Dobra wiadomość dla naszego regionu. Hybryda Newagu dopuszczona do eksploatacji
Dobra wiadomość dla naszego regionu. Hybryda Newagu dopuszczona do eksploatacji
Data publikacji: 28 października 2020 r. 20:32
Ostatnia aktualizacja: 29 października 2020 r. 16:06
W środę (28 października 2020 r.) wyprodukowany przez NEWAG SA, bimodalny zespół trakcyjny typu 36WEh z wariantem 36WEhd o numerze fabrycznym 001, otrzymał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji.
IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pasażerskim pojazdem szynowym, który oprócz silników elektrycznych posiada też silniki spalinowe, co pozwala na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii i połączenie jej w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta.
REKLAMA
Warto przypomnieć, iż 16 lipca w Szczecinie nastąpiło podpisanie umowy pomiędzy Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego a NEWAG SA na dostawę pojazdów hybrydowych. Tym samym województwo zachodniopomorskie, jako pierwsze w Polsce, będzie posiadało w swej flocie pojazdy tego typu.
Umowa gwarantuje dostawę dwóch pojazdów Impuls 2 typu 36WEh z napędem hybrydowym oraz możliwość zamówienia w ramach prawa opcji, kolejnych dziesięciu sztuk. Pierwsze dwa pojazdy znajdują się już na etapie produkcyjnym, a dostawa ich nastąpi jeszcze w tym roku.
oprac. (mj)
Fot. Newag
REKLAMA
Komentarze
kaitek54
2023-04-06 16:50:58
tu kolejajce nie zagladaja jezdza firmowymi autami i nie martwi ich co bedzie za 2 lub 3 lata u nich jest 4 cykl jestes albo cie niema co tam naprawu ptzeglady rezerwowe czesci a na rozkladzie jazdy pociagow to widac jak sie znaja w Warszawie Zachodniej dobrze ze jeszcze nie bylo katastrofy a kolejowej szkole ktory z nich liznol nie mowiac o Kolejowe Pragmatyce
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kaitek54
2020-10-29 15:39:56
wszystko fajnie atomatyka i przelaczanie to musi opanowac maszynist tylko gdzie to bedzie naprawiane przeglady okresowe srednie ico tam jeszcze w nowych wymaganiach trakcyjnych bo kolej bedzie jezdzic do niemiec czech slowacji austri a pociagi noce jeszcze dalej przez legnice jedzie pociag relaci BERLIN WIEDEN BUDAPESZT a kiedy PKP urochomi taki pociag niemoze podstawic wagonu dla prezydenta z WIEDNIA do KATOWIC a to byl nasz pociag SOBIEski dzienny tu daly służby wagonowe tył A co jak to bedzie trzeba naprawiac bedziemy wysyłać do niemcow Włochów bo pendolio jezdzi jak myslicie ???
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
doJacek
2020-10-29 13:20:42
Lepiej popracuj nad własną wiedzą- nie każda, tylko te z przekładnią elektryczną. Bo o przekładni hydraulicznej to zapewne nie słyszałeś.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jacek
2020-10-29 11:10:22
Wasza świadomość na temat lokomotyw i jednostek trakcyjnych poraża. Każda lokomotywa czy jednostka ma silniki elektryczna założone na osiach z tym że jeśli jest to pojazd spalinowy to posiada agregat który wytwarza prąd a w elektrycznych pobiera z sieci Więc jest to taki mix albo prąd własny albo z sieci
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Stryj
2020-10-29 10:30:01
Raczej chyba nie. Maszynista najpierw musi tzw. heblem, wyłączyć silnik elektryczny, następnie tzw. korbą, uruchomić silnik spalinowy. Dzisiejsze osiągnięcia techniczne nie pozwalają na inny wariant.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
koejarz
2020-10-29 10:03:27
Współczuję maszyniście. Pierwszy pociąg, czyli eksperymentalny i oby nie popsuł się na trasie
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Stryj
2020-10-29 08:50:11
Czy pojazd potrafi przełączyć napęd w ruchu?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@Kajetan
2020-10-28 22:25:34
Tak, ilość smogu na Ziemi wzrośnie poprzez ruch tego pociągu. Pakuj się w rakietę i wiej na Księżyc! Innego wyjścia nie ma!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kajetan
2020-10-28 22:10:54
Silnik spalinowy? Czy to znaczy, że będą spaliny czyli większy smog i zatrucie środowiska?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.