Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Dodatkowe autobusy w droższej strefie parkowania

Data publikacji: 31 marca 2021 r. 21:19
Ostatnia aktualizacja: 01 kwietnia 2021 r. 08:24
Dodatkowe autobusy w droższej strefie parkowania
Mapka przebiegu tras autobusów na nowych liniach 90 i 95 w obszarze poszerzanej Strefy Płatnego Parkowania, które ZDiTM wprowadzi do siatki regularnych połączeń od 1 kwietnia. Fot. ZDiTM  

Od 1 kwietnia br. kolejne zmiany w siatce regularnych połączeń komunikacji miejskiej w Szczecinie. Nowością będą kolejne dwie linie autobusów 90 i 95, które mają kursować w obszarze poszerzonej Strefy Płatnego Parkowania. Jednocześnie z początkiem drugiego kwartału zacznie obowiązywać nowa taryfa za przejazdy z obniżonymi cenami w części dotyczącej zakupu okresowych, potocznie zwanych sieciówkami.

- Komunikacja miejska jest jednym z najważniejszych elementów żywej, miejskiej tkanki - podkreśla Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM. - Rozwój miast uzależniony jest właśnie od polityki zrównoważonego transportu. W Szczecinie proces zmian rozpoczął się kilka lat temu i wciąż trwa. Jego kulminacja jeszcze przed nami, dlatego wynikiem szerokiej dyskusji na ten temat są zmiany w strefie płatnego parkowania, co pociąga za sobą następne decyzje.

Pomysł uruchomienia autobusów miejskich na nowych dwóch jednokierunkowych liniach w obrębie SPP ma  - w założeniu - ułatwić poruszanie się w niej. Ma być alternatywą wraz z wprowadzeniem także wyższych opłat za postój pobieranych w tejże strefie po jej powiększeniu o kolejne ulice w mieście. Autobusy na tych regularnych będą kursować w dni powszednie w godz. 6:20–18:15 z częstotliwością co 15 minut.

Autobusy linii 90

Będą obsługiwać trasę w jednokierunkowej relacji Dworzec Główny (Owocowa) - Śląska - Urząd Miasta - Dworzec Główny (Owocowa). Trasa linii będzie przebiegać ul. 3 Maja - al. Niepodległości - al. Papieża Jana Pawła II - l. ul. Śląską - ul. Wielkopolską - ul. Wąską - ul. Felczaka - al. Wojska Polskiego - al. Piastów - ul. Narutowicza. Wytyczone dla nich zostały następujące przystanki: Dworzec Główny (Owocowa) (nr 22912) – nowy przystanek w ul. 3 Maja pomiędzy skrzyżowaniem z ul. Korzeniowskiego i pl. Zawiszy Czarnego; Plac Zawiszy (nr 22814) – istniejący przystanek dla linii 529; Brama Portowa (nr 10831) – istniejący przystanek tramwajowy dla linii 1,3 i 529; Plac Żołnierza Polskiego (nr 11331) – przystanek tramwajowy dla linii 1; Plac Lotników (nr 17831) – nowy przystanek zlokalizowany przy pl. Lotników pomiędzy ul. Małopolską i Mazurską (bliżej skrzyżowania z ul. Małopolską); Plac Grunwaldzki (nr 11624) – nowy przystanek przy ul. Śląskiej za zjazdem z pl.  Grunwaldzkiego na parkingu przy boisku szkolnym; Śląska (nr 18721) – nowy przystanek przy ul. Śląskiej przed skrzyżowaniem z ul. Wielkopolską; Wąska Floating Arena (nr 18031) – istniejący przystanek przy ul. Wąskiej przed skrzyżowaniem z ul. Felczaka; Odrowąża nż (nr 18411) – istniejący przystanek dla linii 87; Urząd Miasta (nr 12522) – istniejący przystanek dla linii 87; Felczaka (nr 12321) – istniejący przystanek dla linii 87; Piastów (nr 11833) – nowy przystanek w al. Piastów za skrzyżowaniem z ul. Jagiellońską na parkingu przy SP nr 1; Plac Kościuszki (nr 10435) – istniejący przystanek dla linii 61, 62, 81, 83, 523 i 524; Narutowicza (nr 21021) – nowy przystanek w ul. Narutowicza na miejscach parkingowych za skrzyżowaniem z al. Piastów; Plac Dziecka (nr 18551) – nowy przystanek w ul. Narutowicza przed skrzyżowaniem z ul. Kusocińskiego przy budynku Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego; Dworzec Główny (Owocowa/) (nr 22912).

Autobusy na linii 95

Pojadą w jednokierunkowej relacji Dworzec Główny (Owocowa) - Narutowicza - Urząd Miasta - Dworzec Główny (Owocowa). Trasa linii będzie przebiegać ul. Narutowicza - al. Piastów - al. Wojska Polskiego - ul. Felczaka - ul. Wąską - ul. Wielkopolską - ul. Śląską - al. Papieża Jana Pawła II - ul. Kaszubską - ul. Bałuki - al. Niepodległości - ul. 3 Maja. Wyznaczone dla nich przystanki to: Dworzec Główny (Owocowa) (nr 22912) – ten sam, co dla linii 90; Plac Dziecka (nr 18531) – nowy przystanek przy ul. Narutowicza przed skrzyżowaniem z ul. Kopernika na miejscu parkingowym przy boisku Orlik; Narutowicza (nr 21014) – istniejący przystanek dla linii 61, 62, 81, 83, 523 i 524; Plac Kościuszki (nr 10433) – istniejący przystanek dla linii 81, 83, 523 i 524; Piastów (nr 11831) – istniejący przystanek dla linii 523 i 524; Felczaka (nr 12322) – istniejący przystanek dla linii 87; Urząd Miasta (nr 12521) – istniejący przystanek dla linii 87; Odrowąża nż (nr 18412) – istniejący przystanek dla linii 87; Wąska (nr 18611) – nowy przystanek przy ul. Wąskiej za skrzyżowaniem z ul. Niedziałkowskiego; Śląska (nr 18722) – nowy przystanek przy ul. Śląskiej za skrzyżowaniem z ul. Wielkopolską; Plac Grunwaldzki (nr 11631) – istniejący przystanek dla linii 523, 524 i 531; Plac Lotników (nr 17851) – istniejący przystanek dla linii 86; Brama Portowa (nr 10833) – istniejący przystanek dla linii 61 i 87 w al. Niepodległości za skrzyżowaniem z ul. Wyszyńskiego (przy nowym Posejdonie); Plac Zawiszy (nr 22811) – istniejący przystanek dla linii 61, 87 i 529; Dworzec Główny (Owocowa) (nr 22912). 

(MIR)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

DeltaOne
2021-04-01 10:44:12
w większości linia przebiega wzdłuż istniejących linii tramwajowych. Zupełny bezsens. By jakaś linia miała sens musi zapewnić odbiór pasażerów z nieskomunikowanych rejonów miasta i "dowozić" do miejsc przesiadkowych. Dodatkowo trasa puszczona w większości najbardziej zatłoczonymi i zakorkowanymi ulicami co będzie oznaczało wieczne opóźnienia. Zupełny bezsens
HogoFogo
2021-04-01 10:10:45
Proponuję uruchomić linię 99 - dookoła pl. Grunwaldzkiego. Może nawet nie być przystanków, będzie taniej.
fryga
2021-04-01 09:59:44
Moim zdaniem działania pozorowane mające uzasadnić olbrzymią jak na Szczecin strefę płatnego parkowania, że o pieniądzach ściągniętych od kierowców nie wspomnę.
Alicja
2021-04-01 07:24:48
Rozumiem, że w tych autobusach można parkować? Co ma poszerzenie strefy płatnego parkowania do autobusów? A tak poważnie, te linie się pokrywają. Gdzie tu sens i logika...?
Koreczek
2021-04-01 00:46:42
No super linia xd. A tak serio to był z angielskiego gówniany pomysł na abstrakcyjną linię w pewnej busiarskiej społeczności Szczecina. Aż dziwne że to się znalazło w realnym świecie. duże XD
Porażka
2021-04-01 00:27:57
szkoda miejskiej kasy na tą lipą /$
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA