Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Energopol torowiska nadal łata [GALERIA]

Data publikacji: 16 maja 2018 r. 08:16
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:10
Energopol torowiska nadal łata
 

Zamiast ubywać w tym roku przybyło odkrywek na torach i miejsc wymagających napraw na nowej trasie tramwajów na ulicach Energetyków i Gdańskiej do pętli Basen Górniczy w Szczecinie. W marcu skuwana znów była nawierzchnia. Nowe pęknięcia objawiły się znów po lutowych skokach temperatur. Wtedy dopytywaliśmy w spółce Energopol Szczecin S.A., wykonawcy trasy, o to, kiedy upora się ona wreszcie z „zacieraniem” śladów po wszystkich naprawach, które wykonuje tam od lata ubiegłego roku, jej przedstawiciele deklarowali, że stanie się tak do końca kwietnia. Termin minął, a jaki jest stan torowisk, eksploatowanych raptem od końca sierpnia 2015 roku, każdy widzi.

Przypomnijmy, że Energopol Szczecin S.A., generalny wykonawca wymiany tych torowisk na nowe, przystąpił do powtórnych napraw latem 2017 roku. Roboty na torowiskach ulic Energetyków i Gdańskiej prowadzi na własny koszt w ramach gwarancji. Jak ustaliliśmy, ta kończy się rychło, bo już w III kwartale tego roku. Roboty polegały na wykonaniu w miejscach wcześniej zespawanych metodą elektryczną pęknięć spawów, sześciometrowych wstawek łączonych metodą spawania termitowego, zgodnie z narzuconą przez Tramwaje Szczecińskie technologią. ©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 16 maja 2018 r.

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciach: W torowiskach na ulicach Energetyków i Gdańskiej od mostu Długiego do pętli Basen Górniczy wciąż odkrywki i wstawianie łat po naprawach nowych szyn. 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Honorat
2018-05-16 21:12:38
SKANDAL! Ostatnio miałem "przyjemność" korzystania z autobusów pośpiesznych na trasie Os. Słoneczne - Wyszyńskiego. Na odcinku od dawnej Baltony do Urzędu Celnego kierowcy autobusów, chcąc wyminąć korki, wjeżdżają na tory tramwajowe, które teoretycznie zostały przygotowane także do poruszania się po nich autobusów. TEORETYCZNIE, bo przez dziury pokazane i opisane w artykule, jeździ się tam autobusom fatalnie. Biedni kierowcy robią co mogą, by ominąć te "odkrywki", ale mają ograniczone pole manewru - z prawej strony krawężnik, z lewej nadjeżdżający z naprzeciwka tramwaj lub inny autobus. Rozstaw kół autobusów jest jednak inny niż tramwajów, więc koła autobusu co rusz wpadają z hukiem w dziurę. Nie dość, że bardzo to obniża komfort jazdy, ale obawiam się, że wpływa także na stan techniczny autobusów. Ciekawe, czy ZDiTM przewiduje środki na częstszą WYMIANĘ TABORU autobusowego?
Ewa wzywa 07
2018-05-16 19:28:13
ENERGOPOL musi odejść!!!
o
2018-05-16 17:55:11
dziwi mnie nieprzychylność Gazety do Energopolu który wypruwa sobie żyły. Nie wieszajcie psów na wykonawców ale szukajcie prawdziwego źródła i przyczyny! linia tramwajowa została obliczona na parametry posiadanych tramwajów i zgodnie z tymi wyliczeniami powinna wytrzymać 10 lat bez ingerencji. Niestety, są inne czynniki negatywnie wpływające na eksploatację. Pierwszym podstawowym jest otyłość pasażerów którzy nie dosyć że podnoszą ciężar wagonu własną nadwagą to konsumują wewnątrz pojazdu. po drugie zawirowania elektromagnetyczne stali spowodowane nadmierną gadatliwością łączności komórkowej która to sprzyja przyspieszeniu korozji spawów.
torel
2018-05-16 16:06:13
A MOZE JEDNAK KTOŚ POWIE PRAWDE O TYM ZE SZYNY POCHODZĄ Z KOLEJKI GÓRSKIEJ W AUSTRII??? BO BYLY TAŃSZE O OK.50% TAŃSZE? DO TEGO SPAWACZE Z ŁAPANKI I METODA SPAWANIA NA.....WARIATA! ABY NA CZAS BYŁO@!@
mieszkaniec
2018-05-16 14:04:39
Masakra jakas jakim cudem tam pseudo firma jeszcze istnieje, za ten bubel do pierdla aby sie nie wyplacili do konca zycia, to torowisko to ma sluzyc 15-20 lat a ma dopiero 1-2 lata a stan jest jak po 10 ,jak sie skonczy gwarancja kto za to odpowie ?!!!!! kiedy w koncu wymiana kadr rodem z prl w zditm,ts i spak ,te lesne dziadki nic nie ogarniaja ,w zyciu nie jechali autobusem czy tramwajem, jak ktos taki moze za cos odpowiadac !!!! zabrac im samochody sluzbowe,premie,dodatki, 13-stki , wsadzic do autobusu na caly dzien -bez klimy i niech jezdza to dowiedza co jak powinno dzialac !!!
Obs.ryver
2018-05-16 14:01:32
ENERGOPOL musi wyciagnąc wszystkie szyny i zainstalować NOWE, zbadane przez Instytut Kolejnictwa!!!(vide:http://www.ikolej.pl/oferta/) KRZYSTEK - Prezydent Szczecina powinien osobiście zająć się tą inwestycją i zlecić do CBA zbadanie , KTO naraził mieszkańców na wiszącą nad nami TRAGEDIĘ??? Kto pokryje koszty wymiany? Może sprywatyzować ten SST? Moze jakaś emisja akcji miejskich? Od tego są ekonomiści, finansiści i prokuratorzy? Chyba, że faktycznie tu działa "miejska OŚMIORNICA"....
CBA !!!!
2018-05-16 13:18:00
Zawiadomienie do CBA !! Bo chyba sami nie widzą tych przekrętów !!!
limo
2018-05-16 12:53:32
Zawsze tak będzie kiedy przetarg wygrywa cena, a nie solidność. za realizację przetargów odpowiedzialność powinni ponosić urzędnicy. redakcja powinna zrobić ranking urzędników, nieudaczników? przeprowadzonych 100 największych inwestycji miejskich. Było by ciekawie.
wq
2018-05-16 09:03:09
Oni to doskonale rozumieją. Teraz kombinują jak zrobić kolejny wałek na publiczną kasę. Miasto musi zapłacić za naprawy i remonty, bo prywatnej firmie musi się zgadzać kasa. I tyle. Normalnie Miasto powinno wziąć za doopę projektanta i wykonawcę, ale w Szczecinie, tacy partacze w nagrodę dostają kolejne zlecenia. Bareja wiecznie żywy, "im droższy jest ten miś..."
CBA
2018-05-16 08:59:52
Ciekawe na co jeszcze czeka CBA? Gołym okiem widać iż te torowiska(?) to jedne wielki przekręt i zmarnotrawienie publicznych pieniędzy. Dużych pieniędzy. Dodatkowo te torowiska, są zagrożeniem dla życia i zdrowie pasażerów komunikacji miejskiej! Czy to tradycyjnie, staropolskim obyczajem MUSI dojść do tragedii? MUSI się coś stać, aby ktoś za to odpowiedział ?
gdańska
2018-05-16 08:58:29
I tak po okresie gwarancji skończy się rozbiórką feralnego torowiska. Tyle że nie na koszt wykonawcy, a na koszt mieszkańców.
Miejski włóczykij
2018-05-16 08:44:45
Tak długo jak długo Prokuratura nie weźmie za dup..wykonawcę i całego tego budowlanego bubla,tak długo miasto nie wyegzekwuje napraw.Wszyscy chyba czekają na katastrofę komunikacyjną na tej trasie,wówczas szybciutko nawet z datą wsteczną powstanie ileś tam śledztw i postępowań.No chyba że jest to jakaś miejska klasyczna "ośmiornica" i wzajemnie się chronią.Ktoś w końcu musi za to beknąć,nie może tak być aby inwestycja za grube publiczne pieniądze była tak spartaczona i nie ma winnych.PiSowscy malkontenci-do roboty !!!
tylko pytam...
2018-05-16 08:37:17
Czy wszyscy decydenci zrozumieli że szyny na tym nowym torowisku są zrobine ze złego materiału? Czy decydenci zrozumieli, że szyna zespawana w jednym miejscu pęknie za chwilę 15-20 ccm dalej? Czy decydenci , inewestor-ZDiTM oraz wykonawca ENERGOPOL zrozumieli, że wymiana szyn na tym nieszczęsnym torowisku jest NIEUNIKNIONA a spawanie kawałków, to wyrzucanie pieniędzy w błoto i mydlenie oczu? Czy władcy miejscy, z prez.KRZYSTKIEM na czele , rozumieją tę konieczność? tylko pytam...
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA