Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Hoża może w trzecim podejściu

Data publikacji: 09 kwietnia 2018 r. 20:47
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:07
Hoża może w trzecim podejściu
Przy ul. Hożej w rejonie modernizacji wiaduktu, która miała trwać góra pięć miesięcy, wciąż plac budowy. Fot. Mirosław WINCONEK  

Miało być pięć miesięcy. Na taki czas szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego „skroił” termin przebudowy niewielkiego wiaduktu drogowego nad trasą kolejową na ul. Hożej, w rejonie jej skrzyżowań z ulicami Wendeńską i Zgorzelecką. Być może uda się go oddać do użytku na kilka dni przed majowym długim weekendem, czyli po prawie dziesięciu miesiącach od jego zamknięcia i rozpoczęcia robót. Aktualny termin ich zakończenia to 25 kwietnia.

Ze względu na liczne uszkodzenia konstrukcji, niską klasę nośności oraz konieczność dostosowania szerokości jezdni (przęsło środkowe z 10,35 m na 14,46 m) i chodników do obowiązujących przepisów, zaprojektowano rozbudowę wiaduktu nad biegnącą poniżej ze Szczecina przez Police do Trzebieży linią kolejową nr 406. Wykonawcą jest konsorcjum spółek Kowal Budownictwo Inżynieryjne i Niwa Szczecin. Koszt robót skalkulowały one w swojej zwycięskiej ofercie na 5 286 304,58 zł.

Terminów ukończenia tego drogowego dzieła przedstawiciele ZDiTM podawali już kilka. Przypomnijmy, że po przejęciu placu budowy od ZDiTM przez wykonawców kierowcy skazani są na objazdy od 6 lipca 2017 roku. Innymi trasami niż zwykle w te okolice docierają też pasażerowie miejskich autobusów. Po modernizacji blokady i objazdy miały zniknąć najpóźniej do połowy grudnia 2017 roku. Tyle że już konsorcjum spółek wykonawczych wystąpiło 18 października z wnioskiem o wydłużenie terminu realizacji. Wtedy okolicznością „łagodzącą” było odkrycie grupy stalowych pali pod skrajnymi podporami. O ich istnieniu – jak to tłumaczono – w dokumentacji archiwalnej budowli nie było wzmianki. Potem Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa miasta ds. dróg i transportu miejskiego, podawała, że jako obowiązujący termin ukończenia prac pozostaje 22 lutego, a z placu budowy nie było sygnałów, że spółki wykonawcze będą potrzebowały jeszcze więcej czasu na uporanie się z tym przedsięwzięciem. Rychło po tym ZDiTM zarządził wstrzymanie wszelkich robót drogowych na wszystkich pilotowanych przez tę jednostkę budżetową miasta inwestycjach z powodu mrozów i utrzymywania się dobowych średnich temperatur poniżej wymaganych 5 stopni Celsjusza.

Do kiedy zatem jeszcze potrwa przebudowa w rejonie wiaduktu w ul. Hożej? Od kiedy możliwy będzie ponownie przejazd dla samochodów i autobusów miejskich, a nowymi pasami chodników będą mogli poruszać się piesi i rowerzyści?

– Termin zakończenia 25.04.2018. Po tym terminie będą wykonawcy naliczane kary – odpowiada tym razem Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa miasta ds. dróg i transportu miejskiego. – Przesunięcie terminu jest konsekwencją budowy kanalizacji sanitarnej w rejonie wiaduktu przez ZWiK. Według pierwotnego projektu wykonawca ZWiK-u miał wykonywać wszystkie roboty metodą przewiertu sterowanego, jednak ze względu na trudne warunki gruntowe prace muszą być prowadzone w wykopie otwartym. Chcąc uniknąć rozbiórki nowo wykonanych nawierzchni asfaltowych, ZDiTM umożliwił wykonawcy ZWiK-u prowadzenie robót na placu budowy wiaduktu i drogach dojazdowych. Konsekwencją tego jest przesunięcie terminu wykonania zadania do 25 kwietnia. ©℗

Tekst i fot. Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Przy ul. Hożej w rejonie modernizacji wiaduktu, która miała trwać góra pięć miesięcy, wciąż plac budowy.  

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Antydebil
2018-04-10 17:12:10
Czyżby mała różnica=mały rozum?Napisałem o problemie w systemie komunikacyjnym nawiązując do treści artykułu. Ciężko ogarnąć?. Spoko.Będę ci tłumaczył przy kolejnym wątku. A może po prostu zapiekło to co napisałem? Czyżby mała różnica miała jakiś związek z Generalnym Wykonawcą?
@ mała różnica
2018-04-10 15:01:41
Nie broń swoich magistrackich pie.r.dzistołków, bo czym się zajęli- wszystko spaprali! SST,Potulicka, Wyspa Grodzka, Spalarnia Śmieci,Aleja Kwiatowa wespół z zegarem słonecznym,parking na lotnisku..że nie wspomnę Frygi, remontu Zamku i mnóstwa innych!
Mała różnica
2018-04-10 10:23:52
Może powinieneś dać sobie "nazwę" bez anty ? Zacznij rozróżniać podstawowe sprawy, w tym wypadku - artykuł - odpowiada miasto, to o czym byłeś łaskaw wspomnieć (a napisałeś o drodze nr 3) odpowiada GDDKiA. Czy to takie trudne...
Antydebil
2018-04-10 07:04:18
Strach pomyśleć co się będzie działo w sezonie na zwężonym odcinu drogi nr 3 za węzłem Dąbie.Pracuje tam od 2 do czsami 6 osób chodzi tu o osoby PRACUJĄCE na placu budowy czyli te które widać że coś tam robią. W tej chwili to jedna wielka piaskownica.Tysiące osób dziennie już teraz traci czas stojąc w korkach.Pobocze kompletnie nie przygotowane do postoju awaryjnego pojazdu. W przypadku kolizji tworzą się natychmiast gigantyczne korki.Ciekawe jaką karę poniesie Generalny Wykonawca w przypadku niedotrzymania terminu zakończenia prac?Żadną? Tak przypuszczam.
tylko pytam...
2018-04-09 23:43:05
Czy to słynny ENERGOPOL- Szczecin "buduje"??? tylko pytam... p.s. "..Panna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa miasta ds. dróg i transportu miejskiego..." oj, to kłamczuszka...
Admin
2018-04-09 22:59:42
To co w tym mieście się dzieje z inwestycjami, to jakaś kpina! Kiedy ludzie zrozumieją, że oszust lub idiota Krzystek z całym ZDiTM, drenuje miejską kasę?! Most Cłowy - gdyby nie wędkarze spadłby do wody, biletomaty, cały system zarządzania KM, trasa SST, to wszystko albo wałki, albo miastem rządzą debile!! "Trafione inwestycje" - można wymieniać długo, a każdy każdemu rękę myje. Czas z tym skończyć!!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA