Tramwaj dwukierunkowy częściowo niskopodłogowy linii 4 na przystanku pl. Rodła
Fot. Piotr Sikora
Firma Modertrans Poznań jako jedyna złożyła ofertę na dostawę czterech dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych z opcją dodatkowych ośmiu sztuk.
W piątek 9 sierpnia w siedzibie spółki Tramwaje Szczecińskie otwarto oferty na dostawę czterech (z prawem opcji dokupienia ośmiu) dwukierunkowych tramwajów niskopodłogowych. Do przetargu stanęła firma Modertrans Poznań z ofertą za 63 728 760 zł brutto. Tramwaje Szczecińskie przeznaczyły na realizację zamówienia 63 766 900 zł, oferta zatem mieści się w budżecie. Teraz komisja przetargowa zajmie się weryfikacją złożonych przez Modertrans dokumentów, by sprawdzić, czy oferta i wykonawca spełniają wymogi przetargu. Związanie ofertą wynosi 120 dni od dnia jej złożenia.
Realizacja zamówienia podzielona jest na dwa etapy. W etapie pierwszym, obligatoryjnym, wykonawca w terminie 510 dni od zawarcia umowy, nie później niż do 31 maja 2026 r., zobowiązuje się dostarczyć: cztery tramwaje dwukierunkowe niskopodłogowe, jeden komplet specjalistycznego wyposażenia obsługowo-naprawczego, jeden specjalistyczny pojazd techniczny. Jeden tramwaj w ofercie Modertrans kosztuje 12 mln zł netto.
Etap drugi (opcja) obejmuje dostawę do 8 sztuk tramwajów dwukierunkowych – w takiej samej cenie za jeden pojazd, jak w pierwszym etapie i w tym samym terminie. Zamawiający planuje powiadomienie wykonawcy o skorzystaniu z prawa opcji najpóźniej 28 lutego 2025 roku.
Zakup dodatkowych ośmiu tramwajów uzależniony jest od tego, czy Tramwaje Szczecińskie uzyskają dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy. Spółka złożyła stosowany wniosek. To, które miasta otrzymają dofinansowanie i na ile tramwajów, rozstrzygnie konkurs. Wnioski ocenia Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Decyzja o przyznaniu dofinansowania spodziewana jest przed końcem tego roku.
Nowe tramwaje mają być niskopodłogowe, dwukierunkowe, o pojemności minimum 155 pasażerów stojących i 45 siedzących, z klimatyzowaną kabina motorniczego i przedziałem pasażerskim, rozkładanymi rampami dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, gniazdami USB i hotspotem Wi-Fi w przedziale pasażerskim, z siedzeniami pokrytymi tkaniną z apreturą zapobiegającą trwałemu zabrudzeniu i ułatwiającą czyszczenie. Mają być wyposażone w monitoring umożliwiający obserwację i rejestrację całego przedziału pasażerskiego, miejsca pracy motorniczego, przestrzeni przed i za tramwajem, przestrzeni wzdłuż obu boków tramwaju.
(K)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Niskopodlogowe?
2024-08-14 02:55:56
To chyba jakis żart!
Jedne drzwi są z wejściem na poziomie platformy przystanku a reszta to niezła wspinaczka dla starszych, żeby nie wspomnieć o wózkach dziecięcych, czy inwalidzkich.
Caly tramwaj ma mniej miejsc siedzących, niz miały zabytkowe modele!
Niech ktoś wreszcie się tam opamięta, w tym mieście, gdzie z komunikacji korzystają w ogromnej większości starsi ludzie, którzy nie sa często w stanie wspinać sie po wysokich schodach do tramwaju.
Tragedia!
Bezmyślny zakup!
2024-08-14 02:46:55
To sa najgorsze tramwaje i nie powinny nawet nazywać się niskopodlogowe bo wszystkie drzwi, oprócz środkowych mają strome stopnie, na które starsze osoby wspinaja się z trudem, nie wspominając o wózkach czy rowerach. Miejsc siedzących jest mniej, niz w zabutkowych drewniakach!
Tak ma wyglądać rozwój komunikacji miejskiej przyjazny rodzinie i zachęcający do zostawienia aut w domu, w tej dziurze,
zwanej miastem?
Tragedia!
jony
2024-08-10 15:13:25
Niech kupią w Turcji jak to zrobił Olsztyn.
@Michał
2024-08-10 13:19:41
Nie na temat, troglodyto.
Maxi
2024-08-10 11:19:50
Koszmar. Najgorsze tramwaje w Europie.
@Lila
2024-08-10 09:36:41
widać Twoje ograniczenia intelektualne. Sz-cin potrzebuje i takie wozy, na każdą okoliczność remontu torów, a zarazem nie będą stać na zajedni(ach) od remontu do remontu jakiegoś odcinka torowiska. Wystarczy, że czym nowsze wozy tym bardziej podatne na usterki i wielokrotnie odstawione na wiele tygodni, więc ważne aby mieć czym wozić pasażerów i to z przyzwitą częstotliwością (większą niż 15 min. jak jest teraz).
Jprd
2024-08-10 08:43:19
Zamalowali też tobie mózg, michał.
Michał
2024-08-09 22:16:53
Zamalowali powstańczy mural przed obchodami Powstania Warszawskiego, teraz rezygnują z pomnika Bitwy Warszawskiej zaraz przed 15 sierpnia. Ciekawe, jaką niespodziankę szykują na 1 września!!
Decyzję w tej sprawę Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. !!
Lila
2024-08-09 21:44:14
Czy rzeczywiście Szczecin potrzebuje tramwaje dwukierunkowe, które są koszmarnie niewygodne i mają mało miejsc siedzących? Ten zakup to jakaś zemsta na mieszkańcach? Za to, że śmialiśmy się z 'odświeżania' żółtych tramwajów tatra?
Błagam cię Krzystek, zwolnij wreszcie niekompetentnych z 'tramwajów szczecińskich' albo zacznij korzystać z ich usług.
63 miliony
2024-08-09 21:00:58
ile xa 63 miliony można byłoby kupić rowerów elektrycznych...? z 8..9 tysięcy...
bieta
2024-08-09 20:42:23
Szal po prostu !
Brawo
2024-08-09 20:37:02
Świetna wiadomość dla mieszkańców Szczecina.
senior
2024-08-09 19:48:53
Tylko 45 miejsc siedzących!
wojska
2024-08-09 18:06:57
A będą jeździć po śródmiejskiej części wojska polskiego? Jak nie, to nie ma się czym ekscytować
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.