Usterki w terminalach biletomatów stacjonarnych i mobilnych w Szczecinie zostały usunięte. Taki komunikat z zapewnieniem, że usługa sprzedaży biletów za pomocą kart płatniczych funkcjonuje prawidłowo, przekazała nam we wtorek Marta Kwiecień-Zwierzyńska z ZDiTM.
Do awarii systemu płatności, którego operatorem jest spółka Elavon, doszło w miniony piątek. Spotęgowała ona już i tak spore problemy pasażerów z dostępem do zakupu biletów, bo wciąż nie wszystkie automaty są czynne mimo że już wiele tygodni temu dokonany został przez ZDiTM odbiór końcowy inwestycji od hiszpańskiej spółki GMV, której zlecony został montaż wszystkich podystemów tzw. Centralnego Systemu Zarządzania Komunikacją Miejską. A biletomaty są jedną z istotniejszych z punktu widzenia pasażerów części systemu, na którego wdrażanie wydano w sumie kilkadziesiąt milionów złotych
Tak więc od piątku, przez cały weekend i w poniedziałek nie można było dokonać zakupu biletów w automatach przy użyciu kart bankowych. Zarówno w urządzeniach zamontowanych w tramwajach, autobusach, jak i w tych ustawionych na przystankach, czyli w tzw. infokioskach. ©℗
(MIR)
Fot.: Mirosław WINCONEK