Środa, 26 listopada 2025 r. 
REKLAMA

Kolejne tramwaje dwukierunkowe w Szczecinie

Data publikacji: 06 stycznia 2023 r. 21:32
Ostatnia aktualizacja: 07 stycznia 2023 r. 23:13
Kolejne tramwaje dwukierunkowe w Szczecinie
Fot. Szymon Kalbarczyk  

Szczecin jest o krok bliżej do powiększenia swojego taboru o kolejne tramwaje dwukierunkowe. Mają one być uzupełnieniem już posiadanych pojazdów szynowych, szczególnie podczas remontów lub przy ograniczonej możliwości utworzenia pętli.

REKLAMA

Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone przez spółkę Tramwaje Szczecińskie.

- Przedmiotem podpisanej z wykonawcą umowy ma być dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu tramwajów dwukierunkowych. Mają one być przegubowe, wieloczłonowe, częściowo niskopodłogowego. Tramwaje będą złożone w Szczecinie przez naszych pracowników - informuje Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Szczecińskie.

Umowa podzielona zostanie na dwa etapy. W pierwszym wykonawca będzie miał 160 dni na dostawę kompletu do montażu pierwszego tramwaju, w drugim łącznie 220 dni od dnia podpisania umowy na dostarczanie elementów do kolejnego. Samo składanie tramwajów ma zając około dwóch miesięcy. Na oferty Tramwaje Szczecińskie czekają do 7 lutego.

(k)

REKLAMA

Komentarze

Kasper1996
2023-01-08 19:38:32
Czy nie lepiej zamiast Moderusów kupić wagony typu NGT6C z Kassel z lat 1990-1994? Dla wtajemniczonych link:https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/473%2C_1%2C_Vorderer_Westen%2C_Kassel.jpg/640px-473%2C_1%2C_Vorderer_Westen%2C_Kassel.jpg
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
.
2023-01-08 17:36:38
Ta są najgorsze składy jakie kiedy kolwiek były w Szczecinie - to już żółte są lepsze od nich...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
jacek
2023-01-08 13:27:14
Połowa powierzchni w wagonie to schody a głośno w środku, że w głowie huczy. Po co kupują to g... , bo tanie ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Nadają się
2023-01-07 23:13:12
Tylko Swingi !!!!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Piotr
2023-01-07 22:11:53
Tramwaje będą jeszcze dwie sztuki z tych Mode człapanów... Pisze wybiurcza... Ale kolejne nowe sprzęty będą jak władza się zmieni... Tz Krystek i spółka... Tak myślę 😎
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
północ Gumieniec
2023-01-07 22:04:17
@Rob - taki dwukierunkowy powinien od rana stać codziennie w gotowości na Kwiatowej. Byle czkawka w mieście i pół Gumieniec zapycha z buta. A tak - przynajmniej do pl. Kościuszki powózka by była.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Rob
2023-01-07 19:50:35
Złomy z technologią z dwudziestego wieku ich drugi kierunek jeszcze nigdy nie był wykorzystywany w Szczecinie poco dwukierunkowe????
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Porażka
2023-01-07 16:19:40
Przetarg ogłoszony kupię tani bubel, technologicznie xx wiek w częściach w kartonie , ciekawe kto się zgłosi bo ta oferta skrojona jest pod moderusa betę , szkoda kasy na takie cudo co więcej stoi jak jeździ
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
ale cyrk
2023-01-07 14:05:12
dwukierunkowe puszczają na Turkusową - bezsens, w dodatku przy większych prędkościach wytwarzają straszny hałas.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jarl Bischek
2023-01-07 13:36:53
Uzupelnię wcześniejszy komentarz. Po upadłości fabryki w Stargardzie pracowałem w firmach tzw. światowych opiewanych przez lokalną prasę i samorządowców. Jakość wykonania nawet gorsza niż ta rodem z PRL. Organizacja pracy też żadna rewelacja. Bałagan podobny. Za to deptanie praw pracownika o wiele większe. A i rozwiązania techniczne często śmiechu warte. Jako ciekawostkę dodam, że w jednym z pojazdów do Poznania znajdowała się zaprojektowana przeze mnie lampa LED. W latach 90-ch.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Jarl Bischek
2023-01-07 13:07:33
W latach 90-ch powstawały w Stargardzie dwukierunkowe pojazdy szynowe min. dla sieci tramwajowej w Poznaniu. Projektowałem dla nich układy elektryczne. Niestety czasy były takie, że prototypy sprzedawano jako gotowe wyroby i nie można było popracować nad jakością. A później za Buzka fabrykę doprowadzono do upadłości, a chciał nawet kupić potomek Rockefellera. Mam jeszcze akcje, które formalnie są, ale ich nie ma. Powinny być wykupione po sprzedaży majątku fabryki, ale Polska złodziejstwem stoi.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
konieczny audyt
2023-01-07 11:27:07
A jak tam współczynnik sprawności eksploatacyjnej mają kupione w poprzednch latach Moderusy Beta ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
niewyjazdy
2023-01-07 09:15:25
Po co nowe tramwaje skoro brak motorniczych ?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Rewolucja Torowa
2023-01-07 08:13:43
Czy Szczecin nie powinien pomyśleć o trolejbusach
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
NIESPORCZAK
2023-01-07 03:13:04
A co! Polskie tramwaje PESA, gdzie jadą? Do Mombasy, czy jak?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Radek
2023-01-07 00:37:33
Mam nadzieję ze jak skończą remontować. Zaczną zamawiać tez dużą ilość nowych tramwajów jak inne duże miasta. Np. 30 nowych tramwajów.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Aplar Solar
2023-01-06 23:54:50
Żółte Tatry są najlepsze szkoda, że się,palą.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
DYI
2023-01-06 23:45:19
Lego Technics
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Antek
2023-01-06 22:18:45
Podobno żółte Tatry mają być modernizowane i już nie będą żółte … bo żeby się ich pozbyć to trzeba mieć inne, nowe a kasy brak…
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Aplar Solar
2023-01-06 21:59:52
Moim zdaniem dostawa Moderusów jest konieczna ale żółtych tramwajów nie powinni sprzedawać bo są całkiem wygodne i ładne.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Tylko zalogowani użytkownicy mają możliwość komentowania
Zaloguj się Zarejestruj
REKLAMA
REKLAMA