Centralne Biuro Antykorupcyjne złożyło do prokuratury zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez władze gminy Międzyzdroje. Sprawa dotyczy spółki „Międzyzdrojski rynek”.
W 2009 roku powstała w Międzyzdrojach spółka „Międzyzdrojski rynek”, która zajęła się zagospodarowaniem placu targowego przy ul. Gryfa Pomorskiego. Jak czytamy w Krajowym Rejestrze Sądowym, spółka jest własnością mieszaną między gminą a sektorem prywatnym – z przewagą tego drugiego. Powstaniu spółki od początku towarzyszyły protesty osób, które twierdziły, że jej powołanie było działaniem na szkodę gminy.
Sprawą w sierpniu ub. roku zainteresowali się funkcjonariusze Wydziału Postępowań Kontrolnych Delegatury Centralnego Biura Antykorupcyjnego w Szczecinie. Kontrola – jaką prowadzili w Urzędzie Miejskim w Międzyzdrojach – trwała do 6 maja br. Dotyczyła sprawdzenia zgodności przepisów prawa związanych z procedurami podejmowania i realizacji decyzji w przedmiocie rozporządzania mieniem gminy, w zakresie powołania do życia oraz działalności spółki z udziałem gminy „Międzyzdrojski Rynek”.
– W toku kontroli ustalono między innymi, iż w związku z powołaniem spółki „Międzyzdrojski rynek” nie zostały zastosowane przepisy ustawy o partnerstwie publiczno-prywatnym. Ponadto, nie została stworzona jakakolwiek analiza zasadności powołania tej spółki wraz z partnerem prywatnym ani wniesienia do niej majątku komunalnego w postaci gruntu o wartości 2 mln 718 tys. zł – czytamy w oświadczeniu biura prasowego CBA .
Zdaniem CBA działania władz Międzyzdrojów doprowadziły do wyrządzenia szkody na rzecz gminy w wysokości co najmniej 2 mln 320 tys. zł.
Delegatura CBA w Szczecinie złożyła 5 czerwca 2019 r. zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstw niedopełnienia obowiązków, a także działania na szkodę gminy przez urzędników magistratu. ©℗
Mirosław Kwiatkowski
Fot. Małgorzata Aftewicz
Na zdjęciu: W miejscu dawnego targowiska powstała galeria handlowa „Pasaż pod Gryfem”.