Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Dokąd dalej tramwajami?

Data publikacji: 15 czerwca 2016 r. 12:05
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:06
Dokąd dalej tramwajami?
Fot. Mirosław WINCONEK  

Od środy (15 czerwca) na ulicach Szczecina pojawią się ankieterzy, którzy będą pytali mieszkańców jak wyobrażają sobie przedłużenie trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju na prawobrzeże. To początek jednego z trzech etapów opracowywania koncepcji, dokąd jego trasa z pętli przy ul. Turkusowej ma dalej prowadzić. 

Realizacja umowy na opracowanie dokumentacji wraz z wszelkimi uzgodnieniami, planowanymi kosztami prac projektowych oraz planowanymi kosztami robót budowlanych, dla zadania pn. „Koncepcja przebiegu drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju (SST)” podzielona jest na kilka etapów. W pierwszym z nich właśnie od dziś, 15 czerwca, do piątku, 17 bm. prowadzona będzie analiza komunikacyjna – badania ankietowe preferencji pasażerskich na grupie minimum 1500 osób. Ankieterów można będzie spotkać między innymi na placu Grunwaldzkim, przy Bramie Portowej, na Basenie Górniczym, gdzie pierwszy ze zrealizowanych odcinków sst się zaczyna, jak i w rejonie pętli przy ul Turkusowej.

- Następnie badane będą potoki pasażerskie, wyznaczone zostaną główne generatory ruchu. Chodzi o to, aby sprawdzić, jak duża liczba osób przemieszcza się najczęściej w jakich kierunkach i jakimi trasami. Przeanalizowane zostaną także planowane inwestycje infrastrukturalne, przemysłowe i komercyjne mające wpływ na ruch pasażerski na prawobrzeżu – wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM.

Kolejny etap to wykonanie tzw.  studium korytarzowego, czyli opracowania wstępnego do pierwszego etapu konsultacji społecznych. Chodzi o wyznaczenie optymalnych korytarzy pod względem potrzeb pasażerów w minimum trzech wariantach, analizę rozmieszczenia przystanków i węzłów przesiadkowych pod względem optymalnego dostępu do linii tramwajowej oraz sprawnych przesiadek w inne środki transportu. Dodatkowo przeanalizowana ma być lokalizacja parkingów Park&Ride oraz Bike&Ride. Wykonana zostanie także prezentacja multimedialna na potrzeby konsultacji społecznych wraz z  wynikami analizy komunikacyjnej i studium. Całość koncepcji mają uzupełniać uwagi z planowanych konsultacji społecznych. Umowa zakłada  przygotowanie koncepcji technicznej.

- Poza ankietami i konsultacjami społecznymi, kształt tej przyszłej inwestycji tramwajowej ma być poddany opiniowaniu Rad Osiedli Słoneczne, Majowe, Kijewo, Bukowe-Klęskowo, Dąbie i Zdroje.

Przetarg na koncepcję wygrała firma WYG International Sp. z o.o. z Warszawy. Na zrealizowanie całej umowy, której koszt wynosi 450 tys. zł, ma czas do 15 listopada tego roku. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

ckm
2016-06-15 20:38:20
z tego co widzę ludzie wybierają autobusy.
chester
2016-06-15 20:06:25
Dalej to już tylko na Marsa.
do ANKIETERA
2016-06-15 17:25:04
ostatnio rzadko jezdze do centrum wiec prosze sobie zanotowac - OS_SLONECZNE PETLA i DALEJ NA MAJOWE (OUTLET PARK)
Grzesiek
2016-06-15 16:52:21
Moim zdaniem tramwaj powinien swoją trasą obejmować największe sypialnie na prawobrzeżu. Ale trzeba też na lewobrzeżu puścić tramwaj przez ul. 26 Kwietnia i Mieszka I. Trzeba połączyć potrzeby z możliwościami infrastrukturalnymi.
Z Turkusowej....
2016-06-15 15:25:39
...Szpital Zdroje, Oś.Bukowe, Rudzianka,Kijewo, Oś.Majowe, Oś.Słoneczne i powrót do Zdrojów. To optymalna dla tej części Prawobrzeża wersja. Wielgowo,Zdunowo i Dąbie - połączyć linią średnicową PKP ze Zdrojami i Lewobrzeżem.
Zygmunt
2016-06-15 14:41:00
A dlaczego nie miał by,ten tramwaj,pojechać np.do Pyrzyc?
Landon
2016-06-15 12:24:31
No dalej niż most cłowy nie pojedzie;)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA