Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Drogie nasze dziurawe ulice

Data publikacji: 30 marca 2018 r. 08:16
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:07
Drogie nasze dziurawe ulice
 

To, że nadeszła wiosna kalendarzowa, wcale nie oznacza, że rychło w nawierzchniach jezdni szczecińskich ulic znikną wszystkie dziury, a kierowcy przestaną kląć, bo zaczną jeździć w tych miejscach jak po stole. Przetarg na naprawy ZDiTM rozstrzygnął raptem kilka dni temu.

W tegorocznym budżecie na bieżące utrzymanie nawierzchni jezdni i chodników zapisana została łączna kwota 17 mln 322 tys. zł. Utrzymanie dróg gminnych ma kosztować 4 019 000 zł, a dróg powiatowych 13 303 000 zł. Utrzymanie dróg gminnych ma kosztować 4 019 000 zł, a dróg powiatowych 13 303 000 zł. Łączna ich długość to 792,56 km. Z kalkulacji urzędników magistratu wynika, że średniomiesięczny koszt bieżącego utrzymania 1 km dróg publicznych ma zamknąć się w tym roku kwotą 1821,31 zł.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 30 marca 2018 r.

(MIR)

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

tylko pytam...
2018-03-30 21:11:29
Czym te "firmy" "TACZKA i ŁOPATA" łatają te dziury?Np. ul.Gdańska- w ciągu ub.r. odcinek od Mostu nad Parnicą do Basenu Górniczego łatany był conajmniej 4 razy a prawy pas ruchu nieustannie szczerbaty, dziobaty i dziurawy jak ser szwajcarski!!! Ten odcinek wygląda jak torowisko SST w wykonaniu ENERGOPOL'u !!! Dlaczego,na posowieckich drogach w NRD'owie położone wielkie łaty leżą latami nienaruszone? tylko pytam...
Kierowca
2018-03-30 18:02:28
Tylko dlaczego dopiero zakonczono przetarg wiedzac, ze po każdej zimie bedzie co naprawiac? To powinno byc zrobione jesienia, aby zima juz firma, ktora go wygra zabezpieczala moce przerobowe, szukała ludzi do pracy na kolejny rok, kupowała materiały budowlane w hurtowej ilosci - wtedy taniej. Dlaczego z wszystkimi przetargami w całej budżetówce (choć skoro to budżetówka, łatwe do przewidzenia są stałe koszty usługi i produktów) czeka sie do zakonczenia poprzedniego przetargu. Zasadą powinno być robienie ich na zakładkę. A gdyby tak były odwołania od decyzji i sprawy sądowe od zmiany decyzji, to miasto zostaje bez firmy naprawiajacej do następnej jesieni? A gdyby tak firma wygrała przetarg, ale nie podpisała umowy? Nowy wtedy przetarg? Dlaczego przetargi nie sa na dluzsze okresy tylko roczne i co roku trzeba ponawiac tę żmudną procedure... Na kwartał prze koncem wczesniejszego przetargu, juz powinno być znane, kto bedzie pracował w kolejnym okresie. Czy to tak trudno urzędnikom pomysleć? Sami nie jeżdżą po mieście? Nie widzą co się dzieje? Teraz jest kilka dni słonca i już ekipy powinny być w każdej dzielnicy! Przecież w deszczu pracować nie będą!!! Wtedy odpoczną!
boski
2018-03-30 13:30:23
Jak ktoś pisze że w Szczecinie są dziurawe drogi, to znaczy że nigdy poza Szczecinem nie był.
Dziury
2018-03-30 08:44:24
Gdyby opisywać wszystkie dziurawe ulice w Szczecinie, to nie starczyłoby rocznego wydania Kuriera, jeśli wszystkie strony gazety byłyby zadrukowane dziurami ;/
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA