Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Droga, która dzieli i zabija

Data publikacji: 15 lipca 2018 r. 08:02
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:15
Droga, która dzieli i zabija
 

W miniony poniedziałek na prostym odcinku drogi krajowej nr 10, parę kilometrów za obwodnicą Stargardu, młoda kobieta jadąca fordem focusem zjechała nagle na przeciwny pas ruchu i zderzyła się z busem, a następnie już bez kontroli nad pojazdem – z ciężarówką. Samochód osobowy zapalił się. 23-latka zginęła w płomieniach. Tydzień wcześniej nieopodal wjazdu na obwodnicę Stargardu, ale od strony Zieleniewa, zginął motocyklista. Dwa miesiące temu na wysokości stacji paliw przed Suchaniem zginęła kobieta… Podobnych wypadków w ostatnich latach były dziesiątki. Przed wjazdem na „dziesiątkę” powinien wisieć ostrzegawczy baner: „Jazda tą drogą grozi kalectwem lub śmiercią”.

Kolejna tragedia na DK nr 10 to zarazem jeden z wielu przykładów potwierdzających tezę, którą przed dwoma tygodniami postawili samorządowcy z gmin, przez które przebiega krajowa „dziesiątka”: jedynym rozwiązaniem problemu „drogi śmierci” jest przyspieszenie budowy S10.

Koszmar na „dziesiątce”

Kiedy w mediach ukazała się informacja o tragicznym wypadku w Krąpieli, większość osób, które znają „dziesiątkę”, skojarzyło to zdarzenie ze słynnym, ale od złej strony – łukiem w tej miejscowości. Łuk ten co prawda GDDKiA wyprofilowała na nowo przed paroma miesiącami, nadal jednak sprawia on niektórym kierowcom jadącym zbyt szybko sporo kłopotów. Okazało się jednak, że do wypadku doszło na zupełnie prostym fragmencie drogi, już za Krąpielą w kierunku wjazdu na obwodnicę Stargardu.

Przez kilka godzin droga krajowa nr 10 była całkowicie zablokowana. Usuwanie skutków karambolu, w tym wraków oraz czynności prowadzone przez policję i prokuratora wiązały się z koniecznością zorganizowania objazdów. Samochody kierowane były trasą Suchań – Piasecznik – Pyrzyce (częściowo drogą powiatową, a później – wojewódzką nr 160), a także trasą: Krąpiel – Pęzino – Ulikowo.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 13 lipca 2018 r.

Roman K. CIEPLIŃSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

wer da
2018-07-16 11:49:03
Dziesiątka przed laty była fajną drogą, niestety przestała nią być od kiedy stała się alternatywną trasą dla TIR-ów niechcących płacić za autostrady. Walą tą trasą jeden za drugim, pasują do jej szerokości jak słoń do tasiemki, ale co tam ! Takie dwa mijające się lub wyprzedzające się TIRY na tej drodze wyglądają jak obraz pijanego malarza, któremu kompletnie pokręciły się proporcje. Inne pojazdy nie mają żadnych szans. Szerokości rozumu życzę !
Ludzie
2018-07-16 07:32:37
Takich dróg w Polsce są setki. Idioci pędzą na złamanie karku, paniusie, które nie umieją jeździć, a pchają się poza miasto, a do tego można dodać tirowców, przedstawicieli handlowych, pijaków, narkomanów i mamy to, co mamy.
Droga śmierci
2018-07-15 21:22:39
Indolencja twojego wpisu polega na tym ,że ty sam nie wiesz o czym ty piszesz .To nie droga jest tego winna a człowiek ten prowadzący swoje żelazo ,który nie przestrzega nic i niczego to jest przyczyna i od tego nie uciekniemy !
Wąska droga
2018-07-15 17:37:17
A wielu kierowców gna co najmniej kaby to była S-ka Wyprzedzanie na łukach i podobne cudactwa Ale najłatwiej powiedzieć "droga zabija" Zabierać prawka pseudokierowcom
Grzegorz S.
2018-07-15 13:17:30
Po instalowac kamery to chociaz troche pomoze i ograniczyc predkosc do 60 km PS a co na to czolowy polityk od mieszkania z agencją
Droga śmierci
2018-07-15 11:42:38
Gdyby taki Marek Grubarczyk czy jak mu tam (temu ministrowi )jeździł do Warszawy dzień w dzień ową "10" a nie latał sobie samolotami i siedział w Vip-owskim fotelu,szybko by zrozumiał,że nie będzie ryzykował życiem.Ta droga to jedyna tak niebezpieczna i z taką ilością wypadków śmiertelnych.Statystyki od lat nie kłamią.Ilość tirów,złe parametry,zła jakość i szereg innych niespełniających wymogów dziś obowiązujących sprawia,że dochodzi tam do takich nieszczęść.Tablica z takim napisem powinna obowiązkowo zawisnąć,może dyrekcji i tym w białych kołnierzykach jej treść zadziałałaby na wyobraźnię.Od nowej S10 dzielą Nas lata świetlne i nie ma co się łudzić,że szybko nią pojedziemy.Na odcinku Szczecin-Bydgoszcz nie dzieje się nic,kompletnie nic -nie licząc ślimaczącej się budowy skromnej obwodnicy Wałcza,którą mieszkańcy "wyprotestowali.
Ed
2018-07-15 10:53:26
Z tą blokadą to przesada. To tak jakby ilosc tlenu w powietrzu ograniczać. Po to ludzie mają mózgi, żeby myśleć i przewidywać. Oczywiście konfiskata i/lub wysoka grzywna dla tych co nie potrafią na drodze z mózgu korzystać jak najbardziej. Niestety nikt nie ma jaj, żeby takie orzepisy wprowadzić bo cały elektorat Januszy strzeli focha.
Pochopne wnioski prowadzą do absurdów
2018-07-15 09:59:13
„Jazda tą drogą grozi kalectwem lub śmiercią”, bo młoda kobieta jadąca fordem focusem zjechała nagle na przeciwny pas ruchu...
Robert
2018-07-15 09:51:15
Już dawno powinna to być droga ekspresowa z 2 jezdniami aż do Torunia. Jaki jest zapał do jej budowy widać po obwodnicy Walcza. Droga po S3 najważniejsza dla naszego regionu, z wielkim natężeniem ruchu pojazdów ciężarowych, niestety przez kolejne lata nie może doczekać się należnego traktowania. Bez sensu inwestuje się w S11, drogę o nikłym dla nas znaczeniu, tylko po to żeby poznaniacy mogli sobie szybko i bezpiecznie przejechać do Kołobrzegu czy Mielna. S10 jest o wiele ważniejsza dla Pomorza Zachodniego!!! Do tego głupie są komentarze dotyczące prędkości. Ta droga jest za wąska, nadmiernie obciążona, pełna zakrętów i nieudanych skrzyżowań. Nadmierna prędkość nie jest z pewnością przyczyną tylu wypadków drogowych.
aaaaaaaa
2018-07-15 09:44:16
dlatego powinien obowiazywac zakaz jazdy powyzej ok. 100km na godzine a wszystkie sprzedawane pojazdy powinny miec fabryczne blokody powiedzmy na 120 km - tylko pojazdy policyjne i innych sluzb moglyby poruszac sie szybciej.. za zlamanie zakazu - konfiksta auta i wysoka grzywna i po problemie!
O co chodzi?
2018-07-15 08:58:12
Za wolno szybciej szybciej szybciej
ABC
2018-07-15 08:44:54
Droga jest... Ludzie wini 100% 80% kierowca 20% projektant z budowlacncami
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA