Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Granitowa przejezdna. Sobota pod znakiem korków

Data publikacji: 28 listopada 2020 r. 19:38
Ostatnia aktualizacja: 30 listopada 2020 r. 13:55
Granitowa przejezdna. Sobota pod znakiem korków
 

W sobotę otwarty został przejazd ulicą Granitową na prawobrzeżu Szczecina. Zmiany w organizacji ruchu spowodowały jednak, że w tym rejonie miasta zaczęły się tworzyć potężne korki. 

Miasto już wcześniej zapowiadało przywrócenie w sobotę ruchu na zamkniętym fragmencie ul. Granitowej.

- W związku ze zmianą organizacji ruchu, przejazd Zdroje - Podjuchy zostanie poprowadzony przez wyspę centralną, nowym śladem jezdni w kierunku autostrady A6 i dalej ul. Marmurową - informował Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Miasta Szczecin ds. inwestycji.

Wszystko odbyło się zgodnie z planem, ale nowa organizacja ruchu spowodowała jednak spore utrudnienia. Od rana kierowcy informowali, że w kierunku Podjuch tworzą się korki, a dojazd z ul. Floriana Krygiera w Granitową był mocno utrudniony. Działo się tak pomimo, że w soboty natężenie ruchu jest znacznie mniejsze niż w godzinach szczytu w dni robocze.  

Zmiany w rozkładach jazdy

Zmiany objęły też funkcjonowanie komunikacji miejskiej. 

Linie 64, 66 i 533 (kierunek Dąbie i Osiedle Bukowe) na odcinku Klucz Autostrada - Podjuchy - Granitowa zostały przyspieszone o jedną minutę w stosunku do czasu rozkładowego. Skomunikowanie linii 64 i 66 z linią 61 zostało zachowane.

Na liniach 64, 66 i 533 (kierunek Podjuchy i Klucz) na odcinku Granitowa - Podjuchy - Klucz Autostrada, autobusy są opóźnione o jedną minutę w stosunku do obecnego czasu rozkładowego.

Linia 61 - kierunek Dworzec Główny (Owocowa), na odcinku Podjuchy - Granitowa została przyspieszona o jedną minutę w stosunku do poprzedniego czasu rozkładowego.

Linia 61 (kierunek Podjuchy) od przystanku Granitowa kursy są opóźnione o jedną minutę.

Co powstanie na węźle Granitowa?

Inwestycja obejmuje budowę skrzyżowania z wyspą centralną z sygnalizacją świetlną oraz przebudowę ulic Krygiera i Granitowej, znajdujących się w sąsiedztwie skrzyżowania. W ramach prac rozebrany zostanie istniejący, wyłączony z ruchu most drogowy nad rzeką Regalicą. W jego miejsce pojawi się nowa przeprawa. Prace obejmą również budowę chodników i ścieżek rowerowych; oznakowania dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego; kanalizacji deszczowej; oświetlenia; ekranów akustycznych.

Koszt to ponad 104 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm Roverpol sp. z o.o. oraz Rover Infraestructuras S.A.. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje Wydział Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Szczecin.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania wynosi 72 797 093,95 zł.

(k)

Fot. Facebook Suszą! Szczecin

Na zdjęciu: korek na ul. Floriana Krygiera po zmianie organizacji ruchu

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@TZ
2020-11-30 13:52:39
Na tej krzyżówce wszystkie drogi są główne i gowniany jest pomysłodawca tego rozwiązania. Ale to on dostanie nagrodę. Miasto wywala pół miliarda na stadion dla 5 tys. osób, a nie zainwestowało w 200 m bieżących estakady. Estakadać na Trasie Zamkowej sprawdza się. Ale na takie rozwiązania były za komuny. Nawet o przyczółkach na zjazd i wyjazd z Łasztowni na Trasę Zamkowa inżynierowie pomyśleli. Oczywiście aktualni rządzący geniusze od ruchu drogowego już część gotowych konstrukcji zdemontowali. Będą stawiać nowy most, tylko za co? Na razie usuną ślimaki zjazdowe z Trasy Zamkowej, a potem się zobaczy. Firma, która buduje układała kilometry estakad na całym świecie. Zbudowała najdłuższy tunel pod górami w Ameryce Północnej. Z tym trudnym szczecińskim "zadaniem" też pewnie by sobie poradzili. Ale tutaj zadali się ze zwolennikami taniej tandety. Jak widzę co ci geniusze od ruchu mieskiegoe wyrabiają to tylko Młynarski się w głowie odzywa "co by tu jeszcze spieprzyć panowie, co by tu jeszcze? "
TZ.
2020-11-30 00:10:21
Żadne rondo niczego nie rozwiąże. Tam potrzebna jest druga jezdnia albo droga alternatywna. Problemem jest nie samo skrzyżowanie tylko przepustowość głównej drogi.
Antoni
2020-11-29 18:23:22
Ciągle piszecie o tej estakadzie jakby, to były konsultacje z Urzędem Miasta. Dajcie już spokój.
Ubiegły wiek
2020-11-29 14:02:00
Niewypał stulecia ten cały węzeł Granitowa.
Z okolic
2020-11-29 13:06:16
Ukształtowanie terenu jest takie,że tam wymusza poprowadzenie estakady.Miasto posłuchało,uwierzyło i zaakceptowało brednie nawiedzonych inżynierów ruchu wybierając najgorsze z możliwych rozwiązań.Stoimy w miejscu,lub wręcz cofamy się w rozwoju.Świat drąży tunele po dnach oceanów,lub w górach,buduje mosty między państwami-My nie potrafimy zaprojektować i wybudować z myślą o przyszłości prostej estakady. Za 10-20 lat nowe pokolenie planistów i włodarze miasta zmierzą się z problemem ponownie i zmuszeni zostaną do zmiany koncepcji i wizji .
ADAMS
2020-11-29 11:28:45
To nie będzie rondo tylko skrzyżowanie z wyspą pośrodku czyli tak jak było tylko więcej i w innej formie. Jadąc z Krygiera do Zdrojów przed przebudową stałem raz na światłach. Jak będzie teraz dwa czy trzy razy na światłach?
Barti
2020-11-29 11:25:10
Od zdrojow do krygiera górą powinni puścić
Do wykonawcy i urzed
2020-11-29 11:20:12
Wykonawca pokazuje na każdym etapie, żeby mu już żadnej inwestycji nie dać. Otwarcie Granitowej to kolejne naplucie w twarz mieszkańcom i urzędnikom. Żyję sooro czasu na zieni, ale takiego idiotyzmu jak ten dojazd do Granitowej jeszcze nie widziałem
Sprawiedliwy
2020-11-29 10:33:40
Konieczne jest przeprowadzenie kontroli prokuratorskie nad wszystkimi inwestycjami prowadzonymi przez miasto. Skandal goni skandal. Łącznie z Cieplownią ZDRAJCY
Do: werton
2020-11-28 23:26:10
to co nie będzie tej estakady? Jak to możliwe? Tyle budują zwykłe rondo? Co tu się odpie....
Granitowa
2020-11-28 23:14:11
Powinne byc dwie jezdnie po trzy pasy w kazdym kierunku albo zrobic druga równoległa trase alternatywna az do a6
werton
2020-11-28 21:41:31
Rankiem się przejechało bez problemów, ale w południe to już był dramat. Ten węzeł to będzie jeden wielki bubel i trzeba będzie wrócić do estakady, jak pierwotnie zakładano. Powstanie coś co już jest spóźnione pół wieku. Po zakończeniu tej inwestycji, kolejka pojazdów od Granitowej, będzie sięgała jak niedawno, do ronda w Zdrojach.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA