Główna droga w Tanowie zmodernizowana. Przebudowa za ponad 20 mln złotych
Główna droga w Tanowie zmodernizowana. Przebudowa za ponad 20 mln złotych
Data publikacji: 03 stycznia 2021 r. 18:00
Ostatnia aktualizacja: 03 stycznia 2021 r. 23:26
Fot. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Droga wojewódzka nr 115, przebiegająca przez Tanowo, jest już po modernizacji. Zostały przebudowane skrzyżowania (na głównym powstało rondo), wykonano nowe chodniki, ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych i kanalizację deszczową. Inwestycja kosztowała ponad 20 mln złotych.
REKLAMA
Znaczenie transgraniczne
Projekt był realizowany z Programu Współpracy Transgranicznej INTERREG VA, który wspiera inwestycje i przedsięwzięcia na obszarze przygranicznym. W województwie zachodniopomorskim w tym programie udało się zrealizować do tej pory dziewięć inwestycji. Wśród nich jest właśnie zakończona przebudowa ul. Szczecińskiej w Tanowie - w ciągu DW nr 115.
- To przedsięwzięcie o dużym znaczeniu transgranicznym, ponieważ zmodernizowany został ciąg komunikacyjny prowadzący do przejścia granicznego w Dobieszczynie. Ta trasa do Niemiec, oczywiście w czasach przed pandemią i wprowadzeniem ograniczeń w podróżowaniu, cieszyła się dużą popularnością wśród zmotoryzowanych i rowerzystów – podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – Przebudowana DW115 ma, oczywiście, służyć również mieszkańcom Tanowa i okolic. Dojazd do pracy, do szkoły w Szczecinie będzie teraz bardziej komfortowy i bezpieczniejszy.
Komfort nie tylko dla zmotoryzowanych
Inwestycja w Tanowie ma także duże znaczenie w kontekście rozbudowy w Policach zakładów chemicznych Grupy Azoty SA. Realizowane właśnie największe przedsięwzięcie branży chemicznej w Polsce, czyli budowa zakładu „Polimery Police”, wymusiła korekty w projekcie drogowym, m.in. poszerzenie wewnętrznego pierścienia ronda na skrzyżowaniu DW 114 i 115. Związane to było z dużym wzrostem dostaw materiałów budowlanych do „Polimerów Police”, a tym samym wzrostem ruchu ciężkiego.
Przebudowana droga poprawia komfort wszystkim zmotoryzowanym, ale też pieszym i rowerzystom.
- Przed przebudową na wielu odcinkach drogi brakowało chodników, a ruch pieszy odbywał się poboczami gruntowymi. Teraz mamy tu jednostronny ciąg pieszo-rowerowy oraz ciąg pieszy, częściowo oddzielony od jezdni pasem zieleni – wyjaśnia Michał Żuber, dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich, który realizował inwestycje.
Wykonana została nowa kanalizacja deszczowa (na całym odcinku). Zamontowano również dodatkowe oświetlenie, którego nie było w pierwotnej wersji projektu.
Wykonawcą robót budowlanych była firma Strabag.
Koszt inwestycji zrealizowanej w Tanowie to ponad 20,3 mln zł. Dofinansowanie w ramach Programu INTERREG VA stanowi prawie 61 proc. środków kwalifikowalnych.
- Interreg, czyli program współpracy transgranicznej, obecny jest w naszych projektach od 2005 roku, gdy przeprowadzono kompleksowy remont mostu w Gryfinie na Odrze Wschodniej – przypomina marszałek województwa Olgierd Geblewicz.
Opr. (sag)
REKLAMA
Komentarze
romek60
2021-01-04 11:36:16
Jesli te rondo zostalo odebrane, to powinni z CBA sie tym zainteresowac.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
auto,piesza rower
2021-01-04 10:40:15
Panie Marszałku i znowu to samo BUBEL, na każdym odcinku ,rondo, droga dla rowerów pofalowana zakręty pod kątem 90 szerokość 1 m dwukierunkowa i tak by można .............
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Brawo
2021-01-04 08:54:22
Kolejna droga w regionie wyremontowana.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Mieszkanka Tanowa.
2021-01-04 04:00:35
Główne rondo jest zbyt wąskie. Większe pojazdy nie wyrabiają i co chwila taranują wysepkę. Rondo powinno być przeprojektowane w trybie natychmiastowym. Brak przejścia dla pieszych przy hospicjum i ulicy Parkowej ! Do poprawki !
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
szambo
2021-01-03 23:10:42
a 30m od tej zmodernizowanej ludziska nadal mają szamba przy domach!!! mistrzostwo!! mister burmistrzu!! tak trzymać!!! szambiarze nadal będą zarabiać a ścieki, no dobrze że Głębokie , Bartoszewo i Arkonka są daleko!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ile to trwało?
2021-01-03 20:24:24
3 lata ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Emeryt
2021-01-03 20:19:19
W kontekście rozbudowy w Policach Zakładów Chemicznych Grupy Azoty SA. drogowym sensem jest zbudowanie obwodnicy z przeprawą przez Odrę, aby nareszcie skończyć z przejazdami przez Szczecin ciężkich zestawów TIR-owych. Żadne przebudowy dróg i rond nie pomogą, dopóki nie zostaną rozwiązane problemy z transportem produktów z ZCH "POLICE"
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Z okolic
2021-01-03 19:46:18
To pseudo rondo w pierwszej fazie celowo tak "po miszczowsku" zostało zaprojektowane by ograniczyć do niezbędnego minimum ruch ciężkiego transportu do ZCHP. Te planowały,czy planują współudział w budowie obwodnicy na Świetą i przekierowanie tego ruchu właśnie od tamtej strony. To wszystko już historia i jak zwykle na pobożnych planach się skończyło i stało się mrzonką dalekiej przyszłości.Dlatego ponownie wrócono do pierwotnego wariantu i ponownie przeprojektowano rondo tak by podstawowy zestaw TIR mógł bezkolizyjnie to rondo pokonać.Wcześniej problem miał każdy większy dostawczak. Teraz jest nie lepiej ale ciągle zestaw ciągnik+naczepa nie "składa" się jak powinien i szoruje albo pobocze ronda albo najeżdża wysepkę.Kolejny bubel drogowy odtrąbiony jako sukces.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
trasat
2021-01-03 19:14:20
To teraz czas już najwyższy zabrać się za drogę Ustowo, Kurów, Siadło Dolne.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Sławek
2021-01-03 19:08:41
A dlaczego przy okazji zlikwidowano Nowe Warpno?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.