Niemal 120 tysięcy złotych kar zapłacili w minione wakacje zachodniopomorscy gastronomicy inspekcji sanitarnej. Za brudny sprzęt, nieprzestrzeganie zasad higieny podczas produkcji, brak orzeczeń lekarskich, niewłaściwe przechowywanie żywności, wykorzystywanie przeterminowanych produktów...
Pracownicy powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych skontrolowali 2406 zakładów.
- Na 396 osób odpowiedzialnych za nieprawidłowości w bieżącym stanie sanitarnym nałożono mandaty w łącznej kwocie 117 420 zł - informuje Małgorzata Kapłan z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Szczecinie. - Najczęściej stwierdzanymi w trakcie kontroli uchybieniami kwalifikującymi się do nałożenia mandatów były: nieprzestrzeganie zasad higieny przez personel pracujący przy produkcji żywności, niewłaściwe warunki sanitarno-higieniczne panujące w pomieszczeniach bloku żywienia, brudny sprzęt produkcyjny i naczynia, wykorzystywanie do produkcji środków spożywczych po upływie terminu przydatności do spożycia bądź nieoznakowanych, brak orzeczeń lekarskich do celów sanitarno - epidemiologicznych zatrudnionego personelu.
Inspektorzy nakładali też kary za handel i produkcję żywności bez stosownych decyzji (odbiorów sanitarnych) czy brak informacji o alergenach w żywności. W czasie wakacji nałożono 9 takich kar pieniężnych na kwotę 10500zł. Kolejne postępowania jeszcze są w toku.
(sag)
Fot. Robert Stachnik (arch.)