Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Dobre skomunikowanie z ... przesiadką

Data publikacji: 13 grudnia 2016 r. 21:54
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:23
Dobre skomunikowanie z ... przesiadką
 

Zdaniem wojewody zachodniopomorskiego w obecnym rozkładzie jazdy pociągów Szczecin nie jest wykluczony komunikacyjnie, bo liczba kursów PKP Intercity nie została uszczuplona, lecz zmodyfikowana, a do tego stolica regionu ma teraz dodatkowe połączenie z Krakowem. Na dowód, że państwowa spółka jest odpowiedzialna społecznie, na spotkanie z dziennikarzami zaprosił jej członka zarządu Artura Resmera.

Nowy rozkład jazdy pociągów obowiązuje od niedzieli 11 grudnia. Według wojewody Krzysztofa Kozłowskiego nie powoduje on wykluczenia komunikacyjnego Szczecina i regionu. Liczba kursów nie została przez PKP Intercity SA uszczuplona.

- W obecnym rozkładzie jest: więcej pociągów kursujących z i do Szczecina, lepsze skomunikowanie Szczecina z Wrocławiem i Zieloną Górą, na trasie Szczecin -Poznań pociągi kursują częściej. Na wybranych trasach są krótsze czasy przejazdu, a większość pociągów obsługiwana jest nowoczesnym taborem- wyliczał Artur Resmer, członek zarządu ds. finansowych PKP IC SA.

Na trasie Szczecin-Warszawa-Szczecin kursuje teraz 7 par pociągów: 3 ekspresy i 4 ekonomiczne TLK. Likwidacja nierentownego dla przewoźnika EIC Sedina, nazywana „zawieszeniem kursowania", uniemożliwia jednak wczesne dotarcie ze Szczecina do Warszawy i powrót ze stolicy tego samego dnia. O zachowanie tego połączenia bezskutecznie zabiegali szczecińscy radni i posłowie Platformy Obywatelskiej, według których powoduje to komunikacyjne wykluczenie stolicy regionu.

- Mieszkańcy Szczecina, podróżujący do Warszawy w godzinach porannych, mogą korzystać z przejazdu o godz.4.50 składem IC Wawel, który jest w Poznaniu o godz.7.08, a tam o 7.20 się przesiąść do pociągu EIC Lech, który w razie opóźnienia na nich poczeka, do stolicy dociera na godz.10 - radził Artur Resmer. - Natomiast EIC z Warszawy (ostatni dzienny pociąg-mag) odchodzi o godz.17, więc w porze umożliwiającej załatwienie tam spraw i powrót tego samego dnia, bo o godz.22.06.

Tym pasażerom, którzy na ten ekspres nie zdążą pozostaje jazda z przesiadką w Poznaniu lub czekanie na bezpośredni nocny TLK (godz.23.05). Dziennikarze przedstawicielom PKP Intercity (w spotkaniu brał udział też rzecznik prasowy Cezary Nowak) zwracali uwagę na potrzebę dobrze zorganizowanej przesiadki, np. o dokładne informacje o numerach peronów, bo w rozkładzie jazdy pociągów od jakiegoś czasu ich nie ma, a konduktorzy czy też centra obsługi klienta PKP Intercity zwykle też ich nie znają.

Przedstawiciele PKP IC zachwalali Bilet Taniomiastowy na trasie Szczecin-Trójmiasto oraz inne oferty promocyjne. Wraz z nowym rozkładem zmienił się bowiem cennik biletów na pociągi tej spółki. Przejazd w klasie 2. Express InterCity ze Szczecina do Warszawy kosztuje teraz 144 zł, czyli o 5 zł więcej niż do niedzieli. Natomiast bilet do stolicy w 1. klasie, w ofercie Super Promo, 139 zł (wcześniej 99 zł).

mag)

Fot.: Robert Stachnik

Fot.1 NZ.: Artur Resmer przedstawia ofertę PKP Intercity dla Szczecina

Fot.2 NZ. od lewej: Cezary Nowak- rzecznik PKP Intercity SA, wojewoda Krzysztof Kozłowski i Artur Resmer z zarządu PKP IC.

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

tylko pytam...
2016-12-14 16:20:59
Ten wypłoch w środku, z przygłupawym uśmieszkiem to niby wojewoda??? Wygląda na posłusznego, niezorientowanego i bezradnego PiSdzielca... tylko pytam...
Tymczasem Stolyyca..
2016-12-14 15:15:58
...funduje sobie kolejny most przez Wisłę za 100 mln zł! A Świnoujście , Police i Szczecin - w PiS du.pie! "dobra zmiana"!!!
Beznadzieja
2016-12-14 09:51:08
Nie nooo, ten gość nie wie o czym mówi. Puszczę Bukową też zezwolił zabudować, bo niby nic nie może zrobić. Takie nic na stołku.
Wawrzek
2016-12-14 09:18:50
Sieć Kolejowa w Zachodniopomorskim jest zdezintegrowana i zniszczona w ostatnim 30-leciu, wiele Miast zepchnięto w cywilizacyjny dół pozbawiając łączności, chyba dlatego by nie mogli dojeżdżać do zlikwidowanych Zakładów pracy oraz oglądać ich kikutów. Chwała UW,UD, KLD, AWS, SLD za "osiągnięcia" w zniszczeniach cywilizacyjnych - po II wojnie było więcej czynnych Linii kolejowych i mniej zdewastowanych.
Pasażerowie
2016-12-14 08:34:04
Dziwne, że wojewoda w stolicy województwa, które nadzoruje, przekonuje, że miasto to nie jest marginalizowane. Widocznie wojewodowie nie korzystają z komunikacji kolejowej, a głównie ze swoich limuzyn.
ten nowy wojewoda
2016-12-14 07:53:50
to jest jednak ćwok
k
2016-12-13 23:55:02
A" Włókniarza "nie ma i z Poznania do Sieradza jedzie się osob. ponad 3h .Coż włokniarzy tez już nie ma .
ckm
2016-12-13 22:35:31
dla pkp jest "super" a do Kalisza trzeba jechać z przesiadką.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA