Awaria systemu płatności i biletomaty szczecińskie znów działają połowicznie, jeśli w ogóle działają. Bo wiele z nich – mimo że odbył się już ich odbiór z całym elektronicznym centralnym systemem zarządzania komunikacją miejska – nadal jest bezużytecznych, a o fakcie tym pasażerom komunikują eufemistycznie informacje na wyświetlaczach „wyłączony z użytku”. Choć równie często ekrany pudeł są po prostu czarne – w ogóle nieaktywne.
Od piątku nie można dokonać zakupu biletów w automatach, o ile w ogóle są one czynne, przy użyciu kart bankowych. Niezależnie od tego czy są to urządzenia zamontowane w tramwaju, autobusie czy też ustawione na przystankach, czyli w tzw. infokioskach.
„W związku z awarią systemu płatności kartami płatniczymi z winy operatora firmy Evalon zakup biletów kartą w biletomatach mobilnych i stacjonarnych jest niemożliwy” – takiej treści ogłoszenie pojawia się regularnie na pasku u dołu ekranów elektronicznych tablic na przystankach w całym mieście, gdzie zostały one zainstalowane.
ZDiTM o awarii informuje, za utrudnienia przeprasza, ale nie podaje kiedy operator usunie usterki i system płatności ponownie uruchomi. W dodatku ów komunikat zawiera błąd, bo nazwa firmy to nie Evalon, lecz – jak łatwo sprawdzić – Elavon (pełna nazwa brzmi Elavon Financial Services).
Tak więc każdy, kto wybiera się gdziekolwiek i zamierza korzystać z miejskich autobusów i tramwajów jako środka transportu musi pamiętać, by mieć w portfelu gotówkę, w tym bilon, kiedy akurat się trafi na automat z opcją zakupu biletów za gotówkę, ewentualnie by móc kupić je u kierowcy lub motorniczego, jeśli wcześniej nie kupiło się ich w kiosku czy w kasie. ©℗
Tekst i zdjęcia: Mirosław WINCONEK