Jeden chętny na Drzetowo. Przystankowa mizeria przykolejowa
Jeden chętny na Drzetowo. Przystankowa mizeria przykolejowa
Data publikacji: 01 czerwca 2022 r. 10:47
Ostatnia aktualizacja: 02 czerwca 2022 r. 00:04
Drzetowo. Rejon dawnej stacji PKP. W przyszłości przystanek SKM z nową infrastrukturą. Stan obecny okolicy i zaawansowania prac budowlanych przy urządzaniu wciąż jak na razie jednego peronu. Fot. Mirosław WINCONEK
Tylko jedna firma stanęła do ostatniego z pakietu przetargów, jakie rozpisała spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie na urządzenie infrastruktury miejskiej wokół przystanku przyszłej kolei metropolitalnej na Drzetowie. Swoje usługi za ponad 10,2 mln zł zaoferowała dla tej konkretnej lokalizacji jedynie spółka Kristone Krystian Suda. To o nieco milion złotych ponad założony budżet. A zlecenie - tak samo jak w pozostałych postępowaniach ogłoszonych tej wiosny - ma być realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj".
REKLAMA
Zakres tego zadania obejmuje rozbudowę okolicznych ulic Rugiańskiej, Willowej, Tomaszowskiej i Komuny Paryskiej wraz z infrastrukturą techniczną. Teraz całe otoczenie dawnej stacji w tym miejscu to ugory na skarpach porośnięte gęsto samosiejkami z resztkami zdemolowanych i rozpadających się schodów, które prowadzą wśród do torów kolejowych od wiaduktu drogowego na ul. Rugiańskiej i od strony wiaduktu kolejowego tuż za skrzyżowaniem ulic Tomaszowskiej i Komuny Paryskiej.
Ma tam powstać nowy układ drogowy z miejscami postojowymi i zatoką autobusową, dojścia nowymi chodnikami. Ponadto zaplanowano tam budowę nowych konstrukcji schodów i muru oporowego, sieci kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego, przebudowę sieci gazowej niskiego ciśnienia i sieci elektroenergetycznej średniego napięcia, budowę kanalizacji kablowej elektroenergetycznej niskiego napięcia, kanalizacji telekomunikacyjnej wraz z instalacją monitoringu miejskiego.
Ileż to wody w Odrze musiało upłynąć aby do decydentów dotarło iż ta linia kolejowa to wręcz strategiczny temat komunikacyjny dla aglomeracji. Ciekawe ile w tym prawdy iż ci sami którzy drzewiej tą linię likwidowali obecnie są wielkimi piewcami jej przywróceniu dla społeczeństwa . Czy jesteśmy skazani na nieodpowiedzialne władze, które doprowadzają coś do totalnej ruiny następie ...mamy genialnego pomysła ! Oj Ferków Kiepskich całe pakamery w różnych urzędach się kisi i ma się dobrze NIESTETY
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Kolejarz emeryt
2022-06-02 09:34:02
Plany były cudowne,realizm mocno to skorygował.Za 20 lat...może.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Chwilkowski
2022-06-01 23:55:01
Docelowo i tak musimy zbudować 15km obwodnice torowisko z Doluj do Tanowa by tam jechały produkty niebezpieczne
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
.
2022-06-01 15:43:25
Pkp i pseudo panstwowe spolki nawet nie potrafia wykorzystac dotacji ponad 700 milionow z Unii ,brawo Państwo przyjazny kraj dla ludzi ! a Szczecin stoi w korkach, polecam podróż autobusem 107 na linii Szczecin-Police, fajnie sie stoi-jesli miejsce w ogóle jest. cud miód.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
tak tak
2022-06-01 14:05:22
jeszcze tylko drugiego toru brakuje którego nie potrafią położyć przez trzy lata, a co z Policami to już góra indolencji PKP.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
:)
2022-06-01 11:15:15
Te zardzewiałe słupy idealnie pasują do nowego peronu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.