, gdzie są przeceny w ten dzień np. ze 100 USD na 10 USD. U nas notorycznie jest ponaklejanych po kilka metek na siebie i jak dojdziemy do pierwszej to się okaże, ze kupujemy drożej albo co najmniej w tej samej cenie co była na początku. Po drodze nakleili cenę zawyżoną, aby potem ją obniżyć do tej ceny pierwotnej (100zł cena pierwotna następnie jest metka na to naklejona 150 zł i kolejna metka 90 zł - ale mi przecena, a ludzie robią wow, 60 zł mam w kieszeni - guzik prawda masz tylko 10 zł - proste). Stary numer na który 90% kupujących się nabiera. Polska nie jest jeszcze gotowa na prawdziwe przeceny. Sprzedawcy za dużo kombinują bo ludzie dają się jeszcze nabierać.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA