Zaczęła się fala obniżek i wyprzedaży – już dzisiaj (23 listopada) Black Friday, po nim Cyber Monday, a kilka dni później Dzień Darmowej Dostawy w polskich sklepach internetowych. Z roku na rok ofert jest coraz więcej, upusty obfitsze, kuszące propozycje bombardują z każdej strony. Te gorące nastroje studzą ekolodzy, przypominając, że kupując bezmyślnie często niepotrzebne rzeczy, degradujemy środowisko. A mniejsi przedsiębiorcy w kontrze do – ich zdaniem – wykalkulowanego czarnopiątkowego podbijania konsumpcjonizmu łączą się hasłem #noblackfriday.
Black Friday (Czarny Piątek) i Cyber Monday (Cyberponiedziałek) to dni, kiedy sklepy stacjonarne i internetowe organizują większe wyprzedaże. Zwyczaj przyjęty w wielu krajach wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych – Black Friday obchodzony jest dzień po Święcie Dziękczynienia i jest początkiem przedświątecznych zakupów. W tym roku przypada właśnie dzisiaj, 23 listopada, Cyber Monday zaś w poniedziałek 26 listopada i dotyczy sklepów internetowych. Natomiast 5 grudnia polskie sklepy internetowe szykują kolejną okazję dla klientów – Dzień Darmowej Dostawy.
Wielu z nas skorzysta z tych możliwości, by w dobrych cenach uzupełnić zimową garderobę, wybrać nowe kosmetyki, kupić sprzęt RTV i AGD albo przygotować pierwsze świąteczne prezenty. Także szczecińskie galerie handlowe przyciągają hasłami i reklamami, by zachęcić do zrobienia zakupów właśnie u nich. Na szczególne okazje mogą liczyć klienci sklepów sieciowych z kartami czy kontami lojalnościowymi – o ile dla zwykłych kupujących ceny spadną o 20-30 procent, dla tej grupy rabaty bywają jeszcze większe.
Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 23 listopada 2018 r.
Tekst i fot. Anna GNIAZDOWSKA