Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Kiedy szczecińskie tramwaje pojadą szybciej?

Data publikacji: 11 lipca 2016 r. 15:44
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:08
Kiedy szczecińskie tramwaje pojadą szybciej?
 

Być może jeszcze w tym tygodniu, a najpewniej jeszcze w tym miesiącu, dowiemy się, czy szczecińskie tramwaje pojadą ponownie nowymi torowiskami wreszcie na prawobrzeże z wyższą niż dotąd prędkością po zimowej serii pęknięć. Po nich na kilka tygodni nowe torowiska trzeba było wyłączyć w ogóle z eksploatacji na czas napraw.

Od pół roku szlakami w ulicach Energetyków, Gdańskiej i dalej na odcinku tzw. szybkiego tramwaju składy obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 kilometrów na godzinę. Na odcinkach całej tej trasy zakładane w projektach dopuszczalne maksymalne prędkości eksploatacyjne, jakie mogłyby rozwijać tramwaje, ustalone zostały na poziomie do 70 km/h. W przypadku odcinka w ul. Energetyków prędkość maksymalna projektowa to 60 km/h.

Od kilku dni trwa przegląd stanu nowych torów zarówno na odcinku wymienionych torowisk z centrum do Basenu Górniczego, gdzie wykonawcą generalnym inwestycji był Energopol Szczecin S.A., a podwykonawcą robót przy montażu szyn spółka Taumer, jak również na trasie za pętlą Basen Górniczy do pętli Turkusowa, gdzie z kolei generalnym wykonawcą inwestycji było konsorcjum firm Szybki Tramwaj-Strabag, a ich podwykonawcą ds. szyn spółka BTW Bahn Technik.

Jak poinformowała Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa Tramwajów Szczecińskich, decyzja zapadnie po ukończeniu przeglądów i sporządzeniu protokołów. Jednocześnie zakomunikowała, że doszło do pewnych odkształceń torów w rejonie zakrętu, gdzie tramwaje jadą pod nowym wiaduktem drogowym półtunelem nad ul. Hangarową.

- To wymusiło wprowadzenie tam ponownie ograniczenia prędkości do 10 km/h - tłumaczy H. Pieczyńska. ©℗

Mirosław WINCONEK
Fot. Mirosław WINCONEK

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@wolno
2016-07-12 14:48:22
Najpierw się doucz, potem pisz, bo wychodzisz na "szczeciniaka". To co piszesz dotyczy drogi publicznej, a nie wydzielonego torowiska.
wolno
2016-07-12 00:49:46
dopuszczalna prędkość w terenie zabudowanym dla pojazdów powyżej 3,5 tony wynosi do 50 km/h. a takowym pojazdem jest tramwaj. czyli tramwaj jadący powyżej tej prędkości to kierujący tym pojazdem łamie przepisy ruchu drogowego. w razie wypadku prokurator zobaczy że pojazd jechał powyżej 50 km/h to nie bedzie taryfy ulgowej.
Karl Barnim Theodor Grüneberg
2016-07-11 23:52:35
SST, od samego początku tego "projektu" był to jeden wielki niewypał,komunikacyjno...coś tam coś tam ! Ot, tak zwyczajnie towarzystwo kiszące się w okolicach Jasne Błonia oraz zaprzyjaźnieni z onymi, różne piotrkistetiny i inne Budowlańce z przybudówkami, dostały takiego rozwolnienie, i uznały ... Szczecinianie nie gęsi i swój szybki tram, muszą mieć ! No i mamy, gdy chłodno (nie mroźno) szynopodobne wyroby pękają (może torowisko wykonać z ...rury? - Nie bądź pan rura i nie pękaj) Gdy zaś odrobinę powyżej +kilkanaście to "szyny" się wygły. W tym przypadku ratunek pozostaje w ..rurze. Konkretnie tańczące na rurze, jedynie one ładnie wyglądają wyginając się...mniam mniam:)) Pozdrawiam piewców śmigania nisakczami na SST.....Karl Barnim Theodor Grüneberg, przygrywając na organach. Mimo, że wy jedynie na fujarkach się znacie chłopcy :))
Sromotnik|Be....
2016-07-11 16:17:46
"... zakomunikowała, że doszło do pewnych odkształceń torów w rejonie zakrętu, gdzie tramwaje jadą pod nowym wiaduktem drogowym półtunelem nad ul. Hangarową..." Redaktorzy Kuriera , macie dziwną manierę częstowania czytelników "czarnym humorem na raty". Jakem Bezwstydny i Sromotny napiszcie raz a dobitnie:"ROBOTA SP.I.E.DOLONA za ciężkie miliony!!!
Już niebawem
2016-07-11 15:51:06
Po ulewnych deszczach z szybkością wodolotu....
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA