Czwartek, 21 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Elektrobusy i stacje ładowania. Jesienne nowinki w komunikacji

Data publikacji: 15 sierpnia 2021 r. 18:14
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2021 r. 14:19
Elektrobusy i stacje ładowania. Jesienne nowinki w komunikacji
Jeden z ośmiu autobusów miejskich Solaris Urbino 18 z napędem elektrycznym w hali fabryki, które do Szczecina mają być dostarczone jesienią. Fot.: (SIM/UM Szczecin)  

Do końca września powinny zakończyć się prace związane z budową stacji ładowania autobusów elektrycznych w zajezdni Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica". Na bazie jest już podstacja i wszystkie elementy potrzebne do zamontowania ostatnich urządzeń. Trwają też przygotowania do montażu w trzech lokalizacjach na lewobrzeżu stanowisk ładowania taboru zasilanego wyłącznie prądem. Osiem przegubowych elektryków z podpoznańskiej fabryki firmy SOLARIS Bus & Coach ma być dostarczonych najpóźniej do 11 października tego roku.

- Pierwszy z 8 elektrycznych przegubowych autobusów zakupionych przez Miasto Szczecin jest już prawie gotowy. Cała ósemka jeszcze w tym roku, trafi na szczecińskie ulice - zapewnia Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Na ich zakup wydanych zostanie 32 344 080 zł. To cena wyższa od zakładanej przez urzędników magistratu o ponad 2 mln 760 tys. zł. W części koszt tej inwestycji w nowy tabor sfinansowany w ramach projektu pn. „Zakup bezemisyjnego taboru autobusowego wraz z infrastrukturą” z puli środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Dotacja jest zabezpieczona na 20 404 250 zł. W ramach zamówienia dostawca będzie zobowiązany do przeszkolenia kierowców oraz techników i pracowników zaplecza technicznego odpowiedzialnych za naprawy i obsługę autobusów.

Przygotowywana jest również infrastruktura nieodzowna do obsługi taboru z napędem na prąd. W zajezdni przy ul. Sebastiana Klonowica stanie 6 - stanowiskowa stacja ładowania autobusów elektrycznych. Każde urządzenie będzie mogło naładować 2 pojazdy. Jej budową zajmuje się konsorcjum spółek Ekoenergetyka Sales i Westa Building. Koszt powinien zamknąć się kwotą 1 646 392, 46 zł.

- Potrzebne jest jeszcze podłączenie i zamontowanie samych ładowarek. Nastąpi to nie później niż do końca września, zatem pojazdy, które jesienią mają pojawić się na terenie Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica” będą miały gotową i sprawną infrastrukturę - dodaje Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa SPAK.

Poza tym spółce EKOENERGETYKA-Polska S.A. odrębnym zamówieniem został zlecony montaż trzech ulicznych stacji ładowania autobusów elektrycznych. Te wraz z całym oprzyrządowaniem i oprogramowaniem pojawią się przy ulicach: Hugona Kołłątaja, Krzysztofa Kolumba i Owocowej. Miasto zapłaci wykonawcy za nie 3 510 445,70 zł. ©℗

Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Ekolożka
2021-08-16 14:14:14
Na wzrost wynagrodzeń kierowców piniędzy nie ma i nie będzie, bo robimy zieloną rewolucję w transporcie przepłacając sprzęt trzykrotnie i budując nową infrastrukturę. Chyba również panom kierowcom zależy na świeżym powietrzu? No! To siedzieć cicho i nie politykować! Zielone górą!
Były kierowca
2021-08-16 09:25:09
Jeśli kolega @kierowca uważa że naszym się w d... poprzewracało że za pracę z ludzmi przy takiej odpowiedzialności wstawanie w środku nocy nierzadko o 2.30 pracę w święta nawet w Sylwestra jazdę na okrętke bez wysiadania z wozu bo rozkład goni wynagrodzenie przy nominale godzin na etacie za 3tysiące na ręke to godziwe wynagrodzenie to zapraszają spólki szanownego@kierowca.
@kierowca
2021-08-16 07:39:04
Pewnie docelowo jak w innych krajach europejskich Filipińczycy lub Nepalczycy, skoro naszym się w d ... poprzewracało. Nie chcą pracować, to z dalekiego wschodu mnóstwo chętnych przyjedzie.
Kierman
2021-08-16 03:19:34
Kolega zapewne kierowca ma racje kto będzie prowadził te piękne autobusy za 3tysie nea ręke .Wstawanie o 3 rano lub konczenie o 24 i to w tygodniu i w święta. Niech miasto zajmie się nie wyjazdami autobusów na miasto.
Kierowca
2021-08-15 19:52:31
CIEKAWE TYLKO KTO BĘDZIE JEŹDZIŁ TYMI JAK I INNYMI AUTOBUSAMI JAK JUŻ SĄ DUŻE BRAKI KIEROWCÓW NA ZAJEZDNIACH KLONOWICA I W DĄBIU?? DLA CZEGO NIKT SIĘ NIE ZAINTERESUJE NIE WYJAZDAMI Z ZAJEZDNI !!!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA