Już niedługo turyści, którzy przyjadą do Szczecina, zostaną serdecznie powitani wizualnie. Będą też mogli sobie zrobić „widokówkę” na Łasztowni, pozując na tle napisu „#Szczecin”. Projekty, które to umożliwią, będą łącznie kosztować 240 tysięcy złotych brutto.
Miasto mają promować dwa elementy. Pierwszym będzie mural „Witaj w Szczecinie” na ścianie przy ulicy Owocowej, naprzeciw nowego wyjścia z Dworca Głównego. Pomysł zgłoszony przez Małgorzatę Cygalską w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego na 2018 rok zdobył 662 głosy mieszkańców.
Betonowy i ceglany mur w tym miejscu jest odrapany i pokryty bazgrołami przez domorosłych grafficiarzy. Inicjatorzy chcieliby muralem poprawić jego estetykę i – jak czytamy w projekcie – „wzbogacić przestrzeń miejską o sztukę uliczną”.
Więcej wiadomo na temat drugiego elementu promującego Szczecin, który będzie zrealizowany w ramach SBO na 2018 rok. Jego pomysłodawcą jest Przemysław Słowik, który w końcu marca poinformował w internecie, że prace nad realizacją trwają. Wymyślił on wielki napis: „#Szczecin”, który mógłby stanąć w eksponowanym miejscu. Zasugerowano kilka lokalizacji: na pasie zieleni na wysokości Teatru Kana, gdzie witałby wjeżdżających Trasą Zamkową, na placu Żołnierza Polskiego, gdzie jeszcze niedawno stał pomnik, oraz w rejonie bulwaru na Łasztowni, na wysokości mariny. Ostatecznie, w wyniku porozumienia z magistratem, wybrano trzecią lokalizację.
– W ten sposób napis będzie komponował się z panoramą Wałów Chrobrego – uznał Przemysław Słowik.
Wyłonienie projektanta napisu „#Szczecin” pozostawiono Akademii Sztuki, która ma rozpisać konkurs na najlepszą koncepcję.
– Mam nadzieję, że jeszcze na koniec lata tego roku napis stanie na Łasztowni – liczy inicjator.
Pomysł, na który zagłosowało 946 szczecinian, ma szacunkowo kosztować miasto 140 tys. złotych brutto. Z tego koszt wykonania projektu oszacowano na 10 tys. Tzw. hasztag (#Szczecin) ma odsyłać ciekawych Szczecina turystów i mieszkańców na konto miasta na portalach i aplikacjach społecznościowych (Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram), gdzie mogliby się podzielić zrobionymi tu zdjęciami, filmami czy przemyśleniami. Turysta mógłby pozować przed napisem, mając za sobą panoramę Wałów Chrobrego, i dzięki temu zabrać ze sobą lub opublikować w sieci nowoczesną widokówkę.
Takie napisy są od dawna popularne zarówno w kraju (jednym z pierwszych miast było Niechorze), jak i za granicą, gdzie w różnych formach nazwy, często podświetlane, instalowane są w charakterystycznych punktach europejskich miast. Jest to forma marketingu i promocji.
Tekst i fot. (kl)
Wizualizacja: UM
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
cap kościelny
2018-04-03 14:33:51
Pomysł dobry.W Niechorzu ludzie przy tamtym napisie fotografują się. Fotka w Szczecinie -nie wiadomo czy to z Kłajpedy, Rygi czy Hamburga... Jeśli arcy bi skop pokropi nasz napis, to będzie się musiał podobać!!!
Picia
2018-04-03 14:22:10
A może coś takiego
*#SZCZECIN#
Chcę za to tylko marne 970 tys :)
Pieniądze proszę włożyć do reklamówki i o godz 19 złożyć na Jasnych Błoniach pod trzecią ławką licząc od fontanny zwanej potocznie wytryskiem prezydenta
nh > ugh
2018-04-03 13:59:41
duuuuże białe na zachodnim stoku Bukowych - ale 140 tysi to 10 wymienionych kopciuchow w centrum.
Ugh
2018-04-03 12:36:06
Na ta chwile jak zwykle wam sie nie podoba. Napiszcie wiec co by wam sie podobalo.
nh
2018-04-03 12:13:04
kolejny przykład beztroskiego szastania kasą podatników przez magistrackich urzędasów. Może od razu 12 metrowe literki na zachodnim stoku Wzgórz Bukowych???
Andrzej
2018-04-03 11:40:53
Poroniony, beznadziejny pomysl ludzi, ktorzy nie maja zanego szacunku dla ladu w przestrzeni publicznej, estetyki i podstawy dobrego smaku! A wszystko to w Szczecinie, miescie ponad 400 000-tysiecznym! Skandal!!!
Antydebil do Mariusz
2018-04-03 09:09:22
Pływające ogrody to genialny pomysł. Można przez lata robić różne dziwne inwestycje,a za lat kilka być może stwierdzić:Nie wyszło. Sorry.Taki był klimat...
SromotnikBezwstydny
2018-04-03 09:05:13
Dobry pomysł.Tylko, ceny księżycowe. Z czego będzie ten napis ? Ze srebra?
?
2018-04-03 09:03:16
240 tys za znaczek z klawiatury smartfona? Czy kogoś tu popier....... czy chodzi o celowe i świadome wyprowadzanie pieniędzy z budżetu miasta tak aby dać zarobić swoim ? Gdzie leży granica tolerancji dla absurdu ? W jaki sposób znaczek # ma promować Szczecin ? Szczecin miastem debili ?
KL
2018-04-03 09:00:49
A moim zdaniem pomysł jest dobry. W Niechorzu nap[s wygląda fajnie, to i u nas będzie też OK :)
bieta
2018-04-03 08:01:58
Nie podoba mi się ten pomysł, dziecinada, napis będzie szpecił widok na Wały.
Sambo
2018-04-03 07:57:16
Zapomnieliscie o maszcie Maciejewicza
#
2018-04-03 06:52:18
Żałosne małpowanie pomysłu z innych miast. Dziury na ulicach, zamiast asfaltu przedwojenny bruk, ale napis musi być.
Mariusz
2018-04-03 02:26:42
Dworzec pięknieje ale wejście do dworca to obraz nędzy i rozpaczy, brud i smród, nowa nawierzchnia jest tak zniszczona i brudna że najpiękniejsze powitanie za nawet 100 tys PLN zostanie wyśmiane. Brawo dla zarządu miasta !
Nie prościej jest wysprzątać miasto i pilnować porządku? Budowniczowie Szczecina lata wstecz tak go wykończyli pieknie wystarczy tylko zadbać o to co się ma a nie wydawać kolejne pieniądze na coś co zostanie za chwile zniszczone i wypaciane. Urząd miasta niech się wreszcie wybudzi ze swego snu o ogrodach pływających!
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.