Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Inżynier na węzeł Łękno poszukiwany

Data publikacji: 21 sierpnia 2018 r. 18:15
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:18
Inżynier na węzeł Łękno poszukiwany
Rejon skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Romualda Traugutta, miejsce planowanego do budowy węzła komunikacyjnego Łękno na trasie średnicowej w Szczecinie, gdzie ma powstać m.in. bezkolizyjny dwupoziomowy rozjazd wraz z nowym rondem. Fot. Mirosław WINCONEK  

Pięć podmiotów zaoferowało swe usługi jako inżyniera kontraktu przy budowie węzła drogowego „Łękno”. Jego wybór to ostatni z wielu elementów układanki przed zapowiadanym jeszcze w tym roku rozpoczęciem robót.

REKLAMA

Wykonawca inwestycji jest znany już od połowy czerwca – ma nim być konsorcjum Roverpol sp. z o.o. z Warszawy i Rover Alcisa SA z Walencji. Koszt tej inwestycji z 2-letnim terminem realizacji wyceniło ono na 128 990 000 zł przy szacowanym wcześniej przez urzędników wydatku na poziomie 116 580 000 zł. Była najtańszą przy ofertach spółek Budimex i Strabag (każda z nich opiewała na kwoty powyżej 163 milionów złotych).

Ostatecznie władze miasta postanowiły zwiększyć pulę środków o przeszło 12.4 mln zł, do poziomu najniższej cenowo propozycji, by dopiąć budżet tej drogowej inwestycji będącej kolejnym etapem budowy trasy zwanej średnicowąna odcinku od zbiegu ulic Arkońskiej, Niemierzyńskiej i Wszystkich Świętych przez Łękno i Pogodno. Obejmie jednocześnie przebudowę al. Wojska Polskiego na odcinku między ulicami Ludwika Solskiego i Bolesława Prusa do ul. Bohdana Zaleskiego, jak również przebudowę przyległych ulic Jana Kochanowskiego i Pawła Jasienicy.

Teren przewidziany pod budowę obwodnicy stanowi obecnie linia kolejowa 406 wraz z nieczynnym dworcem Łękno oraz ogródki działkowe – po stronie zachodniej (pomiędzy ul. Arkońską i al. Wojska Polskiego). Powstanie dwupoziomowe bezkolizyjne skrzyżowanie – górą ma biec aleja, na której zaplanowano rondo umożliwiające m.in. zjazd w ul. Romualda Traugutta. Dołem przebiegać będzie dwupasmówka obwodnicy w kierunku wiaduktu na wysokości ul. Adama Mickiewicza.

Dla wybranego w przetargu inżyniera kontraktu, który ma za zadanie sprawować nadzór w imieniu miasta nad realizacją całej inwestycji, założone zostało wynagrodzenie w kwocie do 3 mln 300 tys. zł. Po otwarciu kopert z ofertami, co nastąpiło w minionym tygodniu, okazało się, że tylko dwie z pięciu, jakie wpłynęły od zainteresowanych firm, przekraczają i to znacznie ten poziom. Pozostałe są poniżej przewidywanego na ten cel wydatku. O zlecenie zabiegają: firmy warszawskie TPF sp. z o.o. i ECM Group Polska S.A. z cenami usług w wysokości odpowiednio 4 298 350 zł i 4 264 410 zł oraz NBQ sp. z o.o. ze Szczecina z wynagrodzeniem skalkulowanym na 3 296 400 zł, EKO-INWEST S.A. ze Szczecina ze stawką 2 627 280 zł i konsorcjum francuskiej firmy SAFEGE S.A.S. z Komplet Inwest sp. z o.o. sp. k. z Gorzowa Wielkopolskiego z ofertą na poziomie 2 287 800 zł. ©℗

Mirosław WINCONEK

Na zdjęciu: Rejon skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Romualda Traugutta, miejsce planowanego do budowy węzła komunikacyjnego Łękno na trasie średnicowej w Szczecinie, gdzie ma powstać m.in. bezkolizyjny dwupoziomowy rozjazd wraz z nowym rondem. 

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA

Komentarze

najtaniej
2018-08-22 07:28:47
wszedzie tylko tanio, tanio a we Wloszech zawalil sie most. Czy uczy nas to wydarzenie. NIE.Nie uczy. Nie tanio ale z jakich materialow bedzie prowadzona budowa. Tak oto buduje sie dom dla siebie a nie kupuje od dewelopera. No chyba ze nie dba sie o to co bedzie dalej - przeciekajacy dach, przemrozone sciany, odpadajacy tynk, odpadajacy sufit, cieknace rury. Tak wlasnie konczy sie tanie budowanie.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA