Poniedziałek, 25 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Jesienią będzie bezpieczniej na ul. Mieszka I w Szczecinie

Data publikacji: 30 maja 2023 r. 08:53
Ostatnia aktualizacja: 31 maja 2023 r. 12:23
Jesienią będzie bezpieczniej na ul. Mieszka I w Szczecinie
Nowa sygnalizacja na ul. Mieszka I powinna być gotowa do 21 października. Fot. Anna GNIAZDOWSKA  

Jesienią powinno być bezpieczniej na ul. Mieszka I w Szczecinie. Zapowiadana przez nas kilkukrotnie inwestycja staje się coraz bardziej realna.

– Jesienią powinna być gotowa nowa sygnalizacja na ulicy Mieszka I. Przekazaliśmy firmie KBC Brok sp. komandytowo-akcyjna plac budowy i czekamy na efekty prac – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. – Powinny się zakończyć do 21 października.

W ramach zadania zaplanowana jest budowa sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przez ulicę Mieszka I na wysokości posesji nr 81, zgodnie z wykonaną dokumentacją projektową. W postępowaniu wzięła udział jedna firma – KBC Brok Spółka Komandytowo-Akcyjna proponując kwotę 598 tys. zł. Podczas prowadzenia prac wprowadzone będzie ograniczenie prędkości oraz czasowo mogą być wyłączane fragmenty jezdni.

Na tym przejściu doszło już do kilku wypadków. Dodatkowe oznakowanie, oświetlenie czy bariery okazały się jednak niewystarczające, więc wygospodarowane zostały środki na budowę sygnalizacji.

W Szczecinie jest 141 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną (obecnie 13 z nich znajduje się na placach budowy i nie jest w utrzymaniu ZDiTM). Każdego dnia służby podejmują na nich interwencje związane między innymi z usuwaniem usterek czy wymianą przepalonych żarówek. Miesięcznie ZDiTM notuje około 250 wyjazdów do sygnalizacji ulicznych.

Na 128 skrzyżowaniach do utrzymania są 3582 sygnalizatory, w tym 1101 dla pieszych. Do tego prawie 1400 masztów i 350 słupów. Samych przycisków dla osób przechodzących przez skrzyżowania z sygnalizacją w Szczecinie jest ponad 1100.

Tomasz TOKARZEWSKI

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Rzeczywistość
2023-05-31 12:17:49
Na zjeździe z Trasy Zamkowej kilkuminutowe zatrzymanie ruchu owszem jest, ale pieszego. Jak również zielone dla samochodów radośnie świecące się także wtedy, gdy czerwone jest w stronę pl. Żołnierza i pl. Hołdu Pruskiego.
cesio
2023-05-31 09:06:13
@pieszy - może taki tak jak przy zjeździe z Trasy Zamkowej? kilkuminutowe zatrzymania ruchu, w czasie gdy nikt nie idzie?
pieszy
2023-05-31 08:11:53
Ciekawe jak bedzie ustalony cykl zielonego dla pieszych . Czy będzie można przejść na raz całą szerokość ulicy, czy jak zwykle na dwa razy, przebiegajac najpierw przez jedno przejście z długim oczekiwaniem na wysepce na zmianę na zielone i znowu sprint bo połowie przechodzenia na pasach zaczyna migać zielone, że czas wynieść się z ulicy . Tak niekorzystne ustawienia dla pieszych są wszędzie. Np Mieszka przy IKEI, Szwoleżerów - studenci biegają, Brama Portowa itp.
zdrowy rozsądek
2023-05-31 07:15:45
Światła na pewno podniosą bezpieczeństwo pieszych. Oby tylko były dobrze ustawione - czas uruchomienia i zielonego dla pieszych. Korki w godzinach szczytu i tak się będą robiły. Tylko zdrowy rozsądek daje bezpieczeństwo na drodze, ale tego sporej części społeczeństwa brak.
@FIGO
2023-05-31 00:34:04
Przez długi czas Bad Oeynhausen przecinała A30 z ograniczeniem 40kmph i stało się w korkach... takie przykłady niczego nie dowodzą - na Mieszka I, na tym przejściu nie widzieć pieszych to trzeba być naprawdę zajętym smartfonem.
❓❓❓
2023-05-30 22:12:14
We wrześniu 2021 r na tym przejściu pani bizneswoman śmiertelnie potrąciła człowieka. Czy poniosła za to jakiekolwiek konsekwencje?
@piąte koło
2023-05-30 20:34:26
a ty w ogóle jesteś potrzebny? Raczej nie
piąte koło
2023-05-30 18:35:23
tam przejście w ogóle potrzebne?
do modera
2023-05-30 17:10:43
Ty, moder. Nie puszczasz mojego komentarza tylko dlatego, że nazwałem potencjalną morderczynię za kierownicą, która słabo zna PoRD, blond baranicą? Ona oczywiście miała prawo nazwać pieszych ulicznymi baranami? Słabe to.
@Alicja
2023-05-30 16:37:55
PoRD Art. 26. [Obowiązki kierującego pojazdem wobec pieszych] - "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście." Znasz to, blond baranico? Już jedna myśląca tak, jak ty zabiła tu starszego człowieka.
carter
2023-05-30 16:32:22
a nie lepiej byłoby zainwestować w kładkę? I wilk syty i owca cała. Ale nie utrudnijmy kierowcą jeszcze bardziej życie (jakby w Szczecinie korków brakowało)...
FIGO
2023-05-30 14:15:28
radar co 400m i pojadą wolno. Ludwigsburg przecina autostrada 27 ( zresztą nie tylko ta ) i na odcinku miejskim wszyscy grzecznie jadą 40 km/h i nikt nie stoi w korku .Można ? Można tylko trzeba chcieć rozumieć !
Jan Kran
2023-05-30 10:26:44
@Alicja "czy coś nie pędzi" - No właśnie, to jest największy problem, a nie piesi. Kierowcy na widok kawałka prostej i dwóch pasów dostają zwykłej szajby. Na dodatek w konfrontacji z pieszymi uważają, że racja jest zawsze po ich stronie, bo pieszy nie ma żadnych szans. Jakieś chore prawo dżungli. Ci durnie nie wiedzą nawet co wygadują, bo idąc dalej tą "logiką", przyznają samochodom ciężarowym pierwszeństwo na każdym rodzaju skrzyżowania, niezależnie od znaków. Kozy paść, nie auto prowadzić.
@Alicja
2023-05-30 10:00:51
Bardzo dobrze prawisz, ale niestety dożyliśmy czasów, że musi być procedura (napisane dosłownie co i jak), a zdrowy rozsądek to "towar" bardzo deficytowy, szczególnie u pieszych. A śmiertelne wypadki były tylko i wyłącznie skutkiem przez zapie.....jących bardzo grubo powyżej prędkości dopuszczalnej w danym miejscu. Więc może się okazać, że dla takich przypadków "bmw", sygnalizacja też nie będzie przeszkodą, aby kogoś rozjechać, bo nie zdąży wyhamować przed czerwonym światłem.
VVV
2023-05-30 09:49:05
Sygnalizacja nie rozwiąże problemu. Dla wielu kierowców czerwone światło do sygnał aby dodać gazu i przelecieć bez zatrzymywania się. Szczególnie na tak ładnym odcinku, gdzie można sobie pozap...ać. Tu powinien znajdować się fotoradar. To jedyny skuteczny sposób rozwiązania problemu "torów wyścigowych" w centrum miasta
@Alicja
2023-05-30 09:45:33
cyt. " w większości uliczne barany" . Nie wrzucaj wszystkich do jednego worka, w którym sama się znajdujesz. Weź baranie pod uwagę, że człowiek wraz z postępującym procesem starzenia traci zdolność właściwej oceny sytuacji. A co z baranami za kierownicą, którzy mają wszystkich głęboko w d.....? Zapieprzają w terenie zabudowanym z prędkością znacznie przekraczającą dozwoloną?
Alicja
2023-05-30 09:37:28
jestem i kierowcą i pieszym i niestety stwierdzam, że w większości uliczne barany co włażą pod pojazdy bez zastanowienia są winne wypadkom. Akurat w tym miejscu i widoczność jest super i przejście bezpieczne. Niech się jeden z drugim zatrzyma i tylko spojrzy czy coś nie pędzi. Wystarczy spojrzeć tylko w jedną stronę potem zatrzymać się na chodniku pomiędzy ulicami i następnie w drugą stronę się spojrzeć czy coś nie mknie i bezpiecznie można przejść. Auto niestety nie staje w miejscu jak pieszy
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA