Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Falstarty komunikacyjnej rewolucji

Data publikacji: 26 stycznia 2019 r. 21:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:31
Falstarty komunikacyjnej rewolucji
 

Miała być w Szczecinie torowa rewolucja. A dokładniej drugi jej etap. Odtrąbiona już w minionym roku nijak się ma do rzeczywistości. Póki co falstart goni falstart. Wszystkie z rozpisanych – jak na razie – przetargów na inwestycje tramwajowe jeszcze nie dobrnęły choćby do otwarcia ofert od potencjalnych wykonawców robót. W tym miesiącu spółka Tramwaje Szczecińskie zdążyła ogłosić kolejne postępowanie na przebudowę węzłów pl. Szarych Szeregów i Wyszyńskiego – Nabrzeże Wieleckie. Do rozpisania przetargu na budowę nowego torowiska w ul. Szafera z nową pętlą przy hali widowiskowo-sportowej jeszcze w styczniu szykują się służby magistratu. Jaki będzie finał, to też czas pokaże.

REKLAMA

Minął właśnie półmetek obecnej perspektywy finansowej z pulą środków z funduszy Unii Europejskiej, które są do wykorzystania na inwestycje torowe najpóźniej do końca 2023. Tempo, z jakim mamy dotąd do czynienia w przechodzeniu od projektów do realizacji i to już w fazie wyboru wykonawców torowych inwestycji, każe wątpić w powodzenie ambitnego skądinąd w założeniach planu przeprowadzenia ich wszystkich z zakładanym na nie unijnym wsparciem. A szybujące w górę ceny usług budowlanych i drogowych oznaczają weryfikację mocno w górę wszelkich – jak dotąd – kalkulacji co do zakładanych na nie wcześniej wydatków.©℗

Cały artykuł w „Kurierze Szczecińskim”, e-wydaniu i wydaniu cyfrowym z 25 stycznia 2019 r.

Mirosław Winconek

Fot. Mirosław Winconek

REKLAMA

Komentarze

Klaudia
2019-01-28 00:40:54
Byle nie wybierali do remontów torowisk firm Trakcja i Balzola bo to 2 firmy które partaczą wszystko za co się wezmą.Opóźnienia wielomiesięczne i braki w robotnikach.Trakcja prawie już rok remontuje torowisko w Gorzowie które miała robić parę miesięcy a Balzolę w ogóle wywalili z robót w Gorzowie i Wrocławiu.Jak wybiera się firmy po taniemu to później są efekty tego...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
zak
2019-01-27 15:26:33
Nie ma co narzekać! Tak samo było wcześniej i wszyscy wiedzieli że władze Szczecina nie są w stanie kompetentnie zarządzać miastem.Cały czas słyszałem ,że Szczecin to wioska z tramwajami. A mimo tego KO nadal rządzi bo tak chcą Szczecinianie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
wizjoner
2019-01-27 13:31:51
Zastosowanie poduszkowców w komunikacji miejskiej zlikwidowałoby problemy związane z nierówną nawierzchnią ulic i zdezelowanymi, pękającymi torowiskami. Już dzisiaj należałoby pomyśleć o skoku generacyjnym i w perspektywie wprowadzeniu pojazdów korzystających z antygrawitacji.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Michał
2019-01-27 11:54:13
budżet miasta jest kiepski, za mały na inwestycje, za to z pompą i uśmiechem otwieramy nowe parki i place zabaw. miasto takie jak Szczecin potrzebuje planowania na kolejne 50 lat, po to żeby po jakimś czasie nie okazało się że cos jest za małe bądź w złym miejscu
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@pasażer
2019-01-27 11:44:13
" dlaczego nie zaplanowano wyrównania torowiska z ulicą i zrobienia na całej długości bus-pasów? " bo to przerasta wyobraźnię i myślenie oraz nowoczesne planowanie infrastruktury przez ludzi z TS.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
szczecinianin
2019-01-27 10:15:41
A jak jedziesz po wyremontowanej ulicy to też narzekasz? Samo się nie zrobi. A brak robót budowlanych oznacza jedno - degradację tego co jest. To nie jest tak, że jak raz zrobisz to starczy na 500 lat. Nie jesteśmy na tym etapie technologicznym, nikt nie jest.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ano
2019-01-27 10:11:52
Stracimy dofinansowanie i tyle z tego będzie. Skoro koszty rosną to trzeba zrobić mniej ale zacząć robić bo czas leci. Zamiast budować nowe linie będziemy likwidować stare.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
pasazer
2019-01-27 07:08:11
Jeżeli mają zrobić taką fuszerkę jak na Gdańskiej to lepiej żeby nie zaczynali. Już nie mówię o pękających szynach, ale w ogóle o koncepcji tej przebudowy, bo dlaczego nie zaplanowano wyrównania torowiska z ulicą i zrobienia na całej długości bus-pasów?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
kierowiec
2019-01-26 22:01:26
Mnie jako kierowcę ten fakt cieszy.Nie cierpię partaczy z łapanki na takich inwestycjach.Póki co wystarczająco inni ryją tu i tam w mieście a jazda po nim to istne utrapienie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA