Energopol nie budował obwodnicy. GDDKiA szuka nowego wykonawcy
Energopol nie budował obwodnicy. GDDKiA szuka nowego wykonawcy
Data publikacji: 13 grudnia 2019 r. 18:56
Ostatnia aktualizacja: 16 grudnia 2019 r. 15:07
Pomimo podpisanej umowy Energopol Szczecin nie rozpoczął budowy obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13. W związku z tym GDDKiA odstąpiła z winy wykonawcy od umowy na zaprojektowanie i budowę tej inwestycji. Poinformowała też, że w pierwszym kwartale 2020 roku planuje ogłoszenie przetargu na wybór nowego wykonawcy, który zrealizuje roboty budowlane na obwodnicy.
Plac budowy obwodnicy Przecławia i Warzymiczostał przekazany Energopolowi Szczecin na początku października tego roku. GDDKiA twierdzi, że pomimo wezwań nie rozpoczął on robót budowlanych.
Szukają nowego wykonawcy obwodnicy Przecławia i Warzymic
- Roboty budowlane wykona nowy wykonawca, na którego wybór przygotowujemy przetarg - informuje Mateusz Grzeszczak z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie. - Firma Energopol Szczecin otrzymała oświadczenie o odstąpieniu od umowy na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Przyczyny odstąpienia od umowy leżą po stronie wykonawcy, który nie wywiązywał się z zawartego kontraktu. Krok ten poprzedziły bezskuteczne wezwania do poprawy.
Kontrakt na budowę obwodnicy Przecławia i Warzymic w formule „Projektuj i buduj” o wartości 140,4 mln złotych został podpisany w marcu 2018 roku z terminem zakończenia wyznaczonym na lipiec 2021 roku. Jak twierdzi GDDKiA wykonawca miał opóźnienia już na etapie projektowania, złożył niekompletny wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), który musiał później wielokrotnie uzupełniać. Ostatecznie pod koniec września tego roku decyzja ZRID została wydana, a na początku października zleceniodawca przekazała mu plac budowy.
Energopol Szczecin nie przygotował placu budowy obwodnicy
- Pomimo możliwości prowadzenia robót budowlanych wykonawca do nich nie przystąpił i nie zorganizował zaplecza sprzętowo-materiałowego. Nie było również całości projektów wykonawczych i innych dokumentów niezbędnych do realizacji robót. Okoliczności te złożyły się na konieczność podjęcia odpowiednich działań kontraktowych przez inwestora - twierdzi Mateusz Grzeszczuk
GDDKiA informuje też, że została uruchomiona gwarancja należytego wykonania, którą był zabezpieczony kontrakt. Kwota gwarancji wynosi około 14 mln złotych. Środki te mają wystarczyć na pokrycie zobowiązań nienależytego wykonywania kontraktu przez Energopol Szczecin, takich jak płatności wobec podwykonawców, usługodawców i dostawców. Z tytułu nie wywiązania się wykonawcy z zapisów kontraktu, GDDKiA zamierza egzekwować kary umowne.
(k)
Graf. GDDKiA
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
SromotnikBezwstydny
2019-12-15 22:00:15
GDDKiA o/Szczecin daje du.py na każdej budowie w województwie! ENERGOPOL sp.z o.o. i nieograniczonymi znajomościami koleżków, ciągle "wygrywa"przetargi i zawala umowy!!! Obwodnicę WAŁCZA partaczy chyba 5 lat i końca nie widać a GDDKiAo/Szczeci nabrała cuchnącej wody w pysk!
Tzw. WĘZEŁ
KIJEWO-rozwalony totalnie- pod nosem GDDKiA o\Szcecin!!! Wreszcie po całorocznym przestoju, owa "GENERALNA DYREKCJA" w listopadzie 2019zdecydowała się na wypowiedzenie umowy ENERGOPOLOWI... a guano-pozostało!Kierowcy zostali zmuszeni do wjazdu i wyjazdu z miasta na połówkach standardowych jezdni-obijani przez ogromne ciężarówy...
Obwodnica Przecławia i Warzymic-dobrze, że partacze jej nie zaczęli, ale zmarnowanych 12 miesięcy-szkoda!
Kiedy, szczeciński oddział GDDKiA ,nauczy się badać zdolności wykonawcze i organizacjne budowniczych naszych dróg przed zawarciem umowy???!!!
tak jest
2019-12-14 17:02:04
rok w plecy dzięki GDDKiA bo wybiera taniochę zamiast solidnych.
do ~rot
2019-12-14 16:16:47
a co ma być ? tętni życiem ...
rot
2019-12-14 10:59:11
A co z Kijewem?
Bolek
2019-12-14 10:39:56
Czyżby?😁-Kłótnia w kooperatywie warszewo?
Do Tinrl
2019-12-14 07:00:31
Energopol w Świnoujściu jest częścią konsorcjum (Porr jest liderem). Na pewno nie odpowiada za wiercenie tunelu tylko, z tego co wiem, za roboty drogowe. Porr, jako lider, ma jeszcze czas, żeby zmienić skład konsorcjum. Doinformuj się kolego/koleżanko, zanim coś napiszesz. Może ktoś wie, kto ma pakiet większościowy Energopolu? Ponoć jacyś Hiszpanie, no i Miasto Szczecin podobno (mniej niż 50%)....
Ewa
2019-12-13 23:06:09
Dziwię się, że jeszcze ktoś powierza coś do zbudowania tej firmie. Energopol tylko niszczy i nic nie buduje, albo po roku droga jest pełna dziur. Ta firma to porażka. A za węzeł Kijewo Płonia ktoś powinien odpowiedzieć.
obuch
2019-12-13 22:52:17
Projektowanie po polsku -węzeł Siadło-Smętowice, 2 ronda i dwa wiadukty nad starą krajówką- bardziej już nie można było skomplikować. Wystarczyłby 1 wiadukt nad 2-pasmówką przesuniętą w stronę Siadła równoległą do obecnej trasy (tam są tylko pola i aż się prosi, żeby nową trasę na zdjęciu wyprostować) i 1 rondo do połączenia z lokalnymi drogami, ale nie trzeba rozwalić Smętowice i dać zarobić firmom, a że z naszych podatków to urzędasy maja w dudzie...
Tinrl
2019-12-13 20:10:42
Ale ta firma ma wykonac jeszcze tunel drogowy w Świnoujściu nawet zamówili maszynę do wiercenia tunelu w Chinach śmiechu to warte już teraz widac jak wybudują ten tunel i to chińska technika
Szczecinianin
2019-12-13 20:01:41
Brawo GDDKIA. Co prawda o rok za późno, ale lepiej późno niż wcale
Antoni
2019-12-13 19:58:35
Co prawda nie znamy szczegółów ale to chyba kompromitacja firmy, która pewnie będzie chciała udowodnić swoje dobre zamiary.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.