Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Druga jezdnia obwodnicy Kobylanki

Data publikacji: 29 marca 2017 r. 17:35
Ostatnia aktualizacja: 04 listopada 2020 r. 22:45
Druga jezdnia obwodnicy Kobylanki
 

W czwartym kwartale 2020 roku droga krajowa nr 10 na odcinku od Stargardu do Szczecina będzie drogą ekspresową. Aby tak się stało, konieczne jest wybudowanie drugiej, północnej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Są na ten cel pieniądze, są też wykonawcy.

REKLAMA

Jak informuje Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w tych dniach otwarto oferty cenowe przedsiębiorstw ubiegających się o podpisanie kontraktu na budowę wspomnianej, drugiej jezdni. Wpłynęło pięć ofert a opiewają one na kwoty od prawie 42 mln zł do ponad 60 mln zł. Najtańszą złożył „Energopol-Szczecin” S.A. Wszyscy uczestnicy przetargu określili czas realizacji kontraktu na 31 miesięcy (3 miesiące krócej niż wymagał inwestor) i wszyscy też dają wydłużoną, bo dziesięcioletnią gwarancję jakości robót. Podpisanie umowy z przyszłym wykonawcą planowane jest na trzeci kwartał tego roku.

Inwestycja ta realizowana będzie w formule „projektuj i buduj”. Do czasu realizacji kontraktu nie zostaną wliczone okresy zimowe, od 15 grudnia do 15 marca. Na opracowanie projektu budowlanego i złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, wykonawca będzie miał 10 miesięcy. Zakończenia inwestycji należy oczekiwać w czwartym kwartale 2020 r. W sumie powstanie druga jezdnia obwodnicy o długości 6,4 km, obecna jezdnia zostanie wyremontowana, na węźle Motaniec zrobiona zostanie łącznica oraz droga wspomagająca Niedźwiedź - Zdunowo o długości 3,2 km. W związku z tym, że budując obwodnicę w latach 2005-2007 zarezerwowano tereny pod drugą jezdnię, także pod wiaduktami, obecnie konieczne będzie wybudowanie tylko jednego wiaduktu. ©℗

(żak)

Na zdjęciu: Fragment odcinka obwodnicy, który rozbudowany zostanie o drugą jezdnię.

Fot. Piotr DUŻAK

REKLAMA

Komentarze

SromotnikBezwstydny
2017-03-30 15:37:09
@ Zbulwersowany-przetarg wygra ENERGOPOL, bo wycenili roboty o 10 mln niżej niż pozostałe 4 firmy. Zatem, droga będzie spi.ep.rzona. krzywa i po półroku będą dziury jak wanny dla niemowlaka! Ale oni mają pieczątkę w kieszeni "biurowiec" w starym baraku z płyt "suprema" oraz kontakty z "firmami" podwykonawczymi z ex PGR-ów!Sa "tani" a "tanie mięso psy jedzą"!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chary102
2017-03-30 08:42:28
Masz na myśli odcinek drogi zarządzany przez Miasto Szczecin a nie GDDKiA.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chary102
2017-03-30 08:41:10
Al. to jest teren miasta a nie utrzymywany przez GDDKiA
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Zbulwersowany
2017-03-29 23:08:01
Koniec 2020 roku aby wybudować 6 km drogi dla której wyznaczono już trasę i przygotowano wiadukty???!!! Jeden rok na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie wszystkich pozwoleń i maksymalnie 9-12 miesięcy na realizację. Dwa lata na wylanie jezdni na 6 km to i tak za dużo. A tu w najlepszym wypadku 31 miesięcy, a znając naszych fachowców od dróg to jeszcze kolejne 12 miesięcy się opóźni. Tempo budowy dróg w tym kraju jest najgorsze w całej Europie!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Viola
2017-03-29 21:46:41
Boże! Tylko nie Energopol, czego się dotkną, to spieprzą. O dotrzymaniu terminów nie wspomnę.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
xxx
2017-03-29 20:11:22
Może najpierw niech zalataja te dziury jak się wyjeżdża ze Szczecina zaraz za zjazdem do Zdunowa.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA