Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Jeden chętny na Drzetowo. Przystankowa mizeria przykolejowa

Data publikacji: 01 czerwca 2022 r. 10:47
Ostatnia aktualizacja: 02 czerwca 2022 r. 00:04
Jeden chętny na Drzetowo. Przystankowa mizeria przykolejowa
Drzetowo. Rejon dawnej stacji PKP. W przyszłości przystanek SKM z nową infrastrukturą. Stan obecny okolicy i zaawansowania prac budowlanych przy urządzaniu wciąż jak na razie jednego peronu. Fot. Mirosław WINCONEK  

Tylko jedna firma stanęła do ostatniego z pakietu przetargów, jakie rozpisała spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie na urządzenie infrastruktury miejskiej wokół przystanku przyszłej kolei metropolitalnej na Drzetowie. Swoje usługi za ponad 10,2 mln zł zaoferowała dla tej konkretnej lokalizacji jedynie spółka Kristone Krystian Suda. To o nieco milion złotych ponad założony budżet. A zlecenie - tak samo jak w pozostałych postępowaniach ogłoszonych tej wiosny - ma być realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj".

Zakres tego zadania obejmuje rozbudowę okolicznych ulic Rugiańskiej, Willowej, Tomaszowskiej i Komuny Paryskiej wraz z infrastrukturą techniczną. Teraz całe otoczenie dawnej stacji w tym miejscu to ugory na skarpach porośnięte gęsto samosiejkami z resztkami zdemolowanych i rozpadających się schodów, które prowadzą wśród do torów kolejowych od wiaduktu drogowego na ul. Rugiańskiej i od strony wiaduktu kolejowego tuż za skrzyżowaniem ulic Tomaszowskiej i Komuny Paryskiej.

Ma tam powstać nowy układ drogowy z miejscami postojowymi i zatoką autobusową, dojścia nowymi chodnikami. Ponadto zaplanowano tam budowę nowych konstrukcji schodów i muru oporowego, sieci kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego, przebudowę sieci gazowej niskiego ciśnienia i sieci elektroenergetycznej średniego napięcia, budowę kanalizacji kablowej elektroenergetycznej niskiego napięcia, kanalizacji telekomunikacyjnej wraz z instalacją monitoringu miejskiego.

Komisja przetargowa po analizie, czy oferta spełnia wymogi formalno-sprawne, zdecyduje co dalej. Jeśli okaże się, że nie ma szans na zwiększenie limitu wydatku do kwoty wynagrodzenia, jakie zaproponował wykonawca, to postępowanie - podobnie jak w kilku innych przypadkach - najpewniej zostanie unieważnione, a następnie rozpisany zostanie kolejny przetarg. ©℗

(M)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

z miasta
2022-06-02 09:35:07
Ileż to wody w Odrze musiało upłynąć aby do decydentów dotarło iż ta linia kolejowa to wręcz strategiczny temat komunikacyjny dla aglomeracji. Ciekawe ile w tym prawdy iż ci sami którzy drzewiej tą linię likwidowali obecnie są wielkimi piewcami jej przywróceniu dla społeczeństwa . Czy jesteśmy skazani na nieodpowiedzialne władze, które doprowadzają coś do totalnej ruiny następie ...mamy genialnego pomysła ! Oj Ferków Kiepskich całe pakamery w różnych urzędach się kisi i ma się dobrze NIESTETY
Kolejarz emeryt
2022-06-02 09:34:02
Plany były cudowne,realizm mocno to skorygował.Za 20 lat...może.
Chwilkowski
2022-06-01 23:55:01
Docelowo i tak musimy zbudować 15km obwodnice torowisko z Doluj do Tanowa by tam jechały produkty niebezpieczne
.
2022-06-01 15:43:25
Pkp i pseudo panstwowe spolki nawet nie potrafia wykorzystac dotacji ponad 700 milionow z Unii ,brawo Państwo przyjazny kraj dla ludzi ! a Szczecin stoi w korkach, polecam podróż autobusem 107 na linii Szczecin-Police, fajnie sie stoi-jesli miejsce w ogóle jest. cud miód.
tak tak
2022-06-01 14:05:22
jeszcze tylko drugiego toru brakuje którego nie potrafią położyć przez trzy lata, a co z Policami to już góra indolencji PKP.
:)
2022-06-01 11:15:15
Te zardzewiałe słupy idealnie pasują do nowego peronu.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA