Piątek, 22 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Już 80 problemów mieszkańców na nowej platformie

Data publikacji: 28 lutego 2017 r. 09:41
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:30
Już 80 problemów mieszkańców na nowej platformie
Stargard wzorem innych miast uruchomił aplikację „NaprawmyTo.pl” Fot. Aneta Słaba  

Od stycznia 2017 r. działa w Stargardzie aplikacja „NaprawmyTo.pl” pozwalająca mieszkańcom zgłaszać rozmaite awarie i nieprawidłowości w mieście. Dotychczas zasygnalizowano prawie 80 problemów dotyczących m.in.: niedziałającego oświetlenia, dziur na drogach oraz porzuconych aut.

Aplikacja „NaprawmyTo.pl” pozwala na zgłaszanie awarii związanych z funkcjonowaniem publicznej infrastruktury (np. dziury w drodze, uszkodzonego chodnika, zniszczonej ławki, urządzenia na placu zabaw lub wiaty przystankowej), przyrody (m.in. dzikich wysypisk, bezpańskich zwierząt) oraz bezpieczeństwa (spożywania alkoholu w miejscach niedozwolonych, uszkodzonych znaków drogowych, niesprawnej sygnalizacji świetlnej).

– Każdy za pomocą komputera z internetem, smartfonu albo telefonu stacjonarnego może zgłosić jakąś frapującą go usterkę, a nawet dołączyć zdjęcie – wyjaśnia Zdzisław Rygiel, sekretarz Stargardu. – Zgłoszenie odbierze strażnik miejski, który przekaże je do jednostki odpowiedzialnej za usunięcie awarii. Wszystkie działania oznaczone są na ogólnodostępnym portalu i mieszkaniec może śledzić te zmiany aż do usunięcia problemu.

Sekretarz miasta dodaje, że czas rozwiązania problemu zależny jest m.in. od możliwości finansowych danego podmiotu albo wpływu na funkcjonowanie miasta. Jedne awarie zostaną usunięte natychmiast, inne będą musiały poczekać. Ważne jednak, aby stargardzianie zauważali różne nieprawidłowości i powiadamiali o nich.

Podobny system funkcjonuje też w innych polskich miastach, np. w: Lublinie, Wałbrzychu, Jarocinie i Nysie. Za możliwość korzystania z aplikacji „NaprawmyTo.pl” stargardzcy samorządowcy zapłacą 500 zł miesięcznie. ©℗

(gra)

Na zdjęciu: Stargard wzorem innych miast uruchomił aplikację „NaprawmyTo.pl”

Fot. Aneta Słaba

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

naprawmy to
2017-02-28 11:29:34
Gdyby w Szczecinie istniała taka platforma, to 99% zgłoszeń dotyczyłoby jednego adresu - pl. Armii Krajowej 1 :)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA