Sobota, 23 listopada 2024 r.  .
REKLAMA

Kierowca autobusu: z fantazją, choć bez wyobraźni

Data publikacji: 08 lipca 2017 r. 15:12
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 11:40
Kierowca autobusu: z fantazją, choć bez wyobraźni
 

W godzinach komunikacyjnego szczytu przejechał podwójną ciągłą jezdni, a potem pod prąd ruszył przez centrum Szczecina: od ul. Kolumba w kierunku ul. Wyszyńskiego. Nie sam, tylko autobusem komunikacji miejskiej i z pasażerami na pokładzie. Już został dyscyplinarnie zwolniony z pracy, a teraz - jak informuje policja - czeka go sąd.

Szarża kierowcy szczecińskiego autobusu linii nr 81, który w czwartek o godz. 15.30 nader nieszablonowo ominął korek na ul. Nabrzeże Wieleckie, obiegła społecznościowe portale i media dzięki nagraniu przypadkowego świadka. Dopiero gdy zawrzało, kierowca został zwolniony z pracy w PKS Szczecin. Następnie - już w piątek - przesłuchany w Komisariacie Szczecin Śródmieście.

- W charakterze obwinionego i przyznał się do popełnienia wykroczenia - informuje sierż. Natalia Misiewicz z KMP w Szczecinie. - Kierowcą autobusu był 42-letni mężczyzna. Jego sprawa trafi do sądu.

Po zdarzeniu okazało się bowiem, że kierowca jest obywatelem Ukrainy. Zgodnie z prawem międzynarodowym, jego odpowiedzialność - nawet za wykroczenie drogowe - obligatoryjnie musi być rozpatrzona przez sąd. Grozi mu do 5 tys. zł grzywny.

(an)

Fot.: (arch.)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

boh
2017-07-08 21:58:55
W tym miejscu nawet osobówki przekraczają podwójną linię i jadą pod prąd,i to dość często.
@sedina2008
2017-07-08 21:36:34
wyrzutem sumienia jest brak obwodnic i wpychanie tranzytu do centrum, bo nie ma innej możliwości, Krzywoustego, Wojska Polskiego? proponuję deptak; Kopernika następna w kolejce[[[['. @Jan po co buspasy na niektórych liniach - np. 80 na Arkońskiej - raz na 20 czy 40 minut?
obserwator
2017-07-08 21:01:01
Buspasy w Szczecinie nie moga zostac utworzone bo nie ma do tego infrastruktury, spowodowane tym iz ulice sa pomniejszane i zabierane sa pasy drogowe na rzecz parkingow i sciezek rowerowych. Malo tego nasi decydenci przyznali sie iz specjalnie likwiduja pasy ruchu powodujac korki aby zmusic spoleczenstwo do korzystania z komunikacji miejskiej. Niestety ceny biletow dla 3 osobowej rodziny sa drozsze niz przejazd wlasnym autem. Aby powstaly bus pasy trzeba zatrudnic prawdziwych inzynierow i projektantow ktorzy nie ugna sie pod presja ekoterorystow uwarzajacych auta za samo zlo :) Czesc buspasow mozna bylo puscic torowiskami ale na to zabraklo wyobraznie projektantow przy przebudowie ulic. Pieknym przykladem jest planowana zmiana al Wojska polskiego gdzie planuje sie tylko 1 pas ruchu, niedawna przebudowa al Piastow (likwidacja pasow ruchu przez co sa korki) czy ul Arkonska (prawy pas ruchu sluzy za parking) Narzeka sie na auta i spaliny ale nikt nie chce wprowadzic strefy wjazdu jak w innych krajach gdzie do centrum wjezdzaja tylko auta z Euro4 a silniki diesla sprawdza sie pod katem wyciecia DPF za co groza duze kary finansowe!!!!!!!
Thorton
2017-07-08 20:18:23
Na Ukrainie takie zachowanie kierowcy to norma . Byłem w Kijowie, Mariupolu, Bierdiańsku. Tak tam zachowują się kierowcy, nikt nie respektuje i nie przestrzega prawa, ale wszystko można za ''wziatkę'' łapówkę . Życie ludzkie jest tam nic nie warte i nikt zbytnio się nim nie przejmuje. Kierowca Ukrainiec robił to co na Ukrainie jest normalne , bo tak wygląda tam życie.
Jan
2017-07-08 20:01:56
Buspasy w Szczecinie się nie sprawdzą. Zostaną całkowicie zignorowane przez pozostałych kierowców. Taka mentalność po prostu.
Sedina2008
2017-07-08 18:58:25
Nie popieram postępowania kierowcy, ale niestety tylko w taki sposób można zwrócić uwagę na konieczność wyznaczania buspasów. Szczecin jest chyba jedynym miastem w Polsce tej wielkości, w którym autobusy komunikacji miejskiej muszą stać w korkach razem z samochodami osobowymi wiozącymi tylko własnego kierowcę. A przykład ulic Krzywoustego czy Wyzwolenia, na których samochody blokują przejazd tramwajom powinien być wyrzutem sumienia dla decydentów w sprawach ruchu drogowego w naszym mieście. Innym fatalnym przykładem jest wyjazd autobusów z pętli Basen Górniczy na ulicę Gdańską. Dlaczego każdy kierowca musi "wciskać się" do ruchu. Czy nie można wyjazdu regulować np. logicznie zaprogramowaną sygnalizacją świetlną uruchamianą prze kierowców?.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA