Od soboty kierowcy w Szczecinie mogą się spodziewać kolejnych zmian w rejonie portu. Zakończył się jeden z etapów prac drogowych w okolicy nowego ronda. Dzięki temu wykonawca od 1 kwietnia przywraca ruch dwukierunkowy na ulicy Hryniewieckiego i Logistycznej.
Zmiana organizacji ruchu oznacza również zmiany w kursowaniu linii 76. Autobusy jadące w kierunku ul. Logistycznej wycofane zostaną z objazdu przez ul. Kujota i od przystanku „Hryniewieckiego” kursować będą przez ul. Hryniewieckiego, nowe rondo i ul. Logistyczną do pętli „Logistyczna”. Uruchomiony zostanie przystanek „PŻM” zlokalizowany w ciągu ul. Hryniewieckiego przed rondem (nr 61312). Likwidacji ulegnie tymczasowy przystanek „PŻM” zlokalizowany w ciągu ul. Logistycznej przed rondem.
- Ze względu na zły stan drogi prowadzącej do pętli „Nabrzeże Ewa” na stałe wyłączone z obsługi zostaną przystanki „Nabrzeże Ewa” i „Ogrody Portowiec” - informuje Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji. - Wszystkie kursy realizowane będą do pętli „Logistyczna”.
Całe zadanie obejmuje przebudowę ulic Rybnickiej, Kujota, Hryniewieckiego, Logistycznej oraz części ulicy Bytomskiej. Pracami objęte są jezdnie, ciągi piesze i pieszo-rowerowe, pojawi się oświetlenie uliczne, przebudowane zostaną sieci podziemne. Na skrzyżowaniu ulic Hryniewieckiego i Logistycznej powstanie nowe rondo. Przy okazji przebudowane zostaną przejazdy kolejowe.
Generalnym Wykonawcą prac jest Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Ich koszt to ponad 44 mln zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie to projekt współfinansowany ze środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. ©℗
Tomasz TOKARZEWSKI